بازدید 67108
۳

هزینه صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره الزامی است و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 06 October 2020

به گزارش «تابناک»، مصطفی قلی‌خسروی در گفتگو با تسنیم در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قرارداد‌های اجاره الزامی است و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که "در واقع صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره در سامانه ۵ هزار تومان و برای معاملات دیگر ۱۰ هزار تومان است"، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره سریعاً به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آن‌ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۸ در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به‌مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا ۴ برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد، همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.

به گزارش تسنیم، طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، برخی مشاوران املاک در قبال صدور کد رهگیری مبالغی تا ۲ میلیون تومان را از مستأجران طلب می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۳
بخدا ازما 150 هزار تومان هم خواستن کمترینش 70 هزار تومان بوده
5 هزار ایشان کجا و 150 هزار تومان کجا
خواهشن شماره یا پست الکترونی معرفی بفرمایید تا مردم بتونند شکایتشون را مطرح کنند
سلام بنده برای دریافت کد رهگیری به یه کافت مراجعه کردم ازبنده 300هزارتومان دریافت کرد واقعاً هزینه کدرهگیری چقدره
والا از بنده ۶۵۰ هزارتومان درخواست کردن ومیگن این رو مستقیما واریز به حساب دولت میکنیم و۲۵٪ هم حق کمیسیون به صورت جدا از کد رهگیری ، خدارو شکر که این مطلب رو خوندم وگرنه فردا میخواستم پرداخت کنم ، حالا بفرمایید به کجا باید شکایتمون رو اعلام کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار