بازدید 18123

سه بار توصیه به نخریدن خانه و هر بار گرانی بیشتر/ نتیجه گوش کردن به حرف وزیر، چه بود؟ / آقای اسلامی؛ از قدرت خرید مردم خبر دارید؟

متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تیرماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۳۳.۵ میلیون ریال بود. بعد از گذشت یک سال و دو ماه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهریورماه سال جاری به ۲۴۲.۹ میلیون ریال افزایش یافته است. به عبارت بهتر رشد متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این مدت ۸۲ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 22 October 2020

سه بار توصیه به نخریدن خانه و هر بار گرانی بیشتر/ نتیجه گوش کردن به حرف وزیر، چه بود؟ / آقای اسلامی؛ از قدرت خرید مردم خبر دارید؟

تابناک اقتصادیقیمت ها چند ماهی است که در مسیر صعودی است و به هیچ وجه هم قصد پایین آمدن را ندارند. در این بین اوضاع در بازار مسکن هم چندان مساعد نیست.

به گزارش تابناک اقتصادی، وضعیت در بازار مسکن تا جایی پیش رفت که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دستور داد که آمارهای مربوط به مسکن را نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه منتشر نکنند. اسلامی در ۲۸ مرداد امسال در برنامه گفت وگوی ویژه خبری اظهار داشت: «من به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی هم گفته‌ام؛ گفتم بیخود است این اطلاعاتی که منتشر می‌شود؛ گفتم تا آن را منتشر نکنند و دامن نزنیم؛ نمی گویم این اطلاعات، بیخودی است.»

این در حالی است که بانک مرکزی همچنان به انتشار آمار‌های بازار مسکن ادامه می‌دهد. طبق آخرین اطلاعات بانک مرکزی در شهریورماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹، به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حالا در این شرایط که قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است، بد نیست به یک توصیه وزیر که سه بار آن را تکرار کرد، گذر بزنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن: فعلا خانه نخرید!

بررسی ها نشان می دهد که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سه بار در مدت وزارت خود از مردم خواست که مسکن نخرند تا اوضاع آرام شود!

وی اولین بار در ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ و در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده و به زندگی مردم در همه بخش‌ها آسیب می‌رساند. به‌تبع این آسیب کلان، بخش مسکن هم امروز به این آفت مبتلا شده و نکته مهم این است که مردم باید متناسب با وضع موجود احتیاط کرده و خرید نکنند تا شرایط آرام شود و در وضعیت هیجانی تصمیم نگیرند.

دومین باری که وزیر راه و شهرسازی توصیه به نخریدن مسکن کرد به تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ باز می‌گردد. وی گفت: تعدادی از متقاضیان تمایل دارند که مستأجر باشند و این در شرایطی است که ما تعیین نمی‌کنیم، چون تعیین قیمت بازار مسکن در دست دولت نیست و تا زمانی که نوسان و تحولات قیمتی در بازار ارز وجود داشته باشد، شرایط این گونه خواهد بود. بازار مسکن هم همانند سایر کالا‌ها از بازار ارز تأثیر می‌گیردو این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند. زمانی که قیمت یک کالا گران می‌شود مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب‌های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است.

محمد اسلامی در ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ برای سومین بار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه همچنان توصیه نخریدن خانه را به مردم دارد یا خیر گفته است: آن زمان بازار مسکن ملتهب بود و هنوز هم ملتهب است و هیچ قیمتی در بازار واقعی نیست. وی همچنین در پاسخ به این که مردم چه زمانی نتیجه طرح‌های دولت و مجلس را در بازار مسکن خواهند دید، توضیح داد: نتیجه اقدامات از اکنون آغاز شده است و ان‌شاءالله در همین فصل تابستان نخستین سری خانه‌های "طرح اقدام ملی مسکن" را در استان‌های پیشتاز به مردم تحویل داده می‌شود.

اما امروز یک ماه از پایان تابستان هم گذشته و هنوز خانه‌ ای از طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده نشده است.

سه بار توصیه به نخریدن خانه و هر بار گرانی بیشتر/ نتیجه گوش کردن به حرف وزیر، چه بود؟ / آقای اسلامی؛ از قدرت خرید مردم خبر دارید؟

نتیجه گوش کردن به حرف وزیر، چه بود؟

فرض کنیم مردم در همان ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ که برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی گفت خانه نخرید تا ارزان شود، از خرید خانه صرف نظر کرده باشند. نتیجه این حرف شنوی از وزیر چه بوده است؟

طبق گزارش‌های بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تیرماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۳۳.۵ میلیون ریال بود. بعد از گذشت یک سال و دو ماه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهریورماه سال جاری به ۲۴۲.۹ میلیون ریال افزایش یافته است. به عبارت بهتر رشد متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در طی این مدت ۸۲ درصد بوده است.

یعنی قدرت خرید مسکن توسط مردمی که قصد داشتند در تیرماه ۱۳۹۸ مسکن بخرند و با توصیه وزیر به هوای ارزان‌تر شدن، عقب نشستند به شدت در ماه‌های بعد کاهش یافت و با این اوضاع باید قید خانه دار شدن را هم اکنون بزنند.

سخن پایانی

حالا پرسش از وزیر راه و شهرسازی این است که در تیرماه سال گذشته و بعد از آن در هفدهم خردادماه سال جاری و ۲۸ مرداد ماه سال جاری، ایشان چه نقطه روشنی در کارنامه کاری خود در حوزه مسکن دیده بودند که مردم را توصیه به نخریدن مسکن در راستای ارزان‌تر شدن آن کردند؟ حالا آقای وزیر پاسخ مردمی که به حرف وی گوش کردند و از خرید مسکن در تیرماه سال گذشته پا پس کشیدند، بدهند. چه تحولی در حوزه مسکن از سال گذشته تاکنون اتفاق افتاده است، جز اینکه قیمت‌ها افزایش یابد و انتشار آمار‌ها در حوزه مسکن متوقف شود؟

چرا وقتی که وزیر راه و شهرسازی برای اولین بار در تیرماه ۹۸ مردم را توصیه به نخریدن مسکن کرد و نتیجه آن را دید، دوباره در خردادماه ۹۹ و مردادماه ۹۹ همین توصیه را تکرار کرد؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
اقا وزیر چکار بکند اینها ناچارند گفتار درمانی کنند ومنتظر یک معجزه هستند تا زمانی که تحریمها ادامه دارد وضعیت همین طور پیش میرود
پاسخ ها
دلارهای نقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
میدونین کمیسیون بازاریابی چقدر هست
اونهایی که صدها هزار تا ملک دارن
حالا چقدر باید کمیسیون این کلمات رو بپردازن
چون همه این مدیرها میدونن دلار در ماههای بعدی چقدر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
گفتار درمانی کند؟!!!
از 4 تا آدم درست بهره بگیرد و پول های سرگردان را از بازار جمع کنند آن وقت صد تا تحریم دیگر هم بشوید تورم شما این مقدار نمی شود
و آدم هایی که کار بلد نیستند همه چیز را به تحریم وصل می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
کلا مردمان باحالی هستیم،تا کالایی بیخود یا با خود گرون میشه هجوم می‌بریم که مبادا فردا گرونتر نخریم،همه جای دنیا تا جنسی گرون میشه،ملت نمی خرم تا طرف گرون فروش ادب بشه،وزیر هم همین توصیه را میکنه،ملت کارخودشونو میکنن،بعد انتظار دارند که اون کالا گرون نشه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
بابا پیگیر مالیات باشید صاحب خونه من بهم گفت اجاره دادن باعث کهنه شدن خانه میشه و ارزشش کم میشه. و خالی باشه
و سودش بیشتره و گران‌تر میشه و سال دیگه خالی نگه میدارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
قرار به مالیات گرفت باشه اونم از ما مستاجر ها میگیرن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
ناشناس ۱۹:۰٧ ، عزیز دل برادر نمیدونم چند سالته و چقدر تجربه زندگی در ایران داری ولی یه توصیه برادرانه برای شما و مسئولین نا کاردان دارم. توصیه هاتون به مردم براساس واقعیات جامعه باشه نه اون ایده آلهایی که تو کتابها خوندین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
وقتی که آهن ساخته شده با مواد معدنی ایرانی و برق ارزان و کارگر ارزان ایرانی
را که ۲ سال قبل ۸۰۰ تومان دولت فروخته
بوده را دولت به ۳۰ هزار تومان رسانده
یا سیمان و اجر و وسایل دیگر هرکدام ده برابر شده
چرا باید به حرف این وزرای نابلد و جناحی و تحت فشار از بالا برنامه ریزی کنید ؟
اینها یا اصلا نمی دانند
یا طبق فرموده از بالا باید اطاعت امر کنند و بس
گویا نمیخواهندبپذیرندکه دوره حرف درمانی والقای روانی برای کاهش قیمتها خیلی وقته بسرامده ودیگه جواب نمیده
عملیاتی کردن سامانه کذایی مالیات بر خانه های خالی به کجا رسید تابناک گزارشی تهیه کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
دوست عزیزگرفتن مالیات ازمالک باعث ارزانی نمیشودبلکه گرانی بیشرراباعث میشودچراخودتان رابخواب میزنید
من بااعتماد به حرف رییس اتحادیه املاک (اقای خسروی) که اطمینان داده بود درسال ۹۸ بازارمسکن رشد چشمگیری نخواهدداشت در اوایل اسفند ۹۷ واحد اداری در منطقه ۵ رو فروختم یک میلیاردتومان همانجاالان شده سه میلیارد
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
چرا این قسمت راکه گفته بودم این اقارابخاطراطلاعات غلطی که داد حلال نمیکنم. حذف کردید؟ بگذاریدعذاب وجدان بگیرندا
بعنوان یه سازنده مسکن عرض میکنم که نرخ آپارتمان تابع تورم عمومی کشور هستش وقتی آهن ۱۴ تو بازه مدنظر شما از ۸۰۰ هزار تمان شده ۲۶۰۰۰۰۰ تومان بنظرتون آپارتمان گرون نمیشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
شما چطور ساختمان سازی هستی که نمیدانی فقط 30 درصد قیمت فعلی به خاطر مصالح است وبقیه آن به خاطر دلال بازی است؟
ناشناس
| Austria |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
توی سوئیس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
اقای ۱۸:۲۸نکته مهم این هست که توان مالی برای ساخت مسکن کاهش یافته و افراد کمتری وارد عرصه ساخت و ساز می شدند و متاسفانه این موضوع باعث افزایش تقاضا در مسکن شده و قیمت مسکن در اینده صعودی خواهد بود
رضا
| Italy |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
عزیز چطور باید حالی امثال تو کرد که این بابا فیلتر شکن داره و توی سوئیس نیست؟تو یک ایرانی اصیلی که به جای اصل مطلب دنبال حاشیه هستی که طرف کجاست
شما اگر پول داشتی خوب باید خریدتونو انجام میدادین چرا گردن این و آن می اندازید دولت همیشه اینجوری توصیه میکنه
قیمت مسکن به دلار ربط داره. چه ارتباطی به این وزیر داره آخه؟
هر وقت مذاکره کنیم قیمت دلار هم متعادل میشه. بعدش هم قیمت مسکن کمی متعادل میشه
اگرم مذاکره نکنیم که هیچی میشیم ونزوئلا.
یک کلمه بیان به ما بگن این همه هزینه و سختی و گرانی که از دشمنی با امریکا برای ما ایجاد شد سودش چی بود. بالاخره که باید مذاکره کنیم. این وضع دیگه برای مردم قابل تحمل نیست. یک عده از مردم مشکل تامین غذا دارند. مشکل مسکن دارند. جوان ها مشکل ازدواج دارند.
من از این نگرانم که آخرش باید مذاکره کنیم و امتیاز بدیم و هیچ فرقی هم با این نداره که اولش همین کار را می کردیم. این وسط فقط مردم هستند که دارند اذیت می شوند.
می دونم اینو منتشر نمی کنی. فقط خواستم خودت بخونی و از درد دل مردم خبر داشته باشی.
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
همه قیمتهابه دلار یعنی ارزش پول ملی ماربط دارد بالارفتن دلاریعنی بی ارزشی پول وگرانی بیشتر قیمت کود گاوی محصول کاملا داخلی ازسال قبل صددرصد ترقی کرده گرانی ارز یابی ارزشی پول وتورم کاری به جنس خارجی وداخلی ندارد همه چیزراگران میکند به همان نسبت
یعنی واقعا هنوز افرادی هستند که حرف مسئولین باور میکنند...! شگفتا...!
مصیبت مردم بخاطر مسئولان نالایق اینچنینی است . مردم فعلا خانه نخرید با این جمله انگار مشکلات مردم حل می شود . پول روز به روز دچار افت ارزش می شود خانه از این ماه تا ماه بعدی میلیون ها تومان گرانتر می شود و مسئولان تنها کاری که می توانند توصیه به نخریدن است . آقای عزیز درمان نیستی درد هم نباش . من نمی دانم استعفا برای چه زمانی کاربرد دارد
ایکاش ادمها پاسخگوی حرفهاشون بودند .
اینجوری همینطوری حرف نمیزدند . بگذریم از این که مدرک علمی هم دارند . طبق کدوم تحلیل حرف میزنند ؟
در حد وزارت نبود ایشون. قبلی هم بدتر از این.
شما خبر ندارید یا مکلف به پرده پوشی هستید؟ کجای کارید؟؟ در شهر ما در مازندران آپارتمان از سال گذشته حدود 250% افزایش قیمت داشت. آپارتمان سیصد میلیونی سال قبل الان بالای هشتصد میلیون خرید و فروش می شود...
این مقام و مسئولین جز تامین منافع خودشان از راه پست و مقام و رانت و هزار راه دیگر هیچ فکر و ذکری ندارند .
سایت تابناک
سلام
خودتان ازهمه ملت بهتر میدانید این نقد برای اقای وزیر مسکن نقدی بیجا هست وصرفا برای سرزنش وطعنه به وزیر نگاشته شده است سایت تابناک واقعا مردم بخاطر حرف وزیر خانه نخریدند؟ بخدا اینطور نیست مردم توان خرید را نداشتند انهاییکه کم توان بودند گفتند صبرکنیم شاید ارزان شود وانهاییکه وسع مالی به خرید مسکن داشتند اقدام به خرید کردند به هرصورت مردم ما اینقدر تابع مسئولان وحرف گوش کن نیستند دلیل دارم مردم هروقت کالایی وملکی رکود زد وازقیمت ایستاد مردم نمیخرند وهروقت هرچیزی روزانه هفته ای ماهانه درشرف افزایش قیمت هست مردم بیشتر هجوم میاورند برای خرید وهمچنین بارها دولت ومسئولان میگویند سفر نروید ماسک بزنید چرا مردم گوش نمیدهند؟ شماطوری نقد زدید انگار مردم دست وکت بسته چشم وگوششان به فرمایشات مسئولان هست تا چیکارکنند وجیکارنکنند نه عزیزم مردم را به بهانه سفارشات اقای وزیر سرکوفت نزنید کشورما درهردولت دردوره دوم مخصوصا دردوره های پایانی عمر دولت اوضاع کشور بدین صورت اشفته میشود زمان احمدی نژاد یادتان رفت الان زمان روحانی فردا زمان سعدالله پس فردا زمان یدالله مردم ما باید دردوره دوم حسابی بفکر معیشت وانبارکردن کالاها بپردازند چون شیوه اداره کشور بدین صورت هست
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
چندنکته هم من اضافه میکنم: هروقت پول داشتید وتوانخریدمسکن داشتیدبخریدمسکن هرگزارزان نمیشود درهیچکجای دنیا ، چون جمعیت زیادمیشودونیازبه مسکن بیشتر ونیزمسکن کالا ئی نیست که بتوان ازچی ارزان واردکردهرچندمسکن درچین هم ازاینجاگرامتراست
همه شان باید استعفا بدهند مملکت رابه فلاکت بدبختی کشاندند ارزش پول ملی از پول افغانستان 189/درصد کمتر شده است تورم بالای 50درصد نتیجه اقتصاد چپاولی ورانتی
مگر کسي به حرف اينها اعتماد ميکند تازه آن رئيس دولت بودکه مردم بدبخت را دعوت به بورس کرد و بدبختشان کرد و الان تو سوراخ موش قايم شده لب بدهان مبارک نمي گشايد واي به وزيرش که اخر کلک ها و دروغگوييهاست. وقتي اينها در جايگاه بزرگان تکيه زنند و انها را اشغال کنند وضعيت بهتر نميشود
این داستان نتیجه چاپ ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان پول بی پشتوانه است که صرف پرداخت سود بانکی ۲۰ درصدی و افزایش ۴۰ درصدی دستمزد ۲۴ میلیون نفر حقوق بگیر شده است.افزایش دستمزد و پرداخت سود بانکی بالاتر از ۲ درصد را متوقف کن تورم هم ۲ درصد می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
اقتصاد دان کجا بودی؟؟؟؟؟؟ مشکل اقتصاد کشور فقط چاپ پول نیست بسیار ریشه دارتر از این حرفهاست که از جمله می توان به فساد سیستماتیک رانت خواری ناشایسته سالاری فرار مالیاتی گسترده پولشویی و قوانین غلط و ... اشاره کرد
من تعجب میکنم چرا نمایندگان مجلس این وزیر بی کفایت را استیضاح نمیکنند.
مگه مسئولی هم هست من که احساس نمی کنم. فکر کنم خیلی وقت خودگردان شدیم!!!!!
چیزی که مهم نیست مردم هستند. وقتی طرف گفت سی ساله قیمت خودکار ۵ریاله نفهمیدیم یعنی چی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
دوست داریددرآمدشماهرروزه برود بالاتروقیمتهاثابت باشه دوست عزیزغیرممکنه مگرتولیدزبادواشتغال فراوان
اگر بخواهیم از این وزیر شکایت کنیم به کجا باید بریم !!!!!!!!
لطفا" بگین و حقوقدانها که از اراذل و اوباش و حقوق شهروندی دفاع می کردند لطفا" بیایند لااقل از مردم واز دست این وزرا حمایت کنند و بگویند چگونه از این وزیر شاکی بشوییم !!!!!
خودت میگی و زیر !!!!!!!
دقیقا کرونا هم سرنوشت این مسکن را دارد
دروغ پشت سر دروغ
در ایران کسی که حرف آخر را می زند تورم است نه وزیر تا وقتی این تورم لعنتی در کشور وجود دارد ملک و خانه و خودرو کالاهای سرمایه ای هستند و هر کسی پول داشته باشد روی اینها سرمایه گذاری می کند. پس دنبال حل قیمت خانه و خودرو نباشید و دنبال این باشید که چرا کشور ما بر خلاف کشورهای دیگر باید دچار تورم بالا باشد و چرا مدعیان نتوانستند تورم را حل کنند؟ آیا جز این است که عده ای بدون اینکه کاری انجام شود درآمد درآورده و خلق پول می کنند و همین عده بیشترین ریخت و پاش و هزینه به کشور تحمیل می کنند. به قول فلاسفه هر معلولی علتی دارد و مهم کشف علت اصلی است و اگر علت اصلی کشف شود تمام مشکلات حل خواهد شد
آقای وزیر محترم حداقل مسکن مهر باقیمانده را تمام کنید .
آمارهای شما دولتیان برای ما مسکن نمیشود . بجای بازی با آمارهای خود ساخته کار انجام شده را نشان دهید .
بعنوان نمونه مسکن مهر پرند ، فاز ششم ، چند سال پیش باید کار را تمام می‌کرد.
مگر شرط شرکت در مناقصه توان مالی و فنی و پرسنلی نیست . مگر نباید شرکت باصطلاح پیمانکار کار کند و بر مبنای کارکردش صورت وضعیت بگیرد .چرا یک پروژه چندین سال طول میکشد و باز هم تمام نمیشود .
سازمان عمران بر چه اساسی پیمانکار انتخاب میکند؟
که فقط کار را زخمی میکنند و نه خودشان انجام میدهند و نه خلع ید میشوند .
همانطور که شما طرح مسکن مهر دولت قبل را تمام نکردید مطمئنا دولت بعد از شما هم طرح مسکن ملی شما را انجام نمی‌دهند. و بیچاره ما مردم که گرفتار بی عملی و حرف درمانی دولتهای متعدد شده ایم .
اشتباه دولت این است که به هر کس و ناکسی دلار تحویل می دهد و دولت باید به جای اسکناس دلار حواله دلار به افراد بدهد و هر کسی خواست از مرز خارج شود و یا مبادله بانکی با خارج انجام دهد حواله را به دلار تبدیل کند و هر کس هم که داخل ایران شد دلار را از او بگیرد و حواله دلار تحویل او دهد و تبدیل آن نباید در داخل بلکه در هنگام خروج از کشور انجام دهد و اساساً چه معنا دارد که دلاری که مصرف آن در خارج از کشور است در داخل دست مردم باشد و مورد سوء استفاده باشد و صد البته بودن دلار در دست مردم باید جرم باشد و به جای آن باید حواله دلار در دست مردم باشد.
هیچکدام از این وزیر وزرا و هر کس هم که تایید یا سفارششان را بکند توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند اگر شایسته سالاری بود این مقام و مسئول ها پایین ترین کارها را هم نمی توانستند در دست بگیرند.
توصیه آقای وزیربسیاردرست وعلمی بوده براساس نموداردرمتن آمده قیمت مسکن درظرف یکسال وسه ماه رشدی برابر ۸۲ درصدداشته درحالی که سکه طلا وارزرشدی بیش از ۱۵۰ درصدداشته حالابه رشدنجومی بورس ولوازم برقی ومصرفی که بیش ازدویست درصدداشته اندراکاری نداریم بعنی اگر یکسال وسه ماه پیش کسی پول خریدیک آپارتمان شصت متری راداشت وخانه نمیخریدهرچیزدیگری میخریدمثل سکه ودلاراکنون بافروش آنهامیتواندحداقل یک آپارتمان یکصدوده متری بخردپس سودراکسی کرده که خانه نخریده و دلاروطلاخریده کمترین ترقی قیمتها دربازارمسکن بوده که علت آنهم تولیدزیادمسکن است که فعلا بازارااشباع کرده ولی اگربا تصویب قوانینی بازدارنده بعدازاین مانع ساخت وسازمسکن شودودرنتیجه کمبودمسکن پدیدآیدمقوله دیگری خواهدشد وزیرمحترم درست میگویندما درک اقتصادیمان قوی نیست
وقتی کره ۱۵ گرمی از پخش کننده در فروشگاه ۲۰۰۰ تومن است آیا مسکن گران است.
آیا با پزاید ۱۵۰ میلیونی مسکن گزان است
آیا با تمام شدن هزینه کابینت آشپزخانه کوچک با ۵۰ میایون مسکن گران است

آیا با رادیات شوفاژ با پره ای ۲۰۰ هزارتومن مسکن گران است
چرا تحلیل ها آبکی است
دقیقا این اقا بارها گفت خانه نخرید ارزان خواهد شد چرا به ما دروغ گفته
به خدا ما مسئول نمی خواهیم.این عزیزان برن خونشون بشینم کار نکنم و حقوق بگیرن مملکت بهتر اداره می شده.
اینکه یک چیزی را اگر نخرند ارزان میشود
یک اصل اقتصادی و علمیست و مسلما جواب میدهد
اما ایا اماری دارید که آیا کسی که واقعا طالب خرید خانه در تیرماه ۹۸ بوده است با تاسی به درخواست وزیر مربوطه ، از خرید خانه استنکاف کرده باش
ما مسکن نمیخوایم! من برای زنده ماندن دارم با مرگ دست و پنجه میزنم. نمیدانم از مرغ تشکر کنم یا از مغازه همسایه؟
چند سالی هست که میتونم قسم بخورم 70 درصد رژیم غذایی خانواده ی من تخم مرغ هست. اما نزدیک 4 ماهه فقط تخم مرغ میخورم. بخدا قسم وقتی به وعده ی غذایی بعدی فکر میکنم که قراره دوباره تخم مرغ بخورم حالم بشدت بهم میخوره.کلیه و کبدم بدور خراب شدن نمیدان مال زیادی خوردن تخم مرغ هست یا نه. آگه تخم مرغ نبود من چکار میتونم ستم بکنم براستی آگه مغازه همسایه بهم تخم مرغ و قرض نده تکلیف من چیه؟ بخدا دزدی برای من حلاله اما مردد هستم که حرام به بچه هام بدم یا بزارم بدتر از الان سو تغذیه بگیرن. خدای خودت میدونی هر چیز اضافه ای داشتم در دیوار فروختم .همه چیز و دارم میفروشم تا تخم مرغئ بخرم که برام مضر هست .خدای خودت کمکی کن که از پس شکم بچه هام بر بیام.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
اگر شما از همانهایی هستین که شعار مرگ بر امریکا میدادین و پرچم ان کشور را اتش میزدین پس یعنی دشمن امریکا هستین و از دشمن نمی توان انتظار داشت بنشیند وتماشا کند ولی اگر از انهانیستید یعنی بی تفاوت بوده اید و لذا غر نزنین چون اکتریت دشمن امریکا هستیم و شما ناچارید تحمل کنید از دشمن انتظار نداشته باشیدداز هیچ اقدامی علیه دشمنش
فروگذار کند و این تحریمها و امثالهم کاملا طبیعیست بین دشمنیها حلوا پخش نمی کنند
همین سوال رو میشه از خیلی افراد دیگه هم پرسید، مثلاً رییس بانک مرکزی که همیشه می گوید ارزش دلار خیلی پایین تر از چیزی است که در بازار معامله می شود!!!! ولی قیمت همچنان بالا می رود.....
قیمت مصالح و تاسیسات تمام شده هر متر مربع ساختمان به طور متوسط (به غیر از زمین)، بین 3.5 تا 5 میلیون تومان بر حسب نوع مصالح مختلف است. با احتساب قیمت زمین، یک آپارتمان در منطقه متوسط تهران قیمت تمام شده 6تا 7 میلیون بیشتر ندارد. بقیه سود دلال و سازنده و بنگاهی هاست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها