بازدید 9678

بیانیه آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان با صدور بیانیه‌ای از ترکیه خواسته‌اند از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق دریای مدیترانه خودداری کند و برای مذاکرات آماده باشد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 15 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان روز پنجشنبه بیانیه مشترکی را صادر و در بخشی از آن به اقدامات ترکیه در شرق دریایی مدیترانه اشاره کردند.

در این بیانیه از ترکیه خواسته شده از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق مدیترانه خودداری کرده و آمادگی خود را برای مذاکرات نشان دهد.

در بیانیه مشترک این سه کشور عضو اتحادیه اروپا آمده است: «فرانسه، آلمان و لهستان مطابق با بحث و نتیجه‌گیری شورای اروپا در اول و دوم ماه اکتبر، تأکید می‌کنند که اتحادیه اروپا منافع استراتژیکی در یک محیط پایدار و امن در شرق [دریای]مدیترانه و توسعه یک رابطه همکاری و سودمند متقابل با ترکیه دارد.»

در ادامه همچنین آمده است: «کشور‌های ما از ترکیه می‌خواهند که از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق [دریای]مدیترانه خودداری کرده و تمایل خود را برای مذاکرات با حسن نیت نشان دهد.»

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان در این بیانیه همچنین عنوان کردند که از ادامه سریع مذاکرات، تحت نظارت سازمان ملل، به منظور حل و فصل جامع مسئله قبرس، در چارچوب این سازمان و مطابق با قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت حمایت می‌کنند.»

طی ماه‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر