بازدید 5936

دولت در اعمال محدودیت سفر‌ها قاطعانه تصمیم بگیرد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به شیوع کرونا و جان باختن تعداد زیادی از ایرانیان گفت: معتقدم که مدارس باید کاملا تعطیل شود، همه سفر‌های غیرضروری بین استانی ممنوع شود و ساختار‌های اداری باید با حداقل نیرو برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴ 22 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی‌اصغر عنابستانی با اشاره به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا گفت: من تصور می‌کنم که مسئولان ما نسبت به ویروس کرونا جدی نیستند. مصداقش این جمله است که باید ویروس را بخشی از زندگی خود بدانیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به بودجه یک میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی که برای مدیریت بیماری کرونا در نظر گرفته شد، گفت: هزینه‌کرد این رقم، شفاف نیست. طبق گزارش‌های وزارت بهداشت و درمان فقط ۳۰۰ میلیون آن به این وزارت خانه اختصاص داده شده است. ما مکررا در مجلس خواسته‌ایم که این هزینه‌کرد شفاف شود، اما خبری نشد.

عنابستانی در مورد بازگشایی مدارس گفت: دولت باید در زمینه بازگشایی مدارس جدی‌تر عمل می‌کرد. این احتمال وجود دارد که دانش‌آموزان علائم کرونا نداشته باشند، اما ناقل باشند. بازگشایی مدارس تأثیر زیادی در ایجاد موج سوم داشت. دولت باید اینترنت بعضی مناطق را تقویت کند و وسایل آموزش مجازی به مناطق محروم بفرستد تا نیاز به آموزش حضوری دانش آموزان نباشد.

وی افزود: دستگاه‌های ما استراتژی مشخصی برای مدیریت کرونا ندارند. دولت باید شرایط قرنطینه را بررسی کند. کارمندان تا جایی که می‌توانند باید دورکاری کنند. هر گونه ارتباط میان فردی باید به حداقل برسد. تأمین ماسک خانوار‌ها هزینه خاصی ندارد، این هزینه باید برآورد شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ما برای اماکن مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را تهیه کردیم و بهترین زمان رعایت پروتکل‌ها در محرم و اربعین و از جانب نیرو‌های مذهبی بود. دولت، اما در مورد سفر‌ها و اعمال محدودیت‌ها قاطعانه تصمیم نمی‌گیرد.

عنابستانی در پاسخ به این پرسش که راهکار‌های ضروری و سریع برای کنترل بیماری چیست؟ گفت: معتقدم که مدارس باید کاملا تعطیل شود و آموزش دانش‌آموزان از طریق آموزش مجازی باشد. همه سفر‌های غیرضروری بین استانی باید ممنوع باشد. ساختار‌های اداری باید با حداقل نیرو برگزار شود. مدیریت موج اول کرونا بهتر از موج سوم بود. موج سوم خطرناک‌تر است. چرا مدیریت نمی‌کنیم؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر