بازدید 6801

بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه

این روزها افراد زیادی دوست دارند برای ادامه زندگی یا برنامه‌ریزی برای آینده‌ی خود یا فرزندانشان کشور ترکیه را با عنوان مقصدی کاملا متناسب با نیازهایشان انتخاب کنند. شاید چون هم زیباست هم به کشورمان ایران نزدیک است و هم از لحاظ فرهنگ، به ایران شباهت‌های زیادی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت  اقامت‌ ترکیه را بررسی کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 19 October 2020

بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه

این روزها افراد زیادی دوست دارند برای ادامه زندگی یا برنامه‌ریزی برای آینده‌ی خود یا فرزندانشان کشور ترکیه را با عنوان مقصدی کاملا متناسب با نیازهایشان انتخاب کنند. شاید چون هم زیباست هم به کشورمان ایران نزدیک است و هم از لحاظ فرهنگ، به ایران شباهت‌های زیادی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت  اقامت‌ ترکیه را بررسی کنیم.

1.دریافت ویزای دانشجویی و اقامت تحصیلی

هر دانشجو یا علاقمندی در خارج از ترکیه،  بعد از دریافت پذیرش دانشگاه‌های ترکیه برای حضور قانونی در این کشور باید درخواست ویزای دانشجویی بدهند. روند گرفتن ویزا نسبتا ساده و بی‌دردسر است. شما باید یک نسخه از پذیرش دانشگاه خود را در دست داشته باشید و فرم درخواست ویزا از سفارت ترکیه یا کنسولگری ترکیه را در کشورتان دریافت کنید.  ویزا در حدود ۸ هفته پس از درخواست شما، صادر می‌شود، بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از شروع ترم تحصیلی درخواست ویزا کنید. تا زمانی که مدت زمان تحصیل شما به صورت معمول در این کشور طول بکشد شما می توانید در خاک ترکیه به صورت قانونی حضور داشته باشید و از امکانات رایج دانشجویان بین‌المللی مثل بیمه سلامت و خوابگاه‌های دانشجویی بهره‌مند شوید.

بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه

  1. دریافت اقامت توریستی یک ساله

همان‌طور که می‌دانید ، مدت زمان حضور قانونی در ترکیه برای پاسپورت ایرانی سه ماه یا ۹۰ روز است که برای اقامت در طی این مدت، ایرانیان ملزم به گرفتن هیچ‌گونه ویزایی نیستند.  کسانی که می‌خواهند پس از این مدت در کشور ترکیه اقامت داشته باشند، می‌توانند به ازای هر ۶ ماه، ۹۰ روز را بدون ویزا، ساکن ترکیه باشند و هر 90 روز با یک خروج و ورود دوباره حضورشان را تداوم بخشند. البته طی این‌مدت، افراد اجازه ندارند هیچ‌گونه فعالیت تجاری و تحصیلی داشته باشد.

اما برای اقامت طولانی‌تر در این کشور، راه‌های قانونی ارزان‌تر و بهتری هم وجود دارد که داشتن اجاره‌نامه، از آن جمله محسوب می‌شوند. مدت زمان این نوع اقامت در ترکیه، یک‌ساله است که نیازمند دریافت ویزای اقامت توریستی می‌باشند. دریافت کارت اقامت یک ساله توریستی (کیملیک) هزینه‌هایی هم دارد که از سوی متقاضی باید به حساب دولت واریز شود. با اجاره یا ثبت نام در دوره آموزشی یا زبان و ... می‌توان اقامت توریستی یک ساله دریافت کرد.

اقامت از طریق ازدواج و تولد

برای دریافت اقامت ترکیه، اگر شما با یک شهروند ترک ازدواج کنید در ابتدا اقامت کوتاه مدت را دریافت خواهید کرد و پس از ۳ سال در صورت تدوام ازدواج شهروندی ترکیه را می توانید اخذ کنید. این البته به این معنی است که ازدواج شما حقیقی و صرفا برای دریافت اقامت نباشد چون در صورتی که اداره نفوس و مسکن ترکیه متوجه شود که این ازدواج صوری است اقامت شما را لغو خواهد کرد.  

 شرایط خاصی مانند عدم سو پیشینه فردی که با آن ازدواج می‌کنید در اداره امنیت ترکیه لازم است تا به شما شهروندی تعلق گیرد. در خصوص شخص متقاضی نیز بررسی سابقه کیفری لازم است.

اگر پس از دریافت اقامت شهروندی ترکیه شما از همسر ترک خود جدا شدید، تابعیت ترکیه برای شما لغو نخواهد شد.

برای تولد فرزند هم  در ترکیه مثل کشور ما ایران،  تابع قانون خون برای اعطای شهروندی خود است .یعنی فرزند تابعیت پدر و مادر خود را دریافت می‌کند.یعنی تولد فرزند شما در ترکیه هیچ امتیاز خاصی ندارد و برای دریافت شهروندی پدر و یا مادر حداقل یکی باید شهروند ترک باشند تا به کودک شهروندی اعطا شود.

  1. دریافت اقامت کاری ترکیه

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه، اخذ اقامت کاری است چون معمولا با سپری شدن چند سال و کار مداوم در این کشور، شما می توانید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید. مدارک لازم برای درخواست ویزای کار، پر کردن فرم  درخواست ویزا، عکس و نامه‌ای از کارفرما برای اولین گام دریافت این ویزاست. پس از گذشتن 6 روز از بارگزاری مدارک، کارفرمای ترک باید مدارکی تکمیلی به وزارت کار ارسال نماید.تمام متقاضیان کار در ترکیه باید از شرکتی معتبر درخواست داشته باشند. خوب است بدانید شغلی از نظر وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه معتبر شناخته می شود که در آن میزان حقوق، سمت  موقعیت شغلی، مدت زمان استخدام، قوانین و شروط ضمنی و قرارداد با امضای طرفین که شامل شروع و خاتمه ی همکاری‌ست لحاظ شده باشد. همچنین دعوت نامه‌ی معتبر کارفرما یکی از شروط اساسی‌ست.

مدت زمان صدور ویزای کاری ترکیه

در مرتبه  اول ویزای کار یک ساله برای شخص متقاضی صادر می شود. بعد از گذشتن مدت زمان یک سال، در صورت ادامه‌ی اشتغال به کار شخص، این مدت برای دو سال تمدید می‌‌شود و در بار سوم این مدت برای سه سال قابل تمدید خواهد بود.

 انواع ویزاهای معتبر برای دریافت اقامت کاری

بنابر اعلام سایت رسمی وزارت امور خارجه انواع ویزاهای معتبر کاری برای موارد زیر صادر می‌شود:

  • ویزاهای کاری با هدف مشخص و تعیین شده
  • ویزاهای مرتبط با فعالیت‌های آکادمیک و سخنرانان
  • ویزاهای تخصیص داده شده به ورزشکاران
  • ویزاهای تخصیص داده شده به هنرمندان
  • ویزاهای مربوط به نیروهای کار منطقه آزاد
  • روزنامه نگاران
  • ویزاهای با هدف تعمیرات و مونتاژ

بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه

اقامت از طریق ثبت شرکت، سرمایه گذاری و خرید ملک

هرکدام از موارد فوق می تواند تسهیل کننده و عاملی مهم برای دریافت اقامت شهروندی ترکیه باشد. طبق قوانین ترکیه هرفرد خارجی با راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ثبت شرکت به ارزش500 هزار دلار می تواند نسبت به دریافت اقامت شهروندی ترکیه اقدام کند. این روش راهی آسان برای دریافت پاسپورت ترکیه است اما خیلی‌ها معتقدند چندان روش به صرفه‌ای نیست. روش دیگر که معقولانه تر است خرید ملک در ترکیه مجموعا به ارزش 250 هزار دلار و دریافت فرصت طلایی برای اخذ شهروندی این کشور است. این قانون که از سال 2018 برای تسهیل خرید خارجیان جرح و تعدیل شده است، به ایرانیان کمک می‌کند با خرید ملک در این کشور عرض دو ماه صاحب پاسپورت ترک شوند و از مزایای آن استفاده کنند. به طور معمول قیمت ملک در ترکیه از ایران ارزان تر است بنابراین فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری افرادی است که دلشان می خواهد هم در کشوری نزدیک و بسیار زیبا اقامت داشته باشند هم پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

تیم خبره پین تاتی در همه مراحل دریافت اقامت ترکیه در کنار شماست.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل