بازدید 13632
۲

رئیس دفتر شمقدری، مسئول ممیزی فیلم‌های سینمایی شد

آخرین موضع گیری طباطبایی نژاد پیش از قطعیت عدم تمدید ماموریت و بازگشتش به صداوسیما، مخالفت و مقاومت جدی با سلب اختیار از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه VOD و واگذاری این اختیار به سازمان صداوسیما بود؛ سازمانی که حال خود به آن بازگشته است.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 30 September 2020

رئیس دفتر شمقدری، مسئول ممیزی فیلم‌های سینمایی شدپس از آنکه سازمان صداوسیما با تمدید ماموریت سیدمهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی همراهی نکرد، سعید رجبی فروتن، مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی در دوره جواد شمقدری، به این پست کلیدی منصوب شد و طباطبایی نژاد به عنوان دبیر سی و نهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر حکم گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از منظر اهالی سینما به عنوان کرسی بسیار کلیدی در سازمان سینمایی شناخته می‌شود، چون امضاهای طلایی مانند پروانه ساخت و پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی عملاً در اختیار صاحب این کرسی است. پس از محمد احسانی، حبیب ایل‌بیگی و ابراهیم داروغه زاده، نوبت به سیدمهدی طباطبایی نژاد رئیس پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود که این مسئولیت را برعهده بگیرد اما او نیز تا پایان دولت کنونی در این کرسی نماند.

رئیس دفتر شمقدری، مسئول ممیزی فیلم‌های سینمایی شد

طباطبایی نژاد کارمند رسمی سازمان صداوسیما بود که به سازمان سینمایی مامور شده بود و در نهایت صداوسیما ماموریتش را برای یک سال دیگر تمدید نکرد. بدین ترتیب او به عنوان تهیه کننده به صداوسیما بازگشت اما حسین انتظامی دبیری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که پست دولتی و شغل تمام وقت محسوب نمی‌شود را به او محول کرد تا بدین ترتیب دوره حضور ابراهیم داروغه زاده در این منصب نیز به پایان برسد.

آخرین موضع گیری طباطبایی نژاد پیش از قطعیت عدم تمدید ماموریت و بازگشتش به صداوسیما، مخالف و مقاومت جدی با سلب اختیار از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه VOD و واگذاری این اختیار به سازمان صداوسیما بود؛ سازمانی که حال خود به آن بازگشته است. طباطبایی نژاد تنها مدیر سینمایی بود که به صراحت در این زمینه موضع گیری کرد و با استدلال‌های قانونی کوشید مانع از این اتفاق شود؛ هرچند مشخص نیست این کوشش او در دوران پس از این تغییر و تحول، چه فرجامی بیابد.

جانشین طباطبایی‌نژاد در معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که مسئولیت اعمال ممیزی سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی و مستندها را برعهده دارد، به سعید رجبی فروتن رسید. رجبی فروتن مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی در دوره جواد شمقدری و سخنگوی این سازمان بود و اکنون بار دیگر کرسی کلیدی را این بار در دولت روحانی در اختیار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چخبر از سعید شمقدری پسر عموی ایشان که یهویی شد هیات علمی علم و صنعت؟ اونم رشته برق!
با کدوم رزومه؟ حتی سهمیه دکترایش بشرط بورس بود!
وای داد بی داد!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر