بازدید 41749
۳

روسیه هواپیمای روز قیامت را می‌سازد

نیروهای مسلح روسیه برای افزایش توان عملیاتی در صورت بروز جنگ گسترده و نابودی تمامی مراکز فرماندهی کلاسیک زمینی این کشور، به هواپیمای جدیدی برای فرماندهی «جنگ آخر» مجهز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 14 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، یک مقام هواپیماسازی روسیه گفت: تصمیم گرفته شده است سیستم هواپیمای مدیریت نظامی موسوم به «هواپیمای روز قیامت» از هواپیمای ایلوشین-۸۰ به هواپیمای جدید ایلیوشین-۹۶-۴۰۰ ام منتقل شود.

به گفته این مقام روس که رسانه های روس به نام وی اشاره نکرده اند، انتقال مدیریت نظامی هوایی به هواپیمای جدید ایلیوشین-۹۶-۴۰۰ ام افزایش مدت پرواز هواپیمای روز قیامت و شعاع مدیریت نظامی نیروهای مسلح را افزایش خواهد داد.

در تعریف نظامی، این هواپیماها پس از درگیری هسته ای یا نابودی مراکز ارتباطی زمینی برای ادامه جنگ و هدایت نیروها کاربرد دارد و آخرین امکان فرماندهی جنگی، کنترل تمام تسلیحات راهبردی و دوربردی اتمی و غیراتمی، محل استقرار فرماندهان ارشد و طراحان عملیات نظامی است.

این هواپیما در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد. مجتمع هوایی فرماندهی راهبردی بدون نیاز به مراکز ارتباطی زمینی می تواند نیروهای در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند.

تاس به نقل از منابع خبری علنی اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه به چهار هواپیمای روز قیامت از نوع ایلیوشین-۸۰ مجهز است.

این هواپیما از سال ۲۰۱۵ میلادی به ارتش روسیه تحویل شده بود.

شرکت ابزارسازی روسیه در آن مان در باره مشخصات این مرکز فرماندهی از هوا اعلام کرده بود: هواپیمای روز قیامت از امکانات بی مانند مختلفی از جمله فرماندهی انواع تسلیحات و تسلیحات راهبردی و دوربردی و تمامی بخش های نیروهای مسلح برخوردار است.
طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجتمع هوایی فرماندهی روسیه اعلام شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
برید قران رو بخونید و دست ازین کارهای احمقانه بر دارید با حداقل اسم هواپیما رو عوض کنید.
توی ایران هم جلسات مهمی برای کنترل قیمت تخم مرغ از یکماه پیش در حال برگزاری و البته هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ولی با پشتکار مسئولین به نتیجه می رسه علی برکت الله
کشتی نوحه دیگه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار