بازدید 8242

بررسی پروژه راه آهن تهران-اصفهان در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی روند اجرای پروژه راه آهن تهران-قم-اصفهان در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 18 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون روند اجرای پروژه راه آهن تهران - قم - اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این پروژه در سال ۱۳۹۰ طراحی شد، اما در سال ۹۲ به بعد مورد بازنگری قرار گرفت که رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود ۴۴ میلیارد یوآن رسید و در بازنگری دیگر قرارداد، رقم هزینه به حدود ۵۵ میلیارد یوآن می‌رسد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بازنگری آخر در سال ۹۸ مقرر می‌شود که قطعه راه آهن تهران - قم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به صورت قطار برقی اجرایی شده و قطعه قم - اصفهان که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز داشته، توسط پیمانکار چینی به صورت سریع السیر اجرایی شود که با این روش، رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود ۳۳ میلیارد یوآن رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس این موضوع را مطرح می‌کردند که آیا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اجرای پروژه راه آهن تهران - قم - اصفهان با اعتباری حدود ۱۵۵ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد؟ در نهایت مقرر شد که این قرارداد مورد بازنگری قرار گیرد، از این رو قرار است که دستگاه‌های مجری تا دو هفته آینده گزارشی را درباره نحوه قرارداد مذکور و شرایط اصلاح آن ارائه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار