بازدید 15254

صدور رأی پرونده موسوم به بیانیه ۷۷ نفر

حجت کرمانی، وکیل علی شکوری‌راد از تأیید حکم یک سال حبس وی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق صدور «بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 20 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، وی همچنین از تأیید حکم یک سال حبس صدیقه وسمقی، محسن آرمین، محمدحسین کروبی، قربان بهزادیان‌نژاد و مهدی محمودیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد.

همچنین مهدی محمودیان در دادگاه بدوی علاوه بر اتهام مذکور به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شده بود که این حکم نیز عیناً از سوی دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.

به گفته‌ این وکیل دادگستری بر اساس رأی صادره در شعبه بدوی خانم‌ها آذر منصوری، ریحانه طباطبایی و آقایان عیسی سحرخیز، عبدالله رمضان‌زاده، محمد صادق نوروزی، مهدی دریس‌پور و حسن اسدی‌زیدآبادی، محسن امین‌زاده از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تبرئه شده بودند.

لازم به ذکر است «بیانیه موسوم به ۷۷نفر» درخصوص حوادث آبان‌ماه ۹۸ در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و دعوت به عدم خشونت در برخورد با معترضان و بیانیه «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» نیز در تحلیل حوادث آبان ۹۸ منتشر شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان