بازدید 7867

سفیر ایران در عراق: از ترامپ ترسی نداریم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، امروز سه شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد علی تسخیری حضور یافت.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 29 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این مراسم که به همت مجمع تقریب المذاهب در محل مسجد جامع «شاکر العبود» متعلق به اهل سنت در بغداد برگزار شد، جمعی از شاگردان سابق آیت‌الله تسخیری، علماء، روحانیون، سفیر فلسطین در عراق، اقشار مختلف مردمی، جمعی از کارکنان سفارت ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند.

مسجدی با گرامیداشت یاد آن عالم فرزانه اظهار کرد: آیت‌الله تسخیری، شخصیت مورد احترامی در جهان اسلام، مشاوری بزرگ برای مقام معظم رهبری، چهره شناخته‌شده‌ای برای علمای اسلامی و مولف آثار متعدد بود. ایشان مشارکت فعالی در بسیاری از اجلاس‌های دینی در جهان داشت و دارای اعتقاد راسخی به وحدت اسلامی بود و برای تقریب مذاهب به ویژه میان شیعیان و اهل سنت جهد بسیار کرد.

در این مراسم، دیگر سخنرانان هم اظهارات مبسوطی پیرامون ابعاد گوناگون شخصیتی آیت‌الله تسخیری و شرح فعالیت‌ها و اقدامات ایشان داشتند.
پس از پایان مراسم، سفیر کشورمان مورد سوال تعدادی از خبرنگاران شبکه‌های مختلف تلویزیونی عراق قرار گرفت که در مراسم حاضر بودند.

مسجدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: آمریکا به دنبال ضربه زدن و دخالت در امور کشور‌های اسلامی است. آن‌ها مسلمانان را فدای صهیونیست‌ها می‌کنند و تنها به منافع اسرائیل می‌اندیشند، نه مصالح ایران و نه هیچ کشور اسلامی دیگر برای آنان اهمیتی ندارد. اندیشه آیت الله تسخیری هم در مسیر وحدت مسلمانان بود.

وی افزود: امروزه ما شاهد تلاش بسیار برای تفرقه افکنی میان مسلمانان به عنوان سنی و شیعه و عرب و عجم هستیم و هر کسی که مخالف آن‌ها باشد مورد تحریم، تهدید و ترور قرار می‌گیرد. آن‌ها خود، ترور را تقویت می‌کنند و به دروغ، دم از دمکراسی می‌زنند. آیت الله تسخیری منادی شعار وحدت مسلمین بود.

مسجدی در باب مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا اظهار کرد: چنین مذاکره‌ای رخ نخواهد داد، پیش شرط بررسی هر گونه مذاکره ابتدا عذرخواهی آمریکا و سپس بازگشت به برجام و رفع کلیه تحریم هاست. ما از ترامپ ترسی نداریم و جمهوری اسلامی با قدرت پیش می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان