بازدید 5805
سرلشکر پاسدار محسن رضایی در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی:

ما با اتکاء به ولایت، قوی و متقدر هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج حسین همدانی» و شهدای مدافع حرم استان همدان گفت: تفسیر واقعی از ولایت، در چهره حاج حسین همدانی و وصیتنامه حاج قاسم دیده می شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 08 October 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محسن رضایی شامگاه چهارشنبه ۱۶ مهر ماه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان با گرامیداشت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سالگرد شهادت قافله سالار مدافعان حرم، حبیب سپاه گفت: شب اربعین است، شب رسیدن کاروان زینبی به صحرای بزرگ کربلا. شبی که زینب و زینبیون تاریخ جدیدی را برای بشریت آغاز کردند. عاشورا تاریخ بشر است. شب سالگرد مدافع حرم زینب(س) سرلشکر ما حسین همدانی است. یکی از بهترین مدافعین حرم، سالگردش با سالروز رسیدن حضرت زینب به کربلاست. آنهم در شهر دارالمجاهدین همدان. استان همدان به قدمت ایران سابقه دارد. هر جا در تاریخ نامی از ایران است، نام همدان هم هست. همدان استان علم و عرفان و شهادت و دینداری است. آیت الله نوری همدانی و مرحوم آیت الله موسوی همدانی، آیت الله نجفی و آیت الله بهاری و بسیاری از علمای برجسته تشیع را در دامان خود پرورش داده است. بسیاری از برداران فرماندهم از این استان برخاسته اند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید میرزا محمد سلگی، شهید حاجی بابایی، شهید چیت ساز، شهید حسن صوفی که در شکستن تردید در جنگ و در دفاع از این آب و خاک کوشا بودند. از استان همدان، ده لشکر به جبهه ها اعزام شد و امید در دل ملت ایران به وجود آمد و دشمن وحشت کرد. رسول حیدری، شهید مجیدی، شهید حجازی و شهیدان شمسی پور و سایر شهدای حرم از این استان در کنار افتخارات این استان نشان دهنده پدیده جدیدی در ایران است که شهادت طلبی و فداکاری در آن موج می زند. اگر این حالت که در سالهای اول انقلاب تا امروز در جامعه ایران موج می زند در صد سال پیش بود، بخش هایی از ایران جدا می شد؟ اگر این حادثه و پدیده و حالت قبل از انقلاب و دو قرن گذشته بود، به آن ضعف ها کشیده می شدیم؟ در چنین شب و شهری با این شهدا، باید این رویداد را مورد توجه قرار دهیم. این رویداد چیزی جز ولایت نیست. پیدایش ولایت در کشور ماست که جامعه را حیات داده است.

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش احیاگر ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: چیزی که باعث احیا در جامعه ما شده ولایت است و حسین آقای همدانی از میوه های ولایت است. حسین آقای همدانی را از دوران جنگ می شناسم که در عملیات فتح المبین در سال دوم جنگ آماده شده بودیم. آقای بنی صدر ارتش و سپاه را اداره می کرد و نمی توانستند یک شهر یا روستا را آزاد کنند. در سال دوم جنگ تحولاتی در جبهه روی داد. آیت الله خامنه ای رئیس جمهور شدند و صحنه جنگ تغییر کرد. تمام مدعیان نظامی گری و کسانی که تئوری هایی داشتند کاری نتوانستند انجام بدهند. فرماندهان سپاه با طرح و شیوه جدیدی شهرهای ایران را یکی پس از دیگری آزاد کردند و جوانان ما به قهرمانانی تبدیل شدند.

سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی به خاطرات خود از حبیب سپاه اشاره کرد و گفت: اولین بار که ایشان را دیدم، زمانی بود که به حاج احمد متوسلیان و حاج همت گفتیم بیایند به خوزستان، آنها آقای شهبازی و همدانی را به من معرفی کردند و تیپ 27 محمدرسول الله (ص) را در دوکوهه دزفول در کنار عملیات فتح المبین تشکیل دادند. در آزادسازی خرمشهر، تیپ انصار الحسین(ع) را از همدان تشکیل داد و در عملیات های مختلف وارد شد. ظرفیت او بیشتر بود. اعزام شد به گیلان تا لشکر قدس گیلان را آماده کند. ایشان در کرمانشاه و بعد از دفاع مقدس در تهران لشکر حضرت رسول(ص) را اداره کرد. حسین همدانی تنها فرماندهی است که در چهار استان بر چهار لشکر فرماندهی کرد و از این نظر بی نظیر است .

دکتر محسن رضایی افزود: در همین اواخر عمر مبارکش، حاج حسین بی تابی می کرد و می خواست به رفقایش بپوندد و شخصیت دوم جبهه مقاومت بعد از برادر عزیزم حاج قاسم، او بود. سرگذشت او، حاج قاسم، آقا مهدی باکری و خرازی و حاج همت و فرماندهان تیپ ها و گردان ها، دریایی از انسان های خود ساخته بودند که کاری کردند که ایران روی پای خود بیایستد. کاری کردند که آمریکا اگر غلطی بکند، سیلی بخورد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: این جوان ها چطور ساخته شدند؟ حادثه ای شکل گرفت و رویدادی در ایران پا گرفت که منشا بالندگی و افتخار ما شده است و آن معجزه الهی ولایت است که باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم و ولایت را پاسداری کنیم. تفسیر مقام معظم رهبری از ولایت بهترین تعبیر است. ایشان می فرمایند«ولایت که عنوان حکومت در اسلام و شاخصه‌ی نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است، یک معنای دقیق و ظریفی دارد که معنای اصلی ولایت هم همان است و آن عبارت است از پیوستگی، پیوند، درهم‌پیچیدن و در هم تنیدگی. این، معنای ولایت است. چیزی که مفهوم وحدت، دست به دست هم دادن، با هم بودن، با هم حرکت کردن، اتحاد در هدف، اتحاد در راه و وحدت در همه‌ی شؤون سیاسی و اجتماعی را برای انسان، تداعی می‌کند. ولایت، یعنی پیوند.»

دکتر محسن رضایی گفت: اگر واقعا ولایت این است، چرا باید در جامعه برادری و عشق و از خود گذشتگی نباشد و دست به دست هم ندهیم و کشور را نسازیم؟ این اتفاق در جنگ تحمیلی افتاد و فرماندهان دفاع مقدس در کنار هم ایستادند و صف مستحکم ساختند. تفسیرهای مختلف از ولایت، به گروه های متفاوت منجر می شود و وحدت شکل نمی گیرد. تفسیر واقعی از ولایت، در چهره حاج حسین همدانی و وصیتنامه حاج قاسم دیده می شود. ما در جبهه ها به دنبال عمل به تکلیف همراه با عقلانیت بودیم. وحدت و با هم بودن شعبه ای از ولایت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به دین خدا عمل کنیم و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم هیچ کس نمی تواند ما را شکست دهد و مشکلی مثل دلار و رکود و کرونا برای ما سخت نخواهد بود. اگر ماه های اول شیوع ویروس کرونا با هوشیاری در کنار هم می بودیم نباید موج دوم و سوم کرونا پیش می آمد. ما با اتکاء به ولایت، قوی و متقدر هستیم. ارتش، سپاه و نیروی انتظامی ما دستشان پر است. اگر ما با هم باشیم هیچ دلیلی برای باقی ماندن مشکلات در جامعه نمی ماند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: حاج حسین همدانی هرگز دچار تزلزل نشد و به سعادت ابدی رسید. چند ماه قبل از شهادتش پیش من آمد و به او گفتم که بیا تجارب دفاع مقدس را ثبت کنیم. او را مسئول ثبت تجارب در دانشگاه امام حسین(ع) کردم. اما او بی تابی می کرد و می گفت: من دلتنگم. یاد برادران شهیدم که می افتم، آرامش از من سلب می شود. دلم می خواهد به آنها بپوندم. برادرمان قاسم او را خواست و به سوریه رفت. می توانست مثل یک آدم عادی، در یک ویلا زندگی کند اما آرامش دنیایی او را ناآرام می کرد. روح حاج حسین به جایی وصل بود که برای پیوستن به دوستان شهیدش بی تاب بود. امیدوارم راه شهیدان و جانبازان را ادامه بدهیم و ایران را آماده ظهور حضرت ولی عصر(عج) بنماییم.

در ابتدای این مراسم سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، با گرامیداشت تقارن اربعین حسینی و پنجمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی، گفت: خدا را شاکریم که یکبار دیگر شاهد حضور مردم ولایتمدار در قدردانی از یک فرمانده سپاه اسلام باشیم.

این مراسم همراه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین و مردم شهیدپرور استان همدان و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی همزمان با نماز مغرب و عشا و با مرثیه خوانی در رثای امام شهیدان برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان