بازدید 17982
۲

استقبال زوج‌های خارجی از درمان ناباروری در ایران

رییس پژوهشگاه رویان گفت: زوج های خارجی از کشورهای همسایه و حتی اروپایی از درمان ناباروری خود در ایران بسیار استقبال می‌کنند زیرا هزینه در ایران به نسبت سایر کشورها مطلوب و بسیاری از آزمایش‌ها نیز موفقیت آمیز بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 16 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ناباروری به عنوان ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه بدون جلوگیری از بارداری تعریف می شود.

ناباروری در ۱۰ تا پانزده درصد از زوج ها دیده می شود. علل ناباروری می تواند مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد. حدود ۴۰ درصد از مشکلات ناباروری مربوط به مردان، ۴۰ درصد مربوط به زنان و حدود ۱۰ درصد مربوط به هر دو است. در حدود ۱۰ درصد از زوج ها نیز عامل ناباروری مشخص نیست. به عبارت دیگر در این زوج ها هر دو نفر با توجه به انجام آزمایش های موجود مشکلی ندارند ولی به علل نامشخصی بچه دار نمی شوند.

طی دو دهه اخیر گام های بلندی در رابطه با تشخیص و درمان ناباروری برداشته شده است و حدود ۶۵ درصد از زوج های نابارور با استفاده از روش های موجود صاحب فرزند شده اند.

عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: مطالعاتی که در سطح جهانی و در کشور ایران نیز انجام شده است حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج ها درگیر ناباروری هستند.

وی ادامه داد: تا پیش از دهه ۷۰ این زوج ها برای درمان به کشورهای اروپایی میرفتند اما کشور ما به موقع به این موضوع ورود کردند و ما بیش از ۷۰ مرکز ناباروری در کشور داریم و در عرصه آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی نیز به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده ایم.

شاهوردی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز نیست تا بیماران برای درمان به کشورهای اروپایی بروند، تصریح کرد: علاوه بر این ایران میزبان تعداد قابل توجهی بیماران نابارور از خارج کشور نیز است زیرا درمان در ایران مزیت هایی همچون هزینه پایین درمان و افزایش موفقیت در درمان را دارد.

رییس پژوهشگاه رویان تاکید کرد: تعداد زیادی از زوج ها به خاطر موضوعات دینی و اعتقادی علاقه بسیاری دارند تا در مراکزی درمان و اقدامات باروری خود را انجام دهند که به این مسائل توجه کنند.

شاهوردی در ادامه گفت: در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا محدود شدن سفرها تعداد بیماران کاهش پیدا کرده است. علم پزشکی کشور ما در گذشته و حتی در علوم جدید مورد اعتماد سایر کشورها است و بسیاری از بیماران که می توانند درمان خود را در سایر کشورهای اروپایی انجام دهند ایران را انتخاب می کنند.

وی در خصوص مراجعه کنندگان از شایر کشورها گفت: بسیاری از مسلمانان از کشورهای همسایه و اروپایی و همچنین ایرانیانی که همسر خارجی دارند برای درمان به کشورما مراجعه کرده اند.

رییس پژوهشگاه رویان در بحث هزینه ها عنوان کرد: هزینه درمان ناباروری در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی حدود ۵۰ درصد کمتر است. شاید این هزینه برای جامعه نابارور ایران تا حدودی زیاد باشد اما (حدود حداقل ۷ و حداکثر ۱۰ برای سیکل درمانی کامل) میزان موفقیت در بهترین مراکز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: مدت ناباروری، سن بیمار و نوع بیماری در موفقیت آزمایش ها و درمان تاثیر گذار است.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
با نرخ دلار تدبیر و امید برای خارجی ها مجانی میشه
با بی ارزش شدن پول مملکت مشخصه خیلی ها از خارج کشور میان داخل مملکت برای درمان حتی کشورهای همسایه و این افتخار نیست برای ما که توریست سلامت داریم. چرا الکی خودمون رو گول میزنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان