بازدید 32994
۵

هذیان‌گویی وزیر خارجه عربستان علیه ایران

در حالی که شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان‌گویی واداشته است، وزیر خارجه سعودی ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 16 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود، وزیر خارجه عربستان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با اندیشکده "واشنگتن اینستیتوت" مدعی شد: برخلاف ما، ایران بر روی تضعیف سلامت و امنیت جوامع و کشورها تمرکز کرده است.
وی مدعی شد که ایران به طور آزاد از آنچه که "گروه‌های تروریستی، گروهک‌های نیابتی، شبه‌نظامیان مسلح و رژیم‌های قاتل" می‌خواند، حمایت می‌کند.
فیصل بن فرحان مدعی شد: ایران هرجا که بتواند برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی مداخله می‌کند. ایران این کار را در بسیاری از اماکن همانند لبنان، عراق، یمن و حتی تا آمریکای جنوبی انجام داده است. هرجایی که مشکلی در منطقه ما باشد، ایران نیز آنجا یافت می‌شود.
در حالی که عربستان به عنوان حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم در یمن با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده، این وزیر سعودی سیاست ایران و آن چه گروه‌های نیابتی‌ این کشور می‌نامید را منجر به ایجاد بحران‌های سیاسی و بشردوستانه‌ای عنوان کرد که به ادعای وی یمن گرفتار آن شده است و این بحران‌ها را حاصل دخالت‌ها و دشمنی‌های ایران خواند و ادعا کرد که ایران و گروه‌های نیابتی‌اش ثبات و صلح یمن را تضعیف کرده و منجر به فروپاشی جامعه مدنی و درنتیجه سرخوردگی مردم یمن شده است.
وزیر خارجه عربستان در ادامه ادعاهای واهی و فرافکنی‌هایش مدعی شد: ایران از فدا کردن سلامت مردم یمن برای ایجاد دوره آشوب و بی‌قانونی، به عنوان سکوی پرتابی برای افراط‌گرایی استفاده می‌کند که نه تنها عربستان سعودی بلکه تمامی منطقه و جهان را در خطر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا در پاسخ به پریشان‌گویی‌هایی که پادشاه سعودی علیه ایران داشت، با مردود دانستن اتهامات واهی وارده علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: عر بستان سعودی به عنوان پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری و حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه، سالهاست برای گریز از واقعیت‌ها و عدم پاسخگویی به جنایت های خود سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند.

خطیب زاده اضافه کرد: حمایت و همسویی رژیم سعودی با ایالات متحده در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران، تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن های میلیارد دلاری به دیگران آن‌هم از جیب مردم آن کشور، نه تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: شکست های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته و می خواهند با ایراد اتهام به سایر کشورها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود علیه زنان و کودکان یمنی فرار کنند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بارها خطاهای محاسباتی سعودی ها را که هزینه های گزافی به منطقه تحمیل ‌کرده به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر تقویت روند های دیپلماتیک و گفتگو محور در منطقه و توسعه مناسبات با کلیه همسایگان تاکید دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵
از این مردک حقیر جز این مگر انتظاری داری وگرنه جیره غذایی اش قطع میشود
جالبه همه کشورها دارن گول میخورن و بصورت متحد از ایران دور میشن. ما که کاریشون نداریم!
کشورهای جنوب رفتن دامن اسرائیل
آذربایجان رفت دامن ترکیه
البته در اون کشورها دیکتاتورها حاکمن و در روسیه و سوریه و بلاروس و کره شمالی و چین دیکتاتوری نداریم
این یک کد واژه است که آمریکائی ها دائما استفاده می کنند و حالا عربستان هم استفاده می کند: ایران بزرگترین حامی تروریسم. این سیاست برای هدایت افکار عمومی است و مشابه استفاده نام عراق و سلاحهای کشتار جمعی است. یعنی هفته ائی دو یا سه بار مردم جهان و منطقه نام ایران را با این واژه می شنوند. ما هم باید تحرکات رسانه ائی را در خارج بیشتر کنیم.
مرغ ۴۰ درصد گران شد ماست ۴۰درصد گران شد تقصیر هذیان گویایی سعودی است
چقدر خوب که شما دشمن ما هستین حق بودن ما مشخص میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر