بازدید 5717

پرواز مستقیم هواپیمای رژیم صهیونیستی به سودان

منابع صهیونیستی چهارشنبه شب از پرواز مستقیم هواپیمای این رژیم به سودان در پی برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال سازش میان خارطوم و تل‌آویو خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴ 22 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تارنمای واللا رژیم صهیونیستی گزارش داد، یک هواپیمای اختصاصی که معمولا مقام‌های صهیونیستی از آن استفاده می‌کنند، در خارطوم به زمین نشسته و پس از ساعاتی نیز فرودگاه این کشور را ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هواپیمای صهیونیستی همزمان با کنفرانس مطبوعاتی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره سودان، در خارطوم حضور داشته است.

پیش تر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود، وزارت خارجه دولت ترامپ بشدت در حال فشار به دولت سودان برای اعلام عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند.

این در حالیست که خارطوم اصرار دارد که خروج این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم آشکارا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربط داده نشود. از سوی دیگر، گفته می شود که مقام‌های سیاسی و نظامی سودان در رابطه با سرعت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارند.

به گفته ناظران، روند عادی سازی روابط رژیم های عربی با تل آویو بشدت به منافع سیاسی ترامپ و نتانیاهو گره خورده است که هر کدام به دلیل دردسرهای سیاسی نیازمند یک مانور دیپلماتیک برای مصرف داخلی بوده اند.

از این رو فشار بر روی حکومت سودان برای اعلام هر چه زودتر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی رژیم ترامپ شدت دارد.

این در حالی است که سودان در وضعیت شکننده سیاسی به سر برده و نه تنها برخی جریان های سیاسی در خارطوم با شناسایی رژیم صهیونیستی مخالف هستند، بلکه افکار عمومی این کشور نیز با چنین اقدامی مخالفت نشان داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان