پای مجلس هم به مشکلات باشگاه استقلال باز شد

شاید کمتر فوتبال دوستی می‌توانست شرایط این روز‌های باشگاه فوتبال استقلال را پیش بینی کند؛ وضعیتی که هواداران این تیم را دست به دامن مجلس‌نشینان ساخت تا مگر نمایندگان راهی برای حل مشکل باشگاه استقلال پیدا کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 06 October 2020

شاید کمتر فوتبال دوستی می‌توانست شرایط این روز‌های باشگاه فوتبال استقلال را پیش بینی کند؛ وضعیتی که هواداران این تیم را دست به دامن مجلس‌نشینان ساخت تا مگر نمایندگان راهی برای حل مشکل باشگاه استقلال پیدا کنند.

به گزارش «تابناک»؛ باشگاه فوتبال استقلال، یکی از پرطرفدارترین تیم‌ها در ایران است که چند وقتی است حال و روز خوبی ندارد و شرایطش همچون تیم نوپایی شده که مدیرعاملش برکنار شده، تکلیف سرمربی فصل آینده‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با انبوهی از بدهی‌های مالی رو به روست.

برخی کارشناسان فوتبالی، تشدید مشکلات استقلال را ناشی از عملکرد هیات مدیره این تیم و بعد از آن مدیرعاملی احمد سعادتمند می‌دانند؛ با این استدلال که آن‌ها با باز گذاشتن دست سعادتمند در انجام برخی از امور از جمله مذاکره با بازیکنان در فصل نقل و انتقالات و همچنین مذاکره با استراماچونی، زمینه را برای بروز مشکلات امروز استقلال آماده کردند.

به هر حال هیات مدیره استقلال، سعادتمند را از ریاست این باشگاه برکنار کرد تا استقلال بعد از هفت ماه دوباره بدون مدیرعامل بماند؛ اقدامی که باعث اقناع هواداران این تیم برای وجود عزمی جهت حل مشکلات استقلال نشد، چون این تیم پرطرفدار در این چند سال نه تنها نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد که امروز درگیر هزاران مشکل دیگر است؛ چیزی به شروع فصل جدید لیگ برتر نمانده و این تیم با سرپرست اداره می‌شود.

از سوی دیگر، سرمربی گری محمود فکری نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام است، زیرا فکری برای سکانداری استقلال باید رضایت تیم باشگاه نساجی را جلب کند که به گفته این باشگاه او همچنان سرمربی قائمشهری هاست.

مجموعه این اتفاقات باعث شد تا جمعی از هوادارن نگران از وضعیت آشفته استقلال شنبه دوازدهم مهر مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و از نمایندگان بخواهند که مشکلات تیم محبوبشان را حل کنند، این تجمع کنندگان با سر دادن شعار‌هایی علیه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، او را مسئول وضعیت فعلی تیم استقلال دانسته و حتی خواستار استیضاح او شدند.

مجتبی رضاخواه نماینده تهران در بین تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و گفت که پیگیر مطالبات هواداران استقلال از مسعود سطلانی فر وزیر ورزش و جوانان خواهد بود. او امروز نیز در نامه‌ای به وزیر ورزش تاکید کرد: «با توجه به پیگیری‌های مردمی و انعکاس اعتراضات و مطالبات مردم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مخصوصا مشکلات اخیر باشگاه استقلال خواهشمند است، دستور فرمایید نسبت به رسیدگی عاجل به اوضاع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و حل مشکلات این دو باشگاه اقدام عاجل به عمل آید.»

احمد نادری دیگر نماینده تهران نیز وعده پیگیری مسائل باشگاه استقلال را داد و گفت: «قطعا وزیر ورزش باید پاسخگوی مشکلات امروز استقلال باشد.»

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز این طور واکنش نشان داد: «صدای هواداران استقلال را شنیدیم و همین‌جا اعلام می‌کنم که هفته آینده با اینکه نمایندگان مجلس برای حضور در حوزه‌های انتخابیه خود در تعطیلات هستند، کمیته تربیت بدنی و ورزش مجلس جلسه‌ای فوق‌العاده را در این زمینه برگزار خواهد کرد. در این جلسه قطعا از مسئولان کانون‌های هواداری استقلال، پیشکسوتان سابق و فعلی این تیم و مدیران وزارت ورزش و جوانان دعوت خواهیم کرد تا به مسائل این تیم به شکل ویژه پرداخته شود. هواداران استقلال نگران نباشند، چون به شکل جدی اتفاقات اخیر در این تیم را زیر ذره بین داریم و قطعا بهترین تصمیم‌ها گرفته خواهد شد.»

در نهایت محمدمهدی فروردین، رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: «فراکسیون ورزش رسیدگی به مطالبات بحق هواداران باشگاه استقلال به ویژه بی ثباتی مدیریت این باشگاه را در دستور کار داشته و خواستار تعیین هرچه سریع‌تر تشکیل جلسه‌ای با حضور پیشکسوتان باشگاه استقلال و افراد دلسوز و متخصص حوزه ورزش برای تعیین تکلیف پیرامون اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل و سرمربی این باشگاه بزرگ پایتخت است.»

در سوی دیگر نیز مهرداد بذرپاش، رییس دیوان محاسبات در جلسه‌ای با سرپرست دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: «دیوان محاسبات از هیچ کمکی برای توسعه باشگاه‌ها در چارچوب ضوابط قانونی دریغ نمی‌کند تا در اجرای قانون، انجام بهتر امور، افزایش بهره وری و حفظ سرمایه‌های عمومی کشور، یار و یاور مدیران و سازمان‌ها باشد لذا با توجه به تنگنا‌های موجود که موجب اختلال در انجام امور و در نتیجه اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی در فوتبال و به ویژه این دو باشگاه دولتی شده، کمیته‌ای از معاونین و مشاوران دیوان محاسبات کشور جهت ارایه راهکار‌های قانونی حل مشکلات باشگاه‌های ورزشی، بخصوص پرسپولیس و استقلال تشکیل می‌شود.»

با توجه به وعده پارلمانی‌ها برای حل مشکل استقلال انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس با برگزاری جلساتی با وزرات ورزش و پیشکسوتان استقلال و بزرگان این تیم، راهکاری برای حل بحران در این تیم پرطرفدار پیدا کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
مرد حسابی استقلال چه مشکلی داره اجاره خونش عقب افتاده یا تو خرج خونه مونده مجلس مگه برا این کارهاست تیم رو خصوصی کن برن فوتبالشونو بازی کنن دیگه
واقعا برای استقلالی ها متاسف هستم که نامه میزنن به ای اف سی برای اینکه پرسپولیس رفته فینال و این از حسادت است
پاسخ ها
سید محمد
| Netherlands |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
چراتهمت میزنی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
تا حالا هرچی بدست آوردید با زدوبند و حمایت مافیای فساده.
من همیشه گفتمشرایط فعلی کشور نیاز به یک خلخالی دارد. بعضیها تنشان فقط به درد کود طبیعی شدن میخورد
مجلس که اسمش انقلابیه، چرا تا حالا با سلطانی فر مماشات کرده؟ اگر اجازه استیضاح نداره بگه به مردم
فوتبال از هر چيزى در اين مملكت مهمتر است چون به قول دوستان براى مردم نشاط آور است(در واقع مردم را سرگرم ميكند)،به سرعت نور به سمت ونزوئلا شدن پيش ميرويم و همچنان درگيرى فكرى ما مشكلات استقلال و فيناليست شدن پرسپوليس است.ظاهرا آقاى ظريف در مورد انتخاب ما صحيح فرمودند.
اگر حرف بزنیم میگویند تعصبات رنگی دارید چرا تیم رقیب این مشکلات را ندارد چرا هر کمکی ازدستشان برمیاید به تیم وزیر میکنند درروزهای کرونایی برای تیم قرمز پرواز چارتر میگیرند انوقت استقلال را مجبور میکنند برای بازی فولاد با هواپیمای پر مسافر راهی اهواز شود بعد از فوت منصورخان تیم دیگر ارامش ندارد یا نمیخواهند ارامش داشته باشد استراماچونی را فراری دادند از ان موقع تیم بلاتکلیف است ولی تیم وزیر جان باید سرپا بماند با تحدید وارعاب مسولین تیم مشهدی مربی ان تیم را با زور سرتیم این اقا اوردند هرپنجره ای را برایش باز میکنند انوقت میگویند تبعیض نیست ووووووووووووووووووووووووووو
ابی هاهرکاری بکنند بازهم ماقهرمان خواهیم بود
پاسخ ها
طناز
| Netherlands |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
اشتباهی مثبت دادم فعلا که یک دونه جام بدرد بخور ندارید دست وزیر به همراهتان
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
البته به کمک مافیای فساد ، زدوبند ، داورا
استقلال همان تاج است
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
قهرمانی اهدایی
عجب مملکتی شده ها اولاً اینکه مجلس انقلابی کار دیگه نداره که انجام بده؟ الان چند ماهه این دوستان سر کار هستند خروجیشون دقیقاً صفر بوده تا اینجا درثانی 10 سالی که حال پرسپولیس وخیم بود مگه دولت و مجلس به دادش رسیدند که حالا برا استقلال آستین بالا زدند؟ زمان وزارت آقای گودرزی، خادم به خاطر رفاقت با سیاسی پرسپولیس را تا سقوط به دست پایین تر برد هیچکس صداش درنیومد حالا چون استراماچونی با قرارداد 3 میلیون یورویی برنگشته مجلس باید وارد بشه؟ جمع کنید این بساط رو تور خدا
کاش تیم پاس هم بود
حالا که یه عده نماینده دنبال حل مشکلات پرسپولیس و یه عده دنبال استقلال هستن الباقی هم با دانا پلاست ها دنبال حل مشکلات پاس میرفتن تا یه وقتی مردم پیگیر مشکلات جامعه شدن همگی باهم عذر شرعی مشابه برای گرفتاری داشتن
بزک نمیر بهار میآد کمپز با خیار میآد
متاسفانه مجلس هم نمی تونه کاری انجام بده. بهترین کار ممکن اینه که دولت از شر این تیمداری خلاص بشه. بهترین کار اینه که خیلی سریع این دو باشگاه رو به بخش خصوصی واگذار کنن. اونم نه مثل هفت تپه و بقیه. درست وحسابی قیمت گذاری کنن. مثلا 70 درصد سهام رو به بخش خصوصی که توان مدیریت این باشگاه ها رو داشته باشه واگذار کنند وبقیه رو هم تو بورس برای عموم مردم عرضه کنند. به خدا خنده داره که دولت و وزارت ورزش داره تیم داری و باشگاه داری می کنه. مخصوصا این دو باشگاه که هوادارهای زیادی تو کشور دارن. الان وضعیت به شکلی هست که وقتی پرسپولیس نتیجه می گیره، هوادارهای استقلال میگن وزیر و دولت پرسپولیسی هست و برعکسش. دولت هر کاری کنه نمی تونه تعادل رو بین این دو تیم برقرار کنه و البته منطقی هم نیست. وقتی باشگاه به بخش خصوصی واگذار بشه، اونوقت مدیریت باشگاه می دونه که چه تصمیمی بگیره. به فرض الان دولت تو شرایط اقتصادی بدی قرار داره اما پرسپولیس به واسطه حضور قوی در اسیا و درامدزایی مناسب شاید دوست داشته باشه چند تا بازیکن طراز اول و خوب خارجی رو به خدمت بگیره اما چون دولت قانون منع به خدمت گرفتن بازیکن و مربی خارجی گذاشته این تیم نمی تونه کاری کنه و یا برعکسش. شاید الان استقلال اگه تو دست بخش خصوصی بود، می رفت و بهترین مربی رو مثلا با 10 میلیون دلار استخدام می کرد و ... در هر صورت مجلس و دولت هیچ کاری نمی تونن بکنن. تا زمانی که به این دو باشگاه از دید امنیتی و سیاسی نگاه کنیم، وضعیت همینه
استقلال پرطرفدارترین تیم فوتباد درایران و آسیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
برد کشکتو بساب
فعلا سالهاست تو رویای جام هستید
اگر داور ها نبودند فینال حذفی و تو لیگ هم هیچی نبودید
استقلال پرطرفدارترین تیم فوتباد درایران و آسیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
نغمه
| Netherlands |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
وسومین تیم تاریخ قاره آسیا با دو ستاره بدون شکست و4 تا فینال آسیا
وقت مجلس الان باید 24 ساعت روی وضعیت مالی مردم باشد
فکری به حال استقلال کنید من از این مسخره بازی ها خسته شدم
مجلس آل قلیل 15درصدی روحانی هیچیش حساب نمیکنه
نوش دارو پس از مرگ سهراب ....‌ استقلال کاملا نابود شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار