بازدید 8298
سیاستمدار عراقی نزدیک به آمریکا:

دستور تعطیلی سفارت در بغداد را خود ترامپ صادر کرده

سیاستمدار عراقی نزدیک به دولت واشنگتن به القدس العربی گفت، تصمیم تهدید آمریکا به بستن سفارتش در بغداد رسما از سوی دونالد ترامپ صادر شده، زیرا او بسیار عصبانی است و در بستن سفارت جدی است. این موضوع رویدادی خطرناک در سیاست آمریکا در قبال عراق پس از سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن است.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 03 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، انتفاض قنبر، سیاستمدار عراقی نزدیک به دولت آمریکا به این روزنامه چاپ لندن گفت: کسی که در سیاست خارجه آمریکا در تصمیم‌گیری‌ها حرف اول را می‌زند وزیر خارجه این کشور یا حتی سی‌آی‌ای یا پنتاگون نیست بلکه خود رئیس‌جمهوری است و طرز تفکر او به منزله سیاست عالی خارجه قلمداد می‌شود و بقیه از او تبعیت می‌کنند.

او اضافه کرد: در پی استقبال دونالد ترامپ از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید او این پیام جدی به الکاظمی و کل جهان منتقل کرد که در مقابله با ایران و نابودی شبه‌نظامیان و حمایت از دولت عراق جدی است. ترامپ شخصا به الکاظمی گفت: ما آماده ایستادن در کنار شما علیه گروه‌های شبه‌نظامی هستیم.

قنبر که نزدیک به آمریکا این گونه ابراز عقیده کرد: الکاظمی فرصت عراق و خودش را از بین برد چراکه در پی برگشتن او از آمریکا حملات به مقر‌های دیپلماتیک و پایگاه‌های آمریکایی افزایش یافت. ما الان در ابتدای فاجعه هستیم. پایان روابط آمریکا و عراق به منزله شروع شکست از لحاظ حمایت نظامی ضروری برای ایستادن در مقابل داعش است. ما به لحاظ اقتصادی هم باید بگوییم عراق نیاز زیادی به پول دارد حتی اگر کشور‌های ثروتمند جهان به عراق وام دهند هرگز آن را بدون پشتیبانی آمریکا نخواهند داد.

او اشاره کرد، رئیس‌جمهوری ترامپ تغییری جدید را در سیاست خارجه در قبال عراق و خاورمیانه دنبال می‌کند، زیرا دیگر واشنگتن همکاری مانند دولت‌های قبلی آمریکا نخواهد داشت موضع دولت شکست خورده است. البته ترامپ هرگونه فرصت طلبی شبه نظامیان را سد کرده و از طریق اربیل، کویت و اردن برتری نظامی خود را حفظ خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل