بازدید 159196

آخرین تغییرات پایه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با صدور پیش نویس احکام مستمری بگیران سازمان، بازنشستگان تاخیری در دریافت حقوق و مزایایشان نخواهند داشت و بلافاصله مطالباتشان را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 14 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اصغر بیات اظهار کرد: واحد‌های اجرایی سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور اداری جدید صادره، مکلف می‌شوند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر نمایند که این امر در راستای رضایتمندی بیشتر بازنشستگان انجام شده است.

وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کاری بزرگ و تاریخی بود که همزمان با حقوق مرداد پرداخت شد و رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه متناسب سازی به قطع یقین، شکاف درآمدی را کم و حس تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران را احیا کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده این موضوع، رضایتمندی بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران را به همراه داشت که امیدوارم با ادامه این روند توسط مسئولان، شیرینی کام این عزیزان به تلخی تبدیل نشود.

وی افزود: در جلسات مختلف تصمیم گیری نحوه اجرای متناسب سازی، سعی شد که نهایت عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب سازی محقق شود.

بیات خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده است، اظهار کرد: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان، ۴ درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این گروه نیز درج خواهد شد.

وی به مورد مهم دیگری که مورد موافقت مدیر عامل تأمین اجتماعی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده مبلغ پرداختی در خصوص متناسب سازی که شامل مبلغ متناسب سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق می‌شود، به صورت تجمیعی در آیتم پایه حقوق فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران در نظر گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰۴
انتشار یافته: ۴۹
چه رضایت مندی ؟ با 30 سال سابقه 2800به اندازه کارگری که تازه رفته سر کار مستمری می گیرم به قول خودتون 70 درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 2800مستمری دریافت می کنن با این حقوق ناچیز واین تورم وحشتناک غذامون شده بیشتر سیب زمینی از کدوم رضایت مندی حرف میزنید خجالت هم خوب چیزیه .خدا ازتون نگذره یه نگاهی به فیش های حقوق بازنشستگان نفت و لشکری وکشوری بندازید بعد ببینم دیگه روتون میشه دم از رضایت مندی بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی بزنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
مقایسه منطقی با حقوق هم رده های شغلی در کشوری و لشگری داشته باشید ببینید کجای کارید. قدرت خرید ما نصف سال گذشته شده. بعد خودتان از همدیگر تشکر می کنید و از قول ما ابراز رضایت!!!!!!!!!!!!!!!!
فکری هم برای حقوق شاغلان تامین اجتماعی بکنید همسان سازی ....در بخش خصوصی ظلم بیداد میکنه
کار بزرگ وتاریخی!!!
اقای بیات،اسم این شد متناسب سازی؟
نفستون ازجای گرم،میاد
تامین اجتماعی این مبلغ ناچیز را هم جزو پایه حقوقی حساب نیاورده!!!
صحبتهای جنابعالی،جای تعجب داره
ظلم تا کی؟
با سلام و عرض خسته نباشید به مسئولان تامین اجتماعی، خسته نباشید ، خیلی خسته نباشید
یه نظر سنجی بزارید ببینید باز نشستگاه تامین اجتماعی از اجرایاین طرح رضایت دارند یا فقط آقای بیات در توهم بسر میبرد
بسته تو را خدا
کم دروغ بگید
کدوم رضایت؟؟؟؟؟رضایت مندی برای خودتونه که حقوقهاتون نجومیه
ما ها باید توی فقر زندگی کنیم
چقدر هم به نفع مستمري بگيران شد ....
بانحوه متناسب سازی متوجه شدیم چقدرتبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی ودولتی است. چون متناسب سازی حقوق کشوری ودولتی قبل از عید انجام گرفت وخود مشمول ۱۵درصد افزایش هم شد دوم دوباره این ماهم افزایش پیدا کرد اما حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مرداد امسال انجام شد ودولت اون چند درصد افزایش رو به نفع خود بیرون کشید دوم از متناسب سازی بعدی هیچ خبری نیست. چرا اینهمه تبعیض ایا بازنشستگان دولتی ایرانی هستن ماغیر ایرانی ؟چرا؟ایا تورم برای ما کمتره. وبرای دولتی ها بیشتر ؟این قانونگذاران ما ازکجا تحصیل کردند که اینهمه تضاد درجامعه رو ایجاد. میکنن
شما از طرف کی صحبت میکنید از طرف من بازنشسته؟ من هیچ رضایتی ندارم سواد مقایسه نداری بیسواد تفاوت من با کشوری چقدر است خودت میبافی ومیدوزی از حداقل حقوق پارسال 300 اضافه تر میگرفتم حالا شده حداقل حقوق پول یا مفت میگیرید حقوق کارگران را پایمال میکنید
تا میتونید حق و نا حق کنید این دنیا فانیست بترسید از آخرتان
اصلاراضی نیسثیم
با سلام، آقای بیات می‌شود اینقدر برا بازنشسته ها دل نسوزاند وبعد هم به مجیز گویی مدیر عامل سازمان نپردازید، دیگر خیانت تا کی در روز روشن قانون را با هماهنگی یکدیگر زی پا می‌گذارید، از طرف دیگر منت سر بازنشستگان می‌گذارید، و سعی در پر کردن جیب دولت از طریق پایمال کردن حق ما هستید، بروید از کانون بازنشستگی کشوری ولشگری بیاموزید، وهنوزم ابراز می‌کنند حق بازنشسته ها رانگرفتیم، آن موقع شما کاری نکردید وفقط منت می‌گذارید و چاپلوسی مکنید.
سلام ببخشد همه کارهای سخت مربوط کارگران تامین اجتماعی میباشدتمام نیرو توانش رو در مدت 30 سال ازدست میده اکثرا آرتروز ودیسک کمرو ناراحتی‌های تنفسی دارند.... بااین وجود باید حقوق پشت میز نشین وغیره ازما پیشتر باشه
اجحاف تا چه حد؟؟؟؟
حد اقل حقوق کشوری و لشکری زیر ۴۵۰۰ نیست. بعد من با ۳۰ سال سابقه ۲۵۰۰ دریافت میکنم...
این هم از ۳۰ سال کار و زحمتکشی
واقعا این قوانین فقط به نفع کارمندای دولته و کارگرا و بازنشسته های تامین اجتماعی فقط زحمتا رو باید بکشن...
واقعا متاسفم برای این مسئولان که قدرت هیچ اعمال نفوذی به نفع قشر ضعیف ندارند
منم نمیدونم واقعا یا توجه به گرانی لحظه‌ای هرچیز کی میتونه با افزایش حدود هفتصد هزار تومان حقوق احساس رضایتمندی داشته باشه
سلام اقا بخدا با این حقوق نمیشه زندگی کرد می فهمین شب میخوابی روز قیمتها میره بالا اخه تا کی نمی تونن مملکت را نگه دارن برن چرا هستن .....
سلام ، کدوم رضایت مندی ؟ آخه چرا دروغ ؟ حتی یکنفر هم از بازنشستگان همکار و آشنا ندیدم راضی باشه . فرمول ناقص و قیچی شده رو اعمال کردن و کمتر از یک سوم یا یک چهارم افزایش واقعی رو لحاظ کردن
متاسفانه یک نکته ای رو بسیاری از بازنشستگان محترم توجه نمی کنند.
رقم حق بیمه پرداختی در حین اشتغال و بویژه 2 تا 5 سال آخر آن، تعیین کننده رقم اولیه حقوق بازنشستگی در تامین اجتماعی است. مثلا فردی که ماهیانه 100 هزارتومان به تامین اجتماعی پرداخت کرده با فردی 500 هزارتومان پرداخت کرده، نمی تواند خود را در زمان دریافت حقوق بازنشستگی مقایسه نماید. بسیاری یا دارای پایه حقوقی کم بوده و یا سعی نموده اند پرداختی به سازمان بازنشستگی به حداقل برسانند، و لذا پایه حقوق بازنشستگی آنها کم شده ودر حال حاضر با مشکلات بیشتری مواجه شده اند. مسلما هر شخص به اندازه ای که می کارد باید توقع داشته باشد.
کدام رضایت ؟
کدام همسانسازی؟ بعد از این همه تبلیغات باحقوق دو و سیصد چطور میشه زندگی کرد ؟
کدوم رضایت وقتی ۲۲۰۰ حقوق متناسب سازیتون هست در حالیکه خط فقر ۱۰ میلیون اعلام شده چطور میشه از پس این تورمهای بی رویه و هزینه های وحشتناک درمان بر اومد کجای این وضع و اوضاع تکریم بازنشستگان هست و این همه تبعیض بین بازنشسته های لشکری و کشوری با تامین اجتماعی
از طرف کی اعلام کرده که ما رضایت داریم؟بیان یا مارو جمع کنن نظرمون رو در پخش زنده تلویزیونی بدون سانسور نشون بدن یا بصورت آنلاین نظرسنجی کنم ببینیم کی راضی بوده؟
واقعا خجالت نمیکشید بین بازنشستگان اختلاف میندارید. آخه از مردم رو به جون هم انداختن چی گیر شما میاد .یکم مردم رو درک کنید شما هم از همین مردم هستید که حالا به جایگاهی رسیدید و خودتان رو گم کردید که چی بودین و چی شدین.حقوق 3 تومن پایه کشوری ها کجا و حقوق 3 تومن حداکثر مستمری بگیران کجا.
خواب دیدی خیر باشه
در مقابل ۱۰۰٪ تورم ۱۵٪ افزایش حقوق داشتم
حقوق مدیران و مسئولین چقدر است بهتر است با حقوق بازنشست.ان متناسب سازی کنید
نحوه اجرای متناسب سازی و میزان مبلغ افزایش یافته از سوی تامین اجتماعی نسبت به کشوری و لشکری قابل مقایسه نیست. حقیقتا اجحاف روشنی به مستمری بگیران تامین اجتماعی شد و وزیر مربوطه و رییس این سازمان بشدت ضعیف عمل کردند.
چه رضایتی به ما فقط 850 حقوق میدن میگن 10 سال سابقه کار دارید همون روز اول تموم میشه فقط از خدا بزرگ میخوام هر چه زودتر گورشون گم کننند
این چه وضعیتیه ازاون ور روز ٣٠ تومن افزایش حقوق از طرف دیگر چند برابر کردن ارزاق عمومی یعنی چی آنقدر زیروکشیدن برای بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان در فقر و مشگلات تورم ونگرانی هستند معنا نداره اون زمان که حق بیمه ۲٠ تا ٢۵دلار ٣٠ سال کم کردید حالا هم ٢۵ دلارحق بیمه را دولت پرداخت کند
چه رضایتی. از قول کی حرف میزنن. به حقوق من ۴۰۰ تومان اضافه شده . یعنی واقعا با این حقوق خودشون میتونن امورات عادی زندگیشونو بگذرونن ؟ با ۲ میلیون . اصلا خجالت میکشم بگم .
باتشکراززحمات دکستان درکانون .لطف کنیدجلسات مستمرجهت سال اینده گرفته بشه تاهمانندامسال ذایقه بازنشستگان درماههای اول سال شیرین شود
کدوم رضایت مندی ، جناب آقای بیات ، خجالت هم خوب چیزیه
اقای بیات، شما واقعا اسم خودتون رو نماینده ما گذاشتی! واقعا چطور روت میشه از طرف ما دم از رضایتمندی بزنی اونم در حالیکه برای لشکری و کشوری هماهنگ سازی اجرا شده و برای ما مبالغی ان هم با تاخیر و بدون معوقه به اسم متناسب سازی!
اقای بیات ، اونقدر سیری چشم و دهنت رو بسته که این همه تبعیض رو در رابطه با وام ازدواج، کارتهای اعتباری دراز مدت کم بهره، تسهیلات رفاهی انها که البته حق شان است و گوارای وجودشان ،با ما رو حس نمیکنی!
بجای این خوش خدمتی ها و بازار گرمی برای از ما بدتران برو حق مان رو از شرکت های سرمایه داری تامین اجتماعی که ماحصل پس انداز سی ساله مان است را بستان!
اگه نماینده مایی که با این موضع گیری ثابت کردی که نیستی برو بدهی که بدون اجازه ما غصب شده رو کاملا مسترد کن و به زخم دل مان بزن!
برو تکلیف میزان سهام تکاتک مان را از هلدینگ تامین اجتماعی که مال خودمان است رومشخص کن!
برو از طرف ما به دوستان بالا دستی ات که اینچنین برایشان دلستر باز میکنی این پیام را برسان که ما صدقه نمیخواهیم،فقط حق مان را از اندوخته های قلک پس انداز سی ساله مان که از سفره زن و بچه مان زده ایم برای دوران کهولت می طلبیم.
به این ها میگویند شرح رسالت یک نماینده واقعی جناب بیات
واقعا شرم اور چرا اینقدر فاصله حقوقی بین بازنشستگان تامین اجتماعی با باز نشستگان کشوری مثل شرکت نفت و ....
چرا حرف بیخود میزنید کجا خوشحال شدن مگه چقدر اضاف کردین که شکاف طبقاتی پر بشه
کدوم همسان سازی؟ کدوم رضایتمندی؟ وقتی خط فقر بالای ۷ میلیون تومنه، حقوق ۲ میلیون تومن اسمش چیه؟ تازه خیلیا زیر ۲ میلیون دریافت می کنن. عملا اگثر بازنشستگان تامین اجتماعی بجای زندگانی، به زنده مانی رو آورده اند. کمترین حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری برای بازنشستگان تامین اجتماعی آرزوی محال شده.
خجالت خوب چیزیه چه رضایت مندی یه نگاهی به شرکت نفت و کشوری و لشکری بندازید بعد دروغ بگوئید
خدا ازتون نگذره بازنشسته های تامین روز به روز دارند از غصه ند آری از بین میرن و شماا هم دم از عدل علی میزنین
مسئولین همه رفاه و در آسایش ولی بازنشستگان تامین اجتماعی زیر دو میلیون حقوق شرمنده ی زن بچه هستن شرم بر این مسئولین که این شکاف را بوجود اوردن. در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخد
خود گویی وخود خندی به به چه هنرمندی!!! از رضایت چه کسانی حرف میزنید من سال ۸۳ باکثورات سقف بازنشسته شدم و کارمندان من که اخیرا بازنشسته شده اند از من بیشتر میگیرند حقوق من با لطف ومنت شما ۴۶۰۰۰۰۰ تومان است باید راضی باشم؟ من باچه کسی همسان شدم!!
شما که ان روز که باخبر نکار گفت ی،که،مانمی،کازاریمحق،کسی،پایمل،بشواد،ماکه،ازکارافتادگی کلی هستم
بازنشسته سال۸۸هستم سال۸۹ افزایش حقوق کارگران،کارمندان وبازنشستگان دولت۱۵٪بود و افزایش بازنشستگان تامین اجتماعی۶ درصد یعنی ۹ درصد کمتر از بقیه درمتناسبسازی وهمسانسازی این ۹ درصد ما که چندسال ضایع شده است چطوری جبران میشود اعلام شود تا مطلع شویم.
این حقوق کم کجا رامین گیره بس جلوی گرانی بگیرید شب می خوابی روز میبینی همه چیز گران شده آخه تا کی نمی تونین مملکت را نگه دارید برین خانه بنشینیم دیگه خسته شدیم بخدا
حقوق مستمری بگیران که اضافه نشده
سلام چه رضایتی،با این تورم و گرانی،خدائیش خودتون با ۳ ملیون حقوق میتوانستید زندگی کنید،۳۰ سال کار کرده پدر ما،حالا با این حقوق چکار میتونه بکنه،روز پنجم برج دیگه آه در بساط نداره،این حقوق های بخور نمیر،شدن رنجی دیگر بر بیچارگیشون.....
درزمان گذشته ماده ۱۱۱ برای آفرادی هم که ۱۰ سال سابقه بیمه داشتندلحاظ میشد ولی متاسفانه درسال ۸۶ افراردیکه
بسن بانشستگی رسیده بودگفتن یا بنویسید ماده ۱۱۱ را نمیخواهم‌با پولتان را بگیرید و بروید‌حال این افراد برخلاف قانون تاسیس بیمه تامین اجتمای از ماده ۱۱۱ بی بره هستند وبا ۱۰ روز حقوق مجبورا دس جلوی فرزندانشان بگیرند در جمهورز اسلامی بحای بجلو رفتن دراین مورد اسفناک بعقب رهسپار شدیم‌خوب نیست برای این عده در آخر عمر اگر بر اثر کورونا رهسپار اخرت تشدن فکر کرد تا بقول شما رضایتمند همه باشند
خدا وکیلی به این میگیم متناسب سازی این آقای رئیس نفسش از جای گرم میاد .با اضافه کردن صدوپنجاه میگه همه راضی بودن آخه از طرف کی صحبت میکنی برو متناسب سازی بقیه صندوق ها رو ببین رئیس اونا باید بگه متناسب سازی کردیم نه شما که همش بلوف میاییم.
با۲۸سال پرداخت بیمه اززمان شاه حالا۲۵۰۰میدندسال۹۶بازنشست شدم انهم رانندگی بامشین سنگین جادهای قدیم انهم نفتکش همیشه یک بمب پشت سرت باشه واقعازحمت کشیده بیمه حالا بااین حقوق کیف میکنیم شرمنده کردین
والله من با ۳۰ سال سابقه ۲/۳۰۰ میگیرم این رصایتمندیش چیه بخوریم یا قسط بدیم یا اجاره خونه تور ا بخدا به داد ملت برسین حقوقدلشکری وکشوری دوبرابر میشه تاوانش باید من کارگر پس بدم بازارو کنترل کنیم اصافه نخواستیم به دادمون برسید له شدیم زیر بار تورم خدا جوابتون بده
واقعا همه جور درحق بازنشستگان تامین اجتماعی ظلم میشود علی الخصوص مشاغل سخت وزیاناور فکری به حال ما بکنید که خودتان شرمنده دروغ رضایتمندی نشوید
کدام رضایت مندی،شما یکنفر را پیدا کنید که از این وضع راضی باشه تورم افسار گسیخته با خط فقر نه 9 میلیونی چطور میشه زندگی کرد و این نامتناسب سازی که ازش دم می زنید هیچگونه تاثیری بر حقوقها به لحاظ عدالت نداشت و فقیر فقیر تر شد اگه راست میگید حقوقها را با تورم متناسب سازی کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی