بازدید 5607
معاون وزیر بهداشت:

احتمال سرایت و قدرت کرونا بیشتر شده است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران روند سینوسی داشته است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تاکنون نه تنها ضعفی در ساختار آن ایجاد نشده، بلکه احتمال سرایت و قدرت بیماری‌زایی آن بیشتر هم شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶ 01 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون، در روز‌های مختلف به جز تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، روند شیوع ویروس کرونا به صورت سینوسی بوده است و ۱۴ روز بعد از ایام خاص، افزایش بیماران سرپایی و مبتلایان مشاهده شده است.

جان‌بابایی تصریح کرد: مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعطیلات پیش‌رو و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا نگران هستند.

وی یادآور شد: با وجود شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در اصفهان، کاشان، قم و خوزستان، اما مسوولان چهارمحال و بختیاری روند شیوع این ویروس در استان را مدیریت کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، هیچ کشوری تاکنون به جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال برخی جرایم، اقدام دیگری نکرده است.

وی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کاهش ابتلا به آنفلوآنزا نیز موثر است.

جان‌بابایی، تقویت روحیه و انرژی‌بخشی به کادر بهداشت و درمان را ضروری اعلام و تاکید کرد: هنوز مشخص نیست در روند شیوع، کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کجای کار هستیم.

وی، کودکان را مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: تعطیلی کسب و کار جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باشد.

جان‌بابایی تصریح کرد: حضور ۶۰ درصدی دانش‌آموزان در برخی مدارس چهارمحال و بختیاری مانند شهرستان شهرکرد و سایر مناطق این استان خطرناک است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشور‌های جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان