بازدید 12167
۶

آزمایش واکسن کرونای ایرانی روی میمون

وزیر بهداشت در یک ارتباط اینترنتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی (میمون) هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 12 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در یک ارتباط اینترنتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

نمکی با بیان اینکه تا دو الی سه هفته آینده کار آزمایش واکسن بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد افزود: تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استاندارد‌های بین‌المللی و پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است. گزارش این اقدامات از امروز به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ابهاماتی که در زمینه واکسن کرونا وجود دارد، بیان کرد: گام‌های موثری برای دسترسی به واکسن بر می‌داریم، اما همچنان ابهاماتی درباره میزان ماندگاری و اثرگذاری در مورد واکسن کرونا وجود دارد.

وی افزود: علی‌رغم تمام تحریم‌های ظالمانه در زمینه ساخت دارو‌هایی که حتی تاثیر کمی در درمان کرونا داشتند مانند فاویپیراویر و رمدسیویر فعال بودیم و اکنون تولیدات خود را مصرف می‌کنیم. در مورد واکسن نیز چنین است و امروز بعد از ظهر در جلسه دوم اِمرو، نتایج تحقیقات خود را اعلام می‌کنیم. در مورد واکسن پلتفرم‌های متعددی دنبال شده است و حدود ۷ گروه تحقیقاتی بر تولید واکسن کار می‌کنند که از روز اول بر فرایند‌های انجام شده نظارت داشتم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
شما سه چهار ماه قبل هم که میگفتین تست حیوانی تموم شده و میخواین برین آزمایش انسانی! دیروز هم گفتین خبر خوب از واکسن کرونای ایرانی دارین. ولی خبر خوبتون تکراری بود که! بازم همون آزمایش حیوانی! ما رو گیر آوردین؟
داروهای خودمونو مصرف میکنیم که بالاترین مرگ و میر روزانه رو (نسبت به جمعبت) در جهان ثبت کردیم
يك سوال؟ مگه حيوونها هم كرونا ميگيرند؟! پس چرا داريد روي حيوون تست ميكنيد؟!
راستي مگه ما دستگاه "مستعان 110" رو اختراع نكرديم؟! الان اون كجاست؟
تمام داروهای ساخت داخلتان حداقل عوارضی که دارند معده را داغون می کنند . واکسنتون که حتما فرد را زودتر از خود کرونا می کشد.
فکر کنم همون میمون بدبختیه که دکتر تو جعبه فرستاده بود فضا!
اره تو راست میگی . فعلا مرگ و میر بالای 250 نفر را هر روز باید اعلام کنی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر