بازدید 25259

همه چیز مهیای رکوردشکنی هولناک مرگ و میر کرونا در ایران! +نمودار

پیش بینی رکوردشکنی دوباره مرگ و میر کرونا در کشورمان زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم رکوردشکنی تعداد بیماران بدحال در کشورمان از مدتی قبل شروع شده و ادامه دار هم بوده است. تداومی که در پی آن، رکورد مرگ و میر کرونا در کشورمان هم چند نوبت در روز‌های اخیر شکسته شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴ 12 October 2020
تابناک اجتماعیرکورد مرگ و میر کرونا در ایران که روز گذشته شکسته شده بود، امروز بار دیگر در هم شکست تا اوضاع نگران کننده از قبل شود، اما آیا این رکوردشکنی‌ها ادامه خواهد داشت؟

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که مسئولان کشورمان بالاخره به این نتیجه رسیده اند که تنها راه مقابله با شیوع وسیع یعنی کووید ۱۹، اعمال مجازات برای شهروندانی که ماسک نمی‌زنند و اصنافی که پروتکل‌ها را زیر پا می‌گذارند است و چگونگی اجرای این طرح برای بسیاری از مردم سوال برانگیز شده، مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشورمان در حال رکوردشکنی است.

رکورد‌هایی که پی در پی شکسته می‌شوند و به روایت آمار رسمی وزارت بهداشت در شبانه روزِ منتهی به ظهر امروز، به جان باختن ۲۷۲ بیمار کرونایی در ایران رسید. داغی سنگین که حتی مجال مویه کردن و سوگواری به عزاداران نمی‌دهد، چراکه هرگونه تجمعی ممکن است به شیوع بیشتر ویروس و بیماری منجر شود و افزایش مرگ و میر‌ها را به دنبال داشته باشد.

اما آیا این رکوردشکنی‌ها پایان یافته است؟ تامل در آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد که پاسخ این سوال منفی است. این را می‌شود از آمار بالای بیماران بدحال دریافت که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در بیمارستان‌های سراسر کشور و تحت ویژه‌ترین درمان‌ها با کووید ۱۹ و آثار و تبعات آن دست به گریبان هستند و احتمالا «ونتیلاتور» جور تنفس شان را می‌کشد.
 
همه چیز مهیای رکوردشکنی هولناک مرگ و میر کرونا در ایران!

درباره بیماران بدحال (Serious, Critical) سخن می‌گوییم که بر اساس آمار‌های جهانی، بعد از ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل، بیشترین تعدادشان در ایران بستری و تحت مداوا هستند؛ بیمارانی که چون بیماری به بروز علایم شدیدتری در بدنشان منجر شده، دوره درمانشان طولانی‌تر از دیگران است و در برخی موارد یک و ماه نیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند.

ناگفته پیداست که احتمال از دست دادن این بیماران بیش از دیگران است و بخش عمده جان باختگان کرونا در جهان را همین افراد تشکیل می‌دهند. نکته‌ای کلیدی که می‌توان به وضوح رد و اثرش را در آمار مرگ و میر کرونا دید و شاهد ماجرا، قرار گرفتن سه کشور ایالات متحده، برزیل و هند در رتبه‌های اول تا سوم مرگ و میر کرونا در جهان است.

البته دلیل پیش بینی رکوردشکنی دوباره مرگ و میر کرونا در کشورمان این نیست، بلکه این موضوع زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم رکوردشکنی تعداد بیماران بدحال در کشورمان از مدتی قبل شروع شده و ادامه دار هم بوده است. تداومی که در پی آن، رکورد مرگ و میر کرونا در کشورمان هم چند نوبت در روز‌های اخیر شکسته شده است. به جدول و نمودار زیر دقت کنید:
 
همه چیز مهیای رکوردشکنی هولناک مرگ و میر کرونا در ایران!
همه چیز مهیای رکوردشکنی هولناک مرگ و میر کرونا در ایران!

همان گونه که در جدول مشخص است، از نخستین روز مهرماه تا به امروز، تقریبا هر روز بر شمار بیماران بدحال در کشورمان افزوده شده است تا جایی که از هم اکنون می‌شود حدس زد شمار این بیماران در آماری که فردا منتشر می‌شود، بیش از ۴۵۳۳ بیمار حاد و بدحال خواهد بود، همان گونه که امروز به نسبت روز قبل افزایش یافته و دیروز به نسبت روز قبل ترش.

آماری که افزایش آن نسبت مستقیمی با افزایش مرگ و میر کرونا، البته با اختلاف یکی دو هفته‌ای دارد و پیشتر هم یک بار در آمار‌ها خودنمایی کرده است. در نیمه مردادماه امسال آمار بیماران بدحال از ۴ هزار نفر فراتر رفت و در ادامه آن، موج دوم مرگ و میر کرونا در ایران به ثبت رسید. اتفاقی که حالا مشابه آن و حتی بدترش در حال وقوع است، چون بالاترین تعداد ثبت شده بیماران بدحال کرونایی در ایران تا پیش از مهرماه، ۴۱۵۶ بیمار حاد در شانزدهم مرداد بود که در چهاردهم مهر شکسته شده و در یک هفته اخیر هر روز بار دیگر درهم شکسته و اوج گرفته است!

رکوردشکنی‌هایی که تا اینجای کار هم به رکوردشکنی مرگ و میر کرونا در کشورمان منجر شده و با یک حساب سرانگشتی هم می‌شود فهمید که به ادامه رکوردشکنی مرگ و میر کرونا در ایران گره خواهد خورد. اتفاقی هراس آور که ذره ذره در حال تکوین است و نشان می‌دهد که تبعات زیرپاگذاشتن پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و همچنین بی توجهی و مماشات مسئولان در قبال این سهل انگاری‌ها تا چه اندازه هولناک خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
چشم دولت روشن اونا هم همین می خوان هرچقدر مرگ و میر مردم بیشتر باشه انتقادها و توقعات کمتر می شه روحانی حواسش به خودش باشه یه وقت تو مسیل نیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
کشور رکوردها، دلار، کرونا، گرونی، فقر و دزدی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آقا اون شنبه که آقای روحانی گفت همه چیز عادی میشه کی میرسه پس؟ نکنه گذشته؟؟؟
آقای روحانی یکجا دیگه گغت یک عده ترسیده بودن کرونا اومده با ترس میگفتن کرونا!!! بعد ایشون به این افراد با آرامش گفتند آره کرونا. ترس که نداره.
به نظر میاد حتی این آمار هم باعث نشده مسوولین فکر جدی کنند و همچنان بعد از هفت ماه با سعی و خطا جلو می روند.
جالبه الان حتی از اقدامات روزهای اول ورود کرونا هم خبری نیست. چه محدودیت ها در اسفند و چه محدودیت ها در ایام نوروز و چه شستشو و نظافت خیابان و امثالهم در فروردین.
همه چیز برای مسوولین و مردم عادی شده ولی برای خود ویروس کرونا نشده. کرونا با ورود به فصول سرد تازه داره چهره خشن خودش را که پارسال در ماه آذر و دی در چین و ووهان نشان داد به ما هم نشان میده.
برزیل هم که در تابستان ما (نیمکره شمالی) زمستانش (نیمکره جنوبی) بود آمار دهشتناکی داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
با سعی و خطا هم جلو نمیرند عملا هیچکاری نمیکنند فقط مردم مردم میکنند در صورتی که هدایت کشورها به دست دولتهاست
برای مثال دولت انگلیس گفته در هر منطقه محدودیت با توجه به میزان شدت بیماری اعمال میشود
در اینکه مسئولین در کنترل کرونا ناتوان هستند جای هیچ شکی نیست ولی قبول کنیم مردم هم مراعات نمیکنن و با وجود اینکه کار به جریمه و غیره رسیده بازم کسایی هستن ماسک نمیزنن/ الان یه عده که عمدتا کارمند و حقوق بگیر هستن میگن که باید یک هفته دو هفته همجا تعطیل بشه ولی اصلا فکر اون بدبختایی که ماهی ده پونزده میلیون اجاره مغازه میکنن رو نمیکنن / تنها راه مبارزه فقط و فقط مراعات کردن مردم هستن جوری به خودشون القا کنن که اگه کرونا بگیرن هیچ امکاناتی برای نجات جوونشون نیست و الا با جریمه و تعطیلی کاری از پیش نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مردم ما خیلی بهتر از مردم آلمان و انگلیس و امریکا و فرانسه که در خبرها می بینیم رعایت میکنند مشکل ما دولت است که هیچ وظیفه ای برای خودش قائل نیست
این هم نتیجه تجمع عزاداران محرم و مسافران بی فرهنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
از محرم40 روز گذشته. چرا مدارس رو نمی گی؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
عزاداریها با نظارت وزارت بهداشت و تحت پروتکلهای بهداشتی با رعایت خوب عزاداران حسینی انجام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مترو تهران رو که نگو هوا هم سرد شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
دارید آدرس اشتباه می دید مشکل روند عادی شهرهاست که فقط یک ماسک به آن اضافه شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ناشناس 1:07 از محرم 40 روز گذشته یا از عاشورا؟
از اربعین چند روز گذشته؟
نکنه شما به یک تاریخ دیگه داری زندگی میکنی؟
بیست هشت صفر و سی صفر هم هنوز نرسیده. ضمنا همه تهران زندگی نمی کنند که تعطیلات بروند شمال یا ویلا.
تو سانسورت رو کن
مثلا الان نگرانی ؟ یا رسانه آزادی ؟؟
سانسور کن عزیزم ، سانسور
عزاداری کنید یا مسافرت برید
دولت و ملت خوب با هم جور شدن. دولت اگر تعطیل کند ملت در چشم بهم زدنی بار و بندیل را برداشته و راهی سفر می شوند. اگر تعطیل نکند در اتوبوس و مترو همدیگر را با ویروس مهمان می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مترو سواری
مراسم برگزار کنبد, سفر برید, دور همدیگه جمع بشید!
فعلا مسئولین به فکر فرزندان خارج رفته و پُست و مقام گرفتن اقوام هستن کسی به فکر مردم نیس. مردم هم مجبورن بین گرسنگی و ریسک کرونا دومی رو انتخاب کنن.
یک بار برای همیشه دنیا باید علیه چین متحد بشه و جلوی این آشغال خورو بگیره
آیا می دانستید سریع ترین راه انتقال ویروس از طریق تنفسی هستش که از فرآورده های خونی نظیر ایدز و هپاتیتم سریع تر انتقال پیدا می کنه
پس این ویروس بهترین ابزار جنگی بود که چین علیه دنیا به کار گرفت تا ابر قدرت دنیا باشه
از خواب بیدار بشید
پاسخ ها
۰۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
اینو قبول دارم عزیزم منتهی ........
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
چرت و پرت نگو
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مستند حرف بزن
امریکا با اینهمه امکانات پزشکی نتونست کرونا رو جمع کنه، خلاصه اینکه تا چند سال یا شاید برای چند دهه باید کرونا رو تحمل کنیم. زندگی بشر تغییر کرده
الهی عظم البلاء
و برح الخفاء
و انکشف الغطاء
و انقطع الرجاء
و ضاقت الارض
و منعت السماء
و انت المستعان
و الیک المشتکی
و علیک المعول فی الشدت و الرخاء

اللهم صل علی محمد
اولی المر الذین فرضت علینا طاعتهم
و عرفتنا بذلک منزلتهم
ففرج عنا بحقهم
فرجا عاجلا قریبا
کلمح البصر
او هو اقرب

یا محمد و یا علی
یا علی و یا محمد
اکفیانی فانکما کافیان
و انصرانی فانکما ناصران

یا مولانا یا صاحب الزمان
الغوث، الغوث، الغوث
ادرکنی، ادرکنی، ادرکنی
الساعت، الساعت، الساعت
العجل، العجل، العجل

یا ارحم الرحمین
بحق محمد و اله الطاهرین
طبق معمول, تابناک طوری تیتر میزنه و تحلیل میکنه که انگار همه چیز تقصیر این ملت مادر مرده است و دولت و ماورای دولت هیچ گناه و قصوری در رابطه با مرگ و میر صعودی کرونا نداشته اند
قربون خدا برم, فقط در کشور امریکاست که تلفات کرونا رو از چشم رییس جمهور می بینند
به جز رییس جمهور توی ایران کسی دیگه تصمیم گیرنده نیست؟ اگر نیست پس باقی نهادها جز دولت دقیقا چه وظایفی دارن که توی این روزها هیچ کمکی نمیکنن و هیچ تصمیم مهمی نمیگیرن؟ خب جلوی پخش کنندگان کرونارو بگیرید دیگه چرا نمیگیرید ماهایی که داریم رعایت میکنیم پدرمون داره در میاد
چرا مرگ کرونا درعراق وترکیه کمه
نگاهی به عملکردهای مدیران از قبل از کرونا تا اینجا ایینه جالبیه از واقعیات امکان تست رایگان، ماسک با قیمت مناسب ، مواد ضدعفونی کننده با قیمت قابل قبول متروی خلوت، اتوبوس خلوت دورکاری دقیق توصیه های مناسب و دقیق جاشون خالیه فقط گیر بدیم مردم رعایت نمیکنن فرافکنی است هرچند مردم هم باید رعایت کامل کنند ولی با شرایط مناسبی که برایشان ایجاد شده
به نظر من دیگه امکان مهار این بیماری وجود نداره . زمانی که تعداد بیماران به 1000 نفر هم نمیرسید با این همه رعایت و احتیاط مردم وضع به اینجا رسید
آمارواقعی ازمرگ ومیرویروس کرونابدهیدمطمئن باشیدمردم حتماازوحشتی که پیداخواهندکردرعایت می‌کنند وقتی درارائه آمارصداقت باشدچنان ترسی پدیدمیآیدکه هیچکس جرات ماسک نزدن ‌و عدم رعایت فاصله اجتماعی رانخواهدداشت و اثرآن ازجریمه وامثالهم بمراتب بیشتراست ودرآنصورت است که اگریک دیوانه ای رعایت پیداشودکه بخواهدبی عقلی کندورغایت مواردایمنی رانکندازترس سرزنش دیگران قطعامراعات خواهدکرد شمارابخداآماردرست بدهیدبیماری تقصیرهیچکس نیست بنابراین نبایستی درارائه واقعی تعدادتلفات امساک کرد یکبارصداقت راآزمایش کنیداثرخوب آنراببینید
آمارواقعی ازمرگ ومیرویروس کرونابدهیدمطمئن باشیدمردم حتماازوحشتی که پیداخواهندکردرعایت می‌کنند وقتی درارائه آمارصداقت باشدچنان ترسی پدیدمیآیدکه هیچکس جرات ماسک نزدن ‌و عدم رعایت فاصله اجتماعی رانخواهدداشت و اثرآن ازجریمه وامثالهم بمراتب بیشتراست ودرآنصورت است که اگریک دیوانه ای رعایت پیداشودکه بخواهدبی عقلی کندورغایت مواردایمنی رانکندازترس سرزنش دیگران قطعامراعات خواهدکرد شمارابخداآماردرست بدهیدبیماری تقصیرهیچکس نیست بنابراین نبایستی درارائه واقعی تعدادتلفات امساک کرد یکبارصداقت راآزمایش کنیداثرخوب آنراببینید
دولت از تامین واکسن ساده آنفولانزا عاجزه تلفات فقط بخاطر نبود داروهای تخصصی درمان کروناست دولت فقط بلده حقوق کارمنداشو مرتب زیاد کنه برا کارهای دیگه پول نداره.
میدانیم بعد از درگیری با ویروس 14 روز بعد بستری و یک ماه بعد مرگ ومیر اتفاق میفته.در یک ماه پیش چه جریاناتی رو داشتیم که به این نتیجه رسید؟ بازگشایی مدارس و دهه اول محرم.با تمام پرده پوشی هایی که رسانه ها در انجام این موارد داشتند الان بعد از یک ماه مدیریت افتضاح را در این موارد شاهدیم. جدای از این موارد مردم هم بسیار در این مسئله سهل انگارانه برخورد می کنند. ارتباط مستقیمی بین شعور و رعایت دستورالعمل ها وجود داره.جدای این موارد عدم رعایت، حق الناس سنگینی رو ایجاد میکنه که کسی توان پاسخ اون رو نداره.
متاسفانه مردم باید خودشان را برای یک قتل و عام درست و حسابی در اوایل زمستان آماده کنند چون از این دولت و مسئولین هیچ کاری بر نمی آد.
این رکورد شکنی های نتیجه :
1- برگزاری مراسم عزاداری
2-بازشدن مدارس
3-برگزاری کنکور
4-سفرهای تفریحی
5-عدم رعایت شهروندان
و مهمترین و اصلیترین دلیل : بی کفایتی کامل و واضح مسئولین می باشد.

فکر نکنم چاپ کنی تابناک......
عزاداری 20 روزه برگزار کنین. بچه ها رو مدرسه بفرستین. چیزی نشده که.
جان مردم
نمودار درست مقایسه تعداد مرگ و میر با تعداد بیماران بدحال است
اگر مشخص شود چند درصد این بیماران و بعد چند روز فوت می کنند پیش بینی دقیق با یک مدل آماری خیلی ساده است.
دائم از سفر بعنوان یک مشکل یاد میشود ولی اگر مردم همانگونه که در شهر خود پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند در سفر هم رعایت کنند نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد
مشکل اصلی در رابطه با کرنا حفظ فاصله اجتماعی است که فقط با خلوت کردن خیابانها امکان پذیر است
با سیاست کلانِ «نه جنگ، نه مذاکره»، دست و پای ملت و دولت رو بستیم و انتظار داریم در این شکوفایی اقتصادی بشه چیزی رو هم کنترل کرد. عبور از این بحران قطعا پول میخواهد. این آشفتگی ذهنی و روانی که داره به خاطر گرانی و تورم به ملت وارد میشه، توان تصمیم گیری و عمل رو از مردم و مسئولین گرفته. آخرش این بود که با جریمه کردن و گرفتن پول یارانه خط و نشون بکشن. نه وارد جنگ میشیم نه مذاکره می کنیم نه FATF رو قبول می کنیم و همه ی درها و راه حل ها رو به روی خودمون بستیم، تازه به جهش تولید هم فکر می کنیم. وقتی نمی تونی صادر کنی، اگه صادر کردی نمی تونی پولش رو برگردونی؟
بارها این را تذکر داده ام. آمارهای روزانه برای مقایسه کشور ها باید برای 24 ساعت گذشته باشد تا کل آمار روزانه آن کشور را دربر بگیرد (دقیقتر است حتی اگر برای 48 یا 72 ساعت گذشته باشد، چون کشورها برای آمار روزانه برخی تاخیر بیشتر از 24 ساعت هم دارند). مثلا در اینجا آمار تلفات آمریکا 110 نفر است (درمیانه روز) در حالیکه در پایان روز آمار آمریکا برای روزهای تعطیل آخر هفته حدود 300 تا 400 و برای وسط هفته حدود 900 تا هزار نفر است.
می دانم اینبار هم این را درج نمی کنید ، همانطور که بارها تذکر داده ام و درج نکرده اید؛ فقط امیدوارم اینبار این رویه تان را اصلاح کنید.
وقتی آمار واقعی داده نمیشه نه خود مسوولین و نه مردم ، کرونا را جدی نمیگیرن. آمار کشته ها خیلی بالاتر از این حرفاست. وقتی تست PCR کمتر از 5 درصده یعنی آمار فوتی ها واقعی نیست. خودم از طریق یک پزشک اطلاع موثق دارم که اگر کسی که بیماری زمینه ای داره در اثر کرونا فوت کنه ، علت مرگ را بیماری زمینه ای قید میکنن نه کرونا . اگه کسی مشکوک به کرونا باشه و فوت کنه معمولا دلیل مرگ کرونا قید نمیشه. میخان مردم وحشت نکنن و انتقاد نکنن ولی ندادن آمار واقعی باعث میشه مردم جدی نگیرن. الان کمتر کسی قبول میکنه که با این وضعیت مدیریتی گل و بلبل و سعی و خطایی و کمبود دارو و امکانات پزشکی و 60 میلیون ایرانی سو تغذیه ای با سیستم ایمنی ضعیف ، فقط روزی 200 نفر فوت کنن . آمار فوتی ها با توجه به وضعیت قبرستان ها خیلی فراتر از این حرفهاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس