بازدید 22685
وزیر بهداشت در گفت‌وگوی زنده

مبارزه با کرونا فقط با خواهش امکان پذیر نیست / خبرهای خوشی از واکسن کرونا دارم/ علت غیبت در جلسه ستاد ملی کرونا / سرعت انتشار کرونا افزایش یافته است

روز گذشته در جلسه ستاد ملی اتفاقات زیادی افتاد. من مدت‌هاست که می‌گویم برای مبارزه با یک اپیدمی، فقط خواهش و توصیه مشکل گشا نیست. البته نباید از شیوه‌های پلیسی برای برخورد با تخلفات بهداشتی استفاده شود. ما هفت هزار کارشناس بهداشت محیط داریم که برای همه اماکن عمومی، کافی نیست...
کد خبر: ۱۰۰۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 11 October 2020
تابناک اجتماعی
«رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ یک از کشور‌های مدعی دموکراسی را در این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.»

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ و تسلیت به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان گفت: بسیار متاسفیم که امسال، اربعینی متفاوت داشتیم و عشاق حضرت اباعبدالله (ع) و مشتاقان خدمت به زائران اربعین، توفیق خدمت به زائران در مسیر کربلا را نداشتند و به عنوان مدافعان سلامت به شکل دیگری در خدمت مردم بودند. از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به خصوص ناجا تشکر می‌کنم که در برخورد با افرادی که به سمت مرز بدون توجه به موازین قانونی حرکت کرده بودند، بسیار کوشا عمل کرده و توانستند از راهپیمایی در سطح شهر‌ها و مرز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: فقدان هنرمند بی بدیل استاد محمدرضا شجریان را نیز به مردم هنرپرور ایران و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و از دوستداران استاد شجریان و خانواده ایشان تشکر می‌کنیم که عرض ستاد ملی مقابله با کرونا را گوش کرده و در تشییع جنازه و دفن آن بزرگوار، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. شجریان یکی از بی بدیل هنرمندان عرصه شعر و آواز و ادب پارسی است.


مبارزه با کرونا فقط با خواهش امکان پذیر نیست/ خبرهای خوشی از واکسن کرونا دارم/ علت غیبت در جلسه ستاد ملی کرونا
وزیر بهداشت درباره شایعه ابتلای خود به ویروس کرونا اظهار کرد: دیروز به دلیل غیبت من در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اولین بار در این چند ماه، اضطراب و نگرانی ایجاد و خبری مبنی بر بیماری من منتشر شده بود. باید از همه مردمی که ابراز محبت کردند، تشکر کنم. فوج عظیمی از مهربانی مردم را از دیروز دریافت کردم و در برابر مردان و زنان سرزمینم سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی افزود: در این چند ماه شبانه روزی کار کردیم و یک آزردگی در مهره کمر من را رنج می‌دهد. با اتومبیل به سه استان سفر داشتیم و چند شب پیش احساس کسالت و بدن درد داشتم، چون با چند نفر از عزیزان که تست کرونای آن‌ها مثبت شد، نشست داشتم، تست انجام دادم و آخر شب به من مژده دادند که به ویروس کرونا مبتلا نشدم. امیدواریم با رعایت فاصله گذاری‌ها از شر ویروس کرونا در امان بمانیم تا به مردم عزیز خدمت کنیم.

نمکی گفت: مدت‌هاست که می‌گویم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی، فقط و فقط نمی‌توان از تمنا و خواهش استفاده کرد. موج‌های زیادی را در این مدت تحمل کرده و شرمنده همکارانی هستم که موج‌های پیاپی را که به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی است، تحمل کردند. عده زیادی محبت کرده و رعایت می‌کنند و عده‌ای رعایت نکرده و همه را گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: به چشم خودم دیدم که در صف نانوایی، جوان برومندی به پیرمردی که به او گفته بود چرا ماسک نمی‌زنی، بیشترین اهانت را کرد. این نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند، آنچه باید را اجرا نمی‌کنند. بیش از هفت هزار بازرس بهداشت محیط داریم و اگر برای همه کسبه و اماکن عمومی و ترمینال‌ها قرار باشد، بسیج کنیم، این هفت هزار نفر کافی نیست.

وزیر بهداشت افزود: خواهش کردیم از نیروی انتظامی و بسیج و همه دستگاه‌ها به عنوان ضابط به ما کمک کنند و جرایم سخت‌تر اعمال شود. قرار بر این شد که این اقدام از تهران آغاز شود و از هفته‌های بعد به کلانشهر‌های دیگر نیز توسعه داده می‌شود.

نمکی اظهار کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم که مراعات کنند، زیرا در شرایط بسیار سخت هستیم. ویروس کرونا دچار دگرگونی‌هایی شده است. هنوز دگرگونی‌های ویروس کرونا باعث نشده که در بیماری‌زایی اتفاقی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار تاثیر گذاشته و جوانان را بیشتر گرفتار می‌کند. امیدواریم ویروس کرونا به سمت بیماری‌زایی شدیدتر نرود.

وزیر بهداشت گفت: خبر‌هایی به گوش مردم می‌رسانند که بیمارستان‌ها پر شده و از پذیرش بیمار معذور هستند. این موضوع اصلا صحت ندارد. دو روز پیش بالای ۵ هزار و ۲۰۰ تخت در تهران پر شد و این عدد برای ما نگران کننده است. این به آن معنا نیست که برای پذیرش بیماران تخت خالی نداریم و از طرفی به این معنا نیست که چون تخت خالی داریم، زودتر بیمار شویم.

وی افزود: خواهش من این است که مردم ضمن نگرانی برای بیماری، اضطراب درمان را نداشته باشند. محکم ایستاده‌ایم که مردم اضطراب تخت بیمارستانی نداشته باشند. بر این قول ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچ شهری برای هیچ بیماری، تخت خالی نداشته باشد.

نمکی گفت: توانستیم سه ماه از معوقات پرستاران و پزشکان را بپردازیم. نیرو‌های پرستاری که مجوز گرفته بودیم را از هفته جاری و بعد وارد سیستم می‌کنیم تا بار نفس‌گیر را از دوش همکاران خود برداریم.

وی ادامه داد: از شانزدهم شهریور برای ارز دارو نیز اتفاقات مثبتی افتاده و امیدواریم بتوانیم کمبود و مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی را هرچه زودتر رفع کنیم تا مردم نگرانی نداشته باشند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: خبر‌های خوشی از واکسن کرونا نیز داریم. امروز به روابط بین الملل وزارت بهداشت نیز گفتم که خبر‌های تولید واکسن کرونا در کشور و مراحل طی شده را به سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کنند.

نمکی بیان کرد: آمریکایی‌ها هیچ وقت ما را معاف از تحریم نکردند. یکی از دروغ‌های بزرگی که آمریکایی‌ها گفتند این است که دارو را از تحریم خارج کردند. وحشیانه‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را در طول تاریخ به ما اعمال کردند. سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین رژیم جهان، گروهی هستند که با ترامپ کار می‌کنند.

وی ادامه داد: هنری در کشور برای ساخت دارو به خرج دادیم. فاویپیراویر و رمدسیویر و بقیه دارو‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و حتی آمادگی صادرات داریم. در تحریم‌ها با وجود همه سختی‌ها اجازه ندادیم مردم بدون دارو بمانند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برای رعایت پروتکل‌ها نیز به هر نسبت که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصور داشته باشیم، تاوان آن را در افزایش مرگ و میر می‌پردازیم. در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و امیدواریم این جریمه‌ها بتواند به گونه‌ای میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش بدهد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
لطفا بجای اعلام امادگی برای صادرات اون داروهای اضافی که دارید تو همین بازار خودمون عرضه کنید البته در صورت واقعیت داشتن اضافه تولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
چرا ارزش سهام شرکت دارویی برکت اینقدر تنزل کرده؟
سکه ۱۶۲۰۰
دلار ۳۲

خداحافظ انتخابات

خداحافظ کرونا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
خدا حافظ کرونا؟
این چه مسخره بازیه هر از گاهی یه مسئول میاد میگه خبر خوشی از فلان چیز دارم بعد هم هیچی نمیگه و کسی هم نمیپرسه چی بود
اگر خبر خوشی داری خبرتو بگو اگر نداری هم با این الفاظ ملتو سر کار نذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
به این میگن کلام درمانی ولی خودشون هم میدانند که افاقه نمیکنه و کلام درمانی چاره شکم خالی نیست.
هر وقت شما به عنوان وزیر بهداشت برنامه ای برای مبارزه با کرونا داشتی و اونو مدیریت کردی و بی مدیریت هایت را گردن مردم و عوام نداختی می شه روی امثال شما حساب کرد والا ول معطلی واگر مثل چند وقت گذشته کمتر حرف بزنی و در کشور تشویش اذهان نکنید مردم اسوده ترند
همه اش تقصیر مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
همه اش تقصیر مردمه ومسئولین بی تدبیر هیچ تقصیری ندارند.
همه اش تقصیر مردم است
اجرکم عندالله / همین جمله برای کسی که برای خدا کار می کند کافی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
مردم دنبال کسی هستن که برای خلق خدا کار کنه
خدا نیاز به کار کسی نداره
این ادبیات برای خدا و در راه خدا رو باید حذف کرد چون با همین ادبیات هر کسی توجیه میکنه کارشو و جابگو هم نیست
حتما حرکت ماه و ستارگان را هم کنترل میکردید.
دمای هوا را هم شما کنترل میکردید.
از مرخصی تابستانی برگشته نمیدونه چی ببافه
خوبه که بالاخره بعد نزدیک به 9 ماه فهمیدید فقط با خواهش امکان پذیر نیست.
از فروشنده های بدون ماسک خرید نکنید
یکشنبه ۲۰مهرساعت ۱۳
بسلامتی ومبارکی ومیمنت
دلار وارد کانال ۳۲۰۰۰ تومان شد !!!
سکه هم واردکانال ۱۶ میلیون شد ( دراین لحظه ۱۶۲۰۰)
علی برکت الله !!!
خیته نباشید دلاور خداوند به شما و همکارانتان صبر دهد و توان مضاعف برای خدمت . ای دلیرمردان سنگر سلامت
هنوز خارجي ها با شما تماس مي گيرند از شما درباره عملكرد شما در مقابل كرونا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
پاسخ: نه دیگه ، از وقتی فهمیدند که همه حرفهای مادروغ بود نه خارجی نه ایرانی و نه حتی یک مزاحم تلفنی هم نداریم.
گفته میشود قدرت سرایت ورژن جدید ویروس کرنا 10 برابر قبلی است ولی شدت بیماری تغییری نکرده است
باز هم اسم صادرات را آوردند گفتند کیت تست صادر کردیم حالا گفتند باید کیت تست وارد کنیم
دمت گرم وخسته نباشی آقای وزیر.امیدوارم اونایی که بدون توجه به متولیان پیشگیری ودرمان کشور را ه خودشونو میرند .تا دیر نشده وگرفتازشرایط سختر نشدیم به خودشون بیان حداقل برای سلامتی خانواده شون مسائل مورد نظرواعلام شده وزارت بهداشتو رعایت کنند.وبقیه مردمو گرفتارنکنند.
امروز به روابط بین الملل وزارت بهداشت نیز گفتم که خبر‌های تولید واکسن کرونا در کشور و مراحل طی شده را به سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کنند؟؟؟؟؟؟

خب به ما هم اعلام کنید مگه ما آدم نیستیم یا مگه نامحرمتریم از سازمان جهانی بهداشت؟؟ نکنه توقع دارید ما بریم خبراشو از سایتهای خارجی بخونیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
امضای کری تضمینه

هنوز نفهمیدین این دولت جریتنش چیه
آقای وزیر بهداشت پس این واکسنهای آنفولانزا که گفته بودی چه شد ؟ کجا رفتند ؟ مهر داره تمام میشه به هر داروخانه ای که در اصفهان و شاهین شهر می رویم می گویند هنوز واکسن به داروخانه ها تحویل نداده اند ؟ کی می خواهید آنه را تحویل بدهید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
حتما میخوان واکسن کرنا را با انفولانزا با هم بزنند
آقای دکتر، خبرهای خوش واکسن را به ما نده، چون گوش ما ملت پر است. خبر تولید عنقریب واکسنت را بده به آن وزرای بهداشت کشورهای جهان که گفتی صف کشیدند ازت اسرار موفقیتت در سرکوب کرونا را بپرسند.
متاسفانه اینهمه دکترین متخصص از بهترین دانشگاههای دنیا که همه شان فوق تخصص هستند قادر نیستند یک واکسن بسازند ....

8 ماه گذشته است این مدت زمان کم نیست ....... فقط میتوانند از مردم بیچاره پول بگیرند .......... تا حلا ندیدم کسی

بیماری سختی داشته باشد و بیمارستان برود و میلیونها تومان پول خرج نماید و سالم از بیمارستان خارج شود ...

همه شان به کام مرگ کشیده شدند ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
آقاي رودپيماي عزيز
تو بهتر مينوازي ،بستان و بنواز
به آلمان هم کیت کرونا..صادر میکردیم...یادش بخیر
به آلمان هم کیت کرونا..صادر میکردیم...یادش بخیر
سلام تو را بخدا بیایید برای حفظ جامعه و خانواده مثل عید اداره جات را شیفت بندی کنید بعضی از اصناف را تعطیل کنید لباس نپوشیم نمی میریم شیرینی نخوریم نمی میریم کفش نپوشیم بی کفش نخواهیم بود تو را بخدا ما را هم تعطیل کنید بخاطر خانواده و بچه ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
همه انتظارها از مردم است انگار قرار نیست دولت کاری انجام دهد
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
دوست عزیز حرف شما زمانی درست است که دولت از قشری که تعطیل میکنه حمایت کنه اون مغازه داری که کرایه مغازه میده یا
خانواده داره از کجا بیاره زندگیشو بگذرونه
"فاویپیراویر و رمدسیویر و بقیه دارو‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم .."

اینها که می گفتند این داروها برای درمان کرونا نیست و از سطح بیمارستان ها جمعش کردند که البته وارداتی هم بود و فقط برای قشر خاصی استفاده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
تولید میکنند وبا هزار برابر قیمت میدهند دست زالوهای ناصرخسرو براشون بفروشند وپورسانتشون رو بردارند وهم برای مسئولین خیر ندیده استفاده کنند ....مردم هم که جز خدا پناهی ندارند
تا صحبت از تعطیلی میشود فوری میگن دشمنان میخوان کشور تعطیل بشه عمدا اسم دشمن را هم میارن که دیگه کسی نگه ، درصورتی که منظور تعطیلی مراکز غیرضرور است کارخانجات نیاز به تعطیلی ندارند کشاورزها هم کارشون میکنند حمل و نقل هم کارمیکنند میوه فروشی ها ، سوپرمارکتها و مراکز ضروری هم کار میکنند
واقعا که نام خانوادگیت برازنده ات هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر