بازدید 34028

معلم جوان اهوازی، سر خط خبرها

چند روزی است که تصاویر تدریسش در حیاط مدرسه در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ معلمی که برای تدریس چند تن از دانش آموزان خود که از داشتن گوشی هوشمند و تبلت محروم هستند، روزانه مسیر ۱۳۴ کیلومتری اهواز تا روستای عماشیه دهستان عنافچه شهرستان باوی در استان خوزستان را طی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 15 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در شرایطی که بسیاری از معلمان فقط به صورت مجازی، به تدریس دانش‌آموزان خود می‌پردازند، منصور حمیدی علاوه بر آموزش مجازی، روزانه با طی مسیری طولانی، به آموزش حضوری دانش‌آموزان خود در محل مدرسه نیز می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، برای گفت‌وگو با این معلم جوان، از مسیر ناهموار چندین روستا عبور می‌کنیم تا به مدرسه محل تدریس او در روستای عماشیه می‌رسیم؛ مدرسه کوچک شهید نبگانی در وسط این روستا دیده می‌شود. وارد مدرسه می‌شویم، یک کلاس جدا از ساختمان اصلی مدرسه خودنمایی می‌کند و در گوشه‌ای دیگر کلاس کانکسی به چشم می‌خورد. این مدرسه کوچک محل تحصیل دانش آموزان ۱۵ روستای اطراف است.

ساختمان اصلی مدرسه سه کلاس در خود جای داده است؛ در یکی از کلاس‌ها معلمی مشغول تدریس یک دانش‌آموز دبیرستانی است. دلیل حضور دانش آموز در مدرسه را جویا می‌شوم و او علت را نداشتن تبلت و یا گوشی هوشمند عنوان می‌کند و هر روز مسیر ۱۴ کیلومتری را از خانه‌شان در یکی از روستاهای اطراف، تا مدرسه طی می‌کند. دغدغه اصلی این دانش‌آموز دختر، نبود سرویس است. می‌گوید سال‌های پیش سرویس ایاب و ذهابی در نظر گرفته می‌شد اما امسال خبری از آن نیست. در کلاس دیگر نیز یک معلم مشغول تدریس مجازی و ضبط ویدئو است. سراغ کلاس آقای حمیدی را می‌گیریم که متوجه می‌شویم در گوشه‌ای از این حیاط کوچک جای دارد؛ همان کلاس کانکسی.

حمیدی که سرباز معلمی جوان و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق است، می‌گوید: بچه‌های دبستانی در کلاس کانکسی درس می‌خوانند، وقتی هوا گرم می‌شود، بچه‌ها را به حیاط راهنمایی می‌کنم و کلاس درس را به زیرسایه درختان منتقل می‌کنم. حالا هم که کرونا شیوع پیدا کرده برای هر دانش‌آموز ساعتی معین، حدودا یک تا یک ساعت و نیم در روز مشخص و کلاس را در حیاط مدرسه برگزار می‌کنم تا بچه‌ها در این شرایط کرونایی با رعایت فاصله فیزیکی، دچار مشکل نشوند.

این معلم ۲۸ ساله اهوازی ادامه می‌دهد: من معلم ۲۷ دانش‌آموز ابتدایی هستم که از این تعداد ۱۱ دانش آموز به دلیل مشکلات مالی از تبلت و آموزش غیرحضوری محروم هستند. به این دلیل برای این ۱۱ نفر هر روز کلاس حضوری برگزار می‌کنم و خوشبختانه بعد از انتشار تصاویر تدریسم در فضای مجازی، یکی از خیرین سه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کرد.

وی با بیان اینکه هر روز مسیر ۱۳۴ کیلومتری اهواز تا روستای عماشیه را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنم، گفت: هر روز این مسافت را به عشق دانش‌آموزانم طی می‌کنم تا به مدرسه برسم چرا که برخی از دانش آموزان این روستاها از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند، به این دلیل هر روز کلاس‌های حضوری را برای‌شان برگزار می‌کنم تا از دیگر دانش‌آموزان عقب نیفتند.

به گزارش ایسنا، در روزگار کرونا نه تنها پزشکان، پرستاران و کادر درمان که معلمان هم با شرایط سخت دست و پنجه نرم می‌کنند و با حسِ مسئولیت‌پذیری تلاش می کنند تا دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند. منصور حمیدی تنها یک نمونه از معلمان فداکار استان است که با وجود سختی‌ طی کردن مسیر طولانی از منزل تا مدرسه، به عشق دانش‌آموزانش می‌آید تا الفبای زندگی را به آن‌ها بیاموزد.

و البته دانش‌آموزان آقای حمیدی نیز تنها تعداد کمی از دانش‌آموزان محروم استان هستند که از آموزش مجازی محروم‌اند و چه بسیارند دانش آموزانی که ادامه تحصیل‌شان در گرو داشتن تبلت یا گوشی هوشمند است که این امر توجه بیش از پیش نهادها و دستگاه‌های استان و کشور و همچنین کمک بی‌دریغ خیرین را می‌طلبد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۵
من خودم معلم نیستم ، اما می دانم این گروه زحمت کش چه تلاشی برای آموزش فرزندان این سرزمین متحمل می شوند و باز هم می دانم از روزی که چند به اصطلاح خبرنگار بجای پرداختن به مشکلات مردم و رسالت واقعی خودشان ، معلمان را سوژه خبری کردند چه جنایتی را مرتکب شدند و باعث شدند حرمت ها شکسته شود .
آفرین بر غیرت تو ای معلم جوان، ای کاش تو آموزش و پرورش افرادی مثل شما بر سر مسند بودند . ای کاش
با حقوق ناچیز
درود بر شرف و عزتتان
تدریس حضوری به مراتب راحتر از تدریس مجازی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اینجا بحثش درآمد زیاد نیست، بحثش شرافتیه که این معلم داشته آقای عزیز. هنوز هستند افرادی که تربیت نسل آتی اونم به درستی براشون خیلی اهمیت داره
دست مریزاد. خدا قوت.
ای کاش به اندازه بک جو از غیرت و شرافت شما معلم عزیز در وجود بعضی از مسئولین بود
درد وبلات بخوره تو سر مسئولین.
خسته نباشید قهرمان
بجای اینکه نماینده هارو ماشین دنا بدن چنتا تبلت و گوشی بخرن برا این دانش آموزا اگه واقعه کارشون خیر هست
ایشون رو باید بزارن جای وزیر بی مسولیت آموزش و پرورش
دردو بر شما دلاور واقعا در این زمانه تو سردار این مردمی مرحبا به غیرتت به دلاوریها وشهامتت
کاش نشریاتی که فقط و فقط تنیبه یک دانش آموز را از میان هزاران معلم رصد می کنند و سعی می کنند مو را از ماست بکشند و جهره معلمان دلسوز را تخریب کنند به این الگوها و نمونه های فراوان دیگر خصوصا در این شرایط کرونایی توجه بیشتر می کردند
دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود به شرفت واقعا به تمام معنا انسانیت و معلم بودن معلمها را ثابت می کنی.
دست مریزاد...ولی ما معلمها توی اهواز از پانزده شهریور هر روز به مدرسه می رویم چه دانش اموز باشد و چه نباشد...بعد هم در منزل از طریق فضای مجازی با بچه ها کار می کنیم.پس چرا نوشتید در شرایطی که معلمان بصورت مجازی درس می دهند...
درود بر این معلم دلسوز و بر هم دلسوزان واقعی مملکت.
درخصوص مسافت قید شده یکبار دیگه بررسی کنید لطفاً. من خودم بچه منطقه هستم. از اهواز تا روستاهای عنافچه فاصله به مراتب خیلی کمتر از عدد قید شده می باشد.صرفاً جهت پیشگیری از برداشت های افراد غیر بومی.
ظاهرمدرسه نشان میدهدمدرسه ای برخوردارهست
سلام منم معلم هستم وازاهوازم.از اهواز که حرکت کنم تا شهرستان کارون برای مدرسه که بروم ۱۵۰کیلومتر راهم هست مدرسه من تو روستاس ودانش آموزان بدون گوشی هوشمند در کلاس حضور پیدا می کنند ولی باعشق به آنها درس می دهم.خداقوت همکار گرامی،پاینده باشید
خدا بهت سلامتی و قوت بده جوان مرد
رهبر من این معلم است همچنان که معلمی شغل انبیا است .
تا یه مشکلی تو کشور پیش میاد ( خودکشی پسر بوشهری بخاطر مدیریت هوشمندانه مملکت با آدمای بیسواد ) سریع خبرای خوب میزنن تا مردم راحتر به مشکلاتشون بخندن... قبلا خبری ازش نبوده که پخش کنن ... اصل قضیه رو که کسی عقلش نمیرسه درست کنه .
خداقوت معلم عزیزاجرت باخداسلامت باشی برادرم....... افرادپولدارپرمدعایادبگیرید
دمت گرم.اگه همه ما وظیفه ای که بمان محول شده،بنحو احسن انجام دهیم،مملکت پیشرفت میکنه.
من معلم هستم . قهرمان سازی بس است. نوشتن ورسانه ای کردن این خبر ها احمقانه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار