بازدید 31158
دستورهای ویژه رئیس جمهور به ستاد ملی مقابله با کرونا

اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر با وضعیت بحرانی / قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است / کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان / رهگیری هوشمند و محدودیت‌های هدفمند برای بیماران در دوران قرنطینه

در این مقطع، تمهیدات ویژه برای کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر ضروری است و قطع زنجیره ابتلا باید در اولویت باشد و لذا انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند را در سراسر کشور و به ویژه برای گروه‌های در معرض خطر در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و تمامی مراکز آزمایشگاهی، خصوصی و دولتی موظف به ثبت مشخصات بیمار در سامانه واحد خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 22 October 2020

تابناک اجتماعی

بنا بر دستورهای ویژه رییس جمهوری به روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا؛ در ۴۳ شهر با وضعیت بحرانی محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران تا پایان آبان ماه ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از فعالیت مجاهدانه همه دستگاه‌های دخیل در مقابله با کرونا و به ویژه کادر درمانی کشور به عنوان سربازان خط مقدم این مبارزه، گفت: در یک ارزیابی دقیق می‌توانیم بگوییم که هیچ یک از دستگاه‌ها و افراد، در انجام وظایفشان در روند این مبارزه خستگی ناپذیر، اهمال و یا کم کاری نکرده اند. باید همگی تلاش کنیم تا هیچ ناهماهنگی رخ ندهد و پیام‌های نادرستی با جامعه منتقل نشود.

رییس جمهوری خطاب به روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است، بررسی تجربه کشور در این مبارزه هشت ماهه نشان می‌دهد هر جا در سایه همراهی مردم و هماهنگی، یکدستی و انسجام مسئولان می‌توان به موفقیت دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی و اقدامات موثر، قادریم در مسیر مدیریت بیماری کرونا موفق شویم، اظهار داشت: شایسته است همه مسئولان و دستگاه‌های دخیل در مهار کرونا با حفظ انسجام و وحدت و هم افزایی در کنار یکدیگر تلاش‌های خود را قوت ببخشند، چون سلامت و جان مردم مهمترین اولویت همه ارکان نظام است.

روحانی با اشاره به اهمیت بهره گیری دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا از یافته‌ها و تجارب ارزشمند داخلی و خارجی در این مقابله، گفت: کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری است در ماه‌های پیش رو، ضمن بازخوانی راهبرد‌ها و روش‌های موفق این هشت ماهه، راهبرد‌هایی نظیر تشدید نظارت بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعمال موثر قانون در این حوزه را با اطلاع رسانی فراگیر و دقیق و با کمک فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برنامه ریزی و پیگیری کنند.

رییس جمهوری تاکید کرد: ضروری است کمیته درمان با توجه به یافته‌های این مبارزه هشت ماهه، در این مقطع با تمهیدات ویژه برای کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر اقدام کنند و قطع زنجیره ابتلا باید در اولویت باشد و لذا انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند را در سراسر کشور و به ویژه برای گروه‌های در معرض خطر در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و تمامی مراکز آزمایشگاهی، خصوصی و دولتی موظف به ثبت مشخصات بیمار در سامانه واحد خواهند بود.

وی افزود: در خصوص حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز باید برای تامین واکسن آنفلوآنزا و دارو‌های مورد نیاز و در صورت نیاز، تست در مکان مناسب این گروه از افراد جامعه، برنامه ریزی شود.

 
اعمال محدودیت های شدید در ۴۳ شهر با وضعیت بحرانی/ قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است/ کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان/ رهگیری هوشمند و محدودیت‌های هدفمند برای بیماران در دوران قرنطینه

روحانی رهگیری هوشمند و ایجاد محدودیت‌های هدفمند برای کسانی که دوران قرنطینه را سپری می‌کنند، ضروری خواند و افزود: همزمان باید تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری که از طریق رهگیری و شناسایی مبتلایان انجام می‌گیرد، در دستور کار باشد.

رییس جمهوری در همین ارتباط با تاکید بر ضرورت پیگیری اعمال قانون و تشدید نظارت‌ها بر وقوع جرایم مرتبط با کرونا، به وزارتخانه‌های ارتباطات و بهداشت دستور داد که نیازمندی‌های این حوزه را به ویژه درخصوص یک برنامه کاربردی دقیق، پیگیری کنند.

روحانی با تاکید بر ضرورت طراحی‌های مجدد و موثر در آموزش و فرهنگسازی در خصوص سازگاری با ویروس کرونا، گفت: کمیته اطلاع رسانی نیز موظف است، در خصوص آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مراحل پیشگیری از ابتلا، مراقبت‌ها و محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مبتلایان فاقد علامت و علایم خفیف بیماری و آموزش مبتلایانی که علایم شدیدتر دارند، اقدام کند.

رییس جمهوری همچنین با تاکید بر تشدید نظارت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و مجازات برای خاطیان گفت: کمیته امنیتی و اجتماعی باید برای تقویت نظارت‌ها و اعمال قانون در بخش‌های حمل و نقل، کسب و کار‌ها و فضا‌های عمومی، برنامه ریزی کند.

وی همچنین با اشاره به مباحث مطروحه در جلسات مختلف کارشناسی کمیته‌های ستاد ملی، کمیته درمان و امنیتی و اجتماعی را به تدوین پروتکل سفر، پروتکل‌های جدید مراجعه به مراکز بزرگ تجمع یا مراکز شیوع بیماری و نحوه اجرا و جرایم مرتبط با این موارد برای ارائه به ستاد ملی، موظف کرد.

روحانی در این نشست همچنین بار دیگر تکرار کرد که اطلاع رسانی منسجم، یکدست، شفاف و آگاهی بخش، به دور از هراس بی مورد، باید در دستور کار تمام مسئولان کمیته‌ها باشد و کمیته اطلاع رسانی ضروری است، این موضوع را برای رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی و فعالان عرصه فضای مجازی تبیین کند و از آن‌ها در این عرصه یاری و همراهی بخواهد. در این مسیر کمیته‌های امنیتی ـ اجتماعی و درمان باید ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، مساجد، سازمان بسیج و خیرین را فعال‌تر کنند و با تعریف ماموریت‌های مشخص برای هر یک از آنها، اقدامات موثر را انجام دهند.

در این جلسه، پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و کمیته امنیتی – اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مطرح و مورد تایید قرار گرفت که براساس این پیشنهاد مقرر شد از روز دوشنبه پنجم آبان تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام شود.

براساس این گزارش، بدیهی است در این مدت ادارات ترتیبی اتخاذ خواهند کرد که ارائه خدمات ضروری با استفاده از روش‌های مختلف از جمله ارائه خدمات به طور الکترونیکی و دورکاری با وقفه مواجه نشود.

همچنین براساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی – امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال خواهد شد و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
اين آقاى روحانى تلخ ترين شوخى روزگار با مردم ايران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
این همه جامعه نخبگانی و مردم گفتند قرنطینه و اقای روحانی با مسخره گفت قرنطینه برای قرن 17 است. اخر مجبور شد اندکی از نظران نخبگان عقب بنشیند. چند نفر در این وسط بیگناه قربانی کرونا شدند تا اقای حسن روحانی دست از لجاجت بردارد؟ جواب جان انها با چه کسی است؟
چرا همیشه این دولت عقب است از همه چیز و از همه کس؟
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
ریاست محترم جمهوری برای کارمندانشان هم عدم حضور را تجویز کردندوبخس خصوصی که بیخیالش انگار کرونا با آنها کاری ندارد،؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
خود این مردم شوخی را آغاز کردند
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
ابتدا همگان را اعدام و سپس دستگیر و بازجویی اساسی بنمایید
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
ایران با جمعیت 80 میلیونی پنجمین کشور جهان از نظر آمار مرگ ومیر واقعا جای تاسف دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
تلخ ترین شوخی خود مردم ما هستند. امشب مجبور شدم برای کاری برم میدان قدس. جمعیت در هم میلولیدند! دست فروش ها بساط شون پهن، مردم هم مشغول بخور بخور و دید زدن اجناس و چت و گفتگو و حال و حول. انگار نه کرونایی بود نه اپیدمی!با این مردم همین دولت هم از سرشون زیاده!
چقدر مصنوعی و دیرهنگام !!!!!!!
پاسخ ها
انگار نه انگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
اصلن دور کاری اعمال نمیشه . از فروردین 99 تا الان که آبان 99 هستیم
هر باری که دستور العمل دور کاری اومده
زیرش مینویسن که با موافقت مدیر مربوطه اگر به کارها خلل وارد نشود

مدیر هم میگه که من اجازه نمیدم چون به کارها خلل وارد میشه
بله
مردم بمیرن مهم نیست
اما به کارها خلل وارد نشود
حالا انگاری الانه ما داریم با قدرت اقتصادی و صنعتیمون با ژاپن و تایوان مبارزه میکنیم
ناشناس
| Romania |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
حتی معنی دولت الکترونیک را هم نمی دونید. حتی یک فیش بازنشستگی هم نمیشه گرفت چه برسه به سوء پیشینه و و غیره
آلودگی هوا از دلایل تشدید کروناست و
این آلودگی هوا همیشگی و بخاطر همان بنزین های بی کیفیت تولید خودتان و بنجولهایی است که به اسم خودرو به مردم می فروشید
باز تهران تهرانوتهران کارمندای بقیه کشور کرونا بگیرند بمیرند ولی تهرانیها مهم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
تا قرنطینه کلی نباشد و منطقه ای باشد فایده ندارد و ویروس دائما جابجا میشود. چه کنیم که گرفتار دانشمند فرزانه مورخ حقوقدان و فیلسوف آقای حسن روحانی هستیم؟
یک مشت وعده و حرف کیلویی.
همه از جنس هدف و نه از جنس برنامه.
جناب روحانی هرگز نمیتوانی مردم را فریب بدهی همه میدانند در حالیکه خودت در قرنطینه زخم بستر گرفته ای سیاستت همه گیری و ابتلای دست جمعی است .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
ایده ابتلای گله ای مال اوایل کرونا بود که فکر می کردن یه بار بگیری واکسینه میشی ! الان که می دونن چند بار هم ممکنه بگیری دیگه کلا واگیری دسته جمعی بی معنیه !
پروتکل سفر دیگه چیه؟راهها رو میبستید.این که کار سختی نبود.
پارکها و مراکز خرید و رستورانها رو دو هفته تعطیل میکردید.
برنامه کار کردن برای رفع مشکل ندارید.فقط دارید نمایش میدهید.دولتی که تمام ارکان و اجزائ آن براحتی نادرست میگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
بعد از برجام بازی الان عشق پروتکل بازی داره. نمیدانیم دولت است یا خاله بازی در مهدکودک. ؟؟؟؟
چقدر این روحانی برا مملکت بد یمن بود
کاش رسانه های ما هم جدیت و همتی داشتند و تصاویری از ادارات دولتی شهرستانهای اطراف تهران تهیه می کردند و ازدحام جمعیت و کارمند و ابتلای روزافزون آنها را به تصویر می کشیدند
شاید آنها هم مثل مسوولین محترم ایران را فقط تهران می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
در تهران هم فقط حرفه
خب اسم اون 43 شهر رو نمی شد بگین ؟
برنامه ریزی برای تهبه واکسن انفولانزا؟ کی؟ امروز ۱ول ابانه. دیگه به چه درد می خوره. یه مشت حرفهای تکراری بی هدف
برنامه ریزی برای تهیه واکسن انفولانزا؟ کی؟ امروز اول ابانه. دیگه به چه درد می خوره. یه مشت حرفهای تکراری بی هدف
تو رییس جمهور ایران نیستی
تو رییس جمهور کاخ ریاست جمهوری هستی
از همونجا تکون نخور مبادا سرماخوردگی بگیری
مردم مردند مهم نیست
دیره. چرا آبان؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
اینها را حالا که قلقلکشون میکنی شیش ماه دیگه خندشون میگیره!!
این دفعه شد از دوشنبه؟؟
پاسخ ها
نیاز
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
اره عزیزم اخه مردم باید از تعطیلاتشون با رفتن به مسافرتها و جشنهای دور همی لذت ببرند بعد برن واسه مداوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
شمبه نه دوشمبه.
کرونا دیگه مهم نیست . تصمیمات روحانی همه رو داره میکشه
مطمئنید این ستاد کروناست؟ تصمیمات بوی دیگه ای میده
نکنه باز صبح شنبه خبر دار شدی؟؟؟

ماهی ده هزار نفر آدم دارند میمیرند تو از صندلیت تکون نخوری ها

زخم بستر نگیری کلید ساز
وقتی پیرمردها رییس جمهور میشوند....

برنامه ی امشب سینماهای کشور

فیلمی پر از مرگ و میر ، و غمناک ترین فیلم تاریخ 7000 ساله ایران

مدیونی اگه فک کنی دارم بهت تیکه میندازم سلطان وعده و وعید
دیره باید بهمن 98 جلوشو میگرفتید
لطفا راه ها را ببندید.
اونایی که برای شرکتهای خصوصی کار می کنن چی؟ چطور کارفرماهای طماع رو راضی میکنید؟
برو بابا یه تست کرونا نتونستین ببیرین تحت بیمه ... که مردم ششصد هزار تومنی که ندارنو پرداخت نکن... الان ما دیشب یک خانواده چهار نفره هلکو هلک رفتیم بیمارستان با علاعم شدید دکتر با قطعیت گفت کروناس... حالا ما اونجا چند نفرو الوده کردیم خدا میدونه.... اون سامانه ۴۰۳۰ تونم که جواب نمیده.... فقط یکسری دستورات پشت سر هم میده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
خوب شما که علائم داشتین باید با رعایت موارد بهداشتی
انشاالله همه سلامت باشن میرفتین اگه اینکارو کردین انشاالله سرایتی نبوده،و
حالا چه عجله ای بود؟!
منم حرف قشنگ خیلی بلدم ولی عمل چی.
یه نگاه فقط به اتوبوسهایی که کارمندهای پتروشیمی های کشور رو به محل کار میبرن بندازین.
واکسن انفلانزا چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
بجز کادر درمان باقیمانده شو دادن به حضرات
علت وجود لاشه پرندگان و کلاغ ها در کوچه ها و پشت بتم ها چیست.
یکی توضیح بده لطفا
جلوی تجمعات به مناسبتهای مختلف گرفته بشه چون رعایت پروتکلهای بهداشتی شاید ۲۰ یا ۳۰ درصد باشه و جلوی سفرها هم در ایام تعطیل گرفته بشه،
آقای روحانی! مدیرانی که سرخود این ۵۰ درصد را رعایت نمیکنند محکوم کنید. معلق کنید. به کجا باید شکایت کنیم؟
برنامه ريزي براي تامين واكسن كرونا؟!
خدا قوت پهلوان! امسال كه قافيه رو باختيد و ديگه دير شد اما طبق معمول اين افتضاح هم چيزي از ارزشهاي شما كم نميكنه !!!
کدام محدودیت شدید؟؟؟
بعد ۸ ماه تازه برنامه ریزی؟؟؟
پروتکل برای حضور در مراکز بزرگ تجمع؟؟؟
و باید و باید وباید؟ این بایدها را کی باید انجام دهد؟؟؟
یکی از کارهایی که اینجا)کانادا( دولت های استانی انجام دادند این بود که تمام رستورانها رو مجبور به فروش غذا فقط به صورت بیرون بر کردند. نمیدونم ایران چرا کار به این راحتی انجام نمیدند و اجازه میدن مردم بدون ماسک در رستوران حضور داشته باشند.
بجای اینهمه روده درازی اسم شهرها را می نوشتید.
بجای اینهمه روده درازی اسم شهرها را می نوشتید.
مثل این که‌ ایشان تمرین انشاء نویس می کنند ما هم
دیگه از گوش دادن خسته شدیم
رییس محترم جمهور لطفا استعفا دهید. بیش از این افتضاح بار نیارید. نمایندگان مردمی که وظیفه شان را در این خصوص انجام نمی دهند. خود شما استعفا دهید و برگردید به مدیریت یک دبیرخانه.
از شهریور معلوم بود خبری از واکسن آنفولانزا نیست, کلا مردم یک کشور رو پیچوندین رفت!
البته وقتی سیستمی اعتقاد داره برای سرطانی ها و بیمارانی که یکی دو سالی بیشتر زنده نیستن نباید هزینه کرد دیگه ته اش معلومه.
دارو و درمان و واکسن مال ازما بهترانه!
دو گانه سلامت و آموزش!!دو گانه سلامت و عزاداری!!دو گانه سلامت و معیشت!!چه کلمات زیبایی
هیچ اداره و سازمان و مرکز تحقیقاتی دولتی رعابت نمیکنه یا دست و پا شکسته اجرا میکند

روحانی مثل همیشه فقط حرف میزند و وعده پوچ میدهد

با این وضع روزهای سیاهی در انتظار کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
ادارات سوئیس؟
دورکاری واقعی مستلزم اتوماسیون اداری در شبکه اینترنت است که برخی از مسئولین با وجود اینکه اتوماسیون محرمانه و مجزایی که در ادارات وجود دارد حاضر نیستند اجرایی شود که یا ناشی از ترس از شفافیت است و یا حساسیت بیش از حد روی امنیت اطلاعات و یا سهل انگاری و تنبلی است و با عدم وجود اتوماسیون اداری مناسب دورکاری ها عملا نوعی تعطیلی است و باید مسئولین قبول کنند که منفعت دورکاری تنها برای کرونا نیست و باید یک قانونی جامع و کامل برای دورکاری تصویب شود چرا که دورکاری اگر درست اجرا شود هم ترافیک و آلودگی شهر را کاهش و هم هزینه های اداری و بطور غیر مستقیم هزینه های کشور را از قبیل بیماری ها و .. را کاهش می دهد و ادارات دولتی باید کارمحوری را به جای حضورمحوری دنبال کنند
از اذر همه چی درست میشه. ایشان قبلا میگفتند از شمبه درست میشه. با این مدیریت رکورد زدند.
چقدر از همین تابناک داد زدم گفتم مراسم ایام محرم نباید برگزار شه چقدر گفتم مدارس نباید بازگشایی بشه جقدر گفتم توتعطیلات باید جاده ها بسته بشه تا جلو مسافرت ها گرفته بشه اما اوس حسن میگفت مراسم محرم باید باشور هرچه بیشتر برگزارشه مدارس باید تحت هر شرایطی باز شه این هم از نتیجش حسن کلیدساز تحویل بگیر
ای کاش آقای روحانی مشل پادشاهان عمل نمی کرد و برای حفظ ظاهر در تمام جلساتی که شرکت می کند ماسک (نه به آن شکل مسخره) می زد ،
کاش همانطوری که وزراء هر چند وقت یکبار از مجلس رای اعتماد مجدد میگیرند ریاست جمهور هم تا پایان دوره خود تحت شرایط وقواعدی مجبور به اخذ رای مجدد از مردم بود
باسلام جناب آقای رئیس جمهور باز هم کد دادید هر می خواهد الان مسافرت بره که از دوشنبه بسته میشه یک هفته علی برکت اله
اگر مدیران دولتی زیر بار این مصوبه نروند به کجا باید گزارش کرد؟ گزارشها در وب سایت قوه قضائیه همه بایگانی می‌شوند و هیچکسی اهمیت نمیدهد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار