بازدید 5137

گفت‌وگوی گوترش با سران آذربایجان و ارمنستان

دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با سران آذربایجان و ارمنستان خواستار آتش‌بس فوری شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 29 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل بامداد سه‌شنبه گفت که او به صورت ویدئوکنفرانسی با «الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت‌وگو کرده است.

«استفان دوژاریک» افزود که دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگوهای جداگانه خود با سران آذربایجان و ارمنستان از آن‌ها خواسته است که فورا به درگیری‌ها خاتمه و تنش‌ها را کاهش داده و به در چارچوب گروه مینسک بدون پیش‌شرط و بدون فوق وقت به مذاکرات معنادار بازگردند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همچنین گفت که گوترش بر حمایت کامل خود از "نقش مهم" سازمان امنیت و همکاری اروپا و ضرورت به کارگیری ناظران این سازمان در منطقه تاکید مجدد کرده است.

دوژاریک همچنین با اشاره به گزارش برخی رسانه‌ها و ادعای مقام‌های ارمنستان مبنی بر دخالت ترکیه در درگیری‌های میان آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد که سازمان ملل امکان تایید این ادعا ویا ادعاهای دیگری که مطرح می‌شود، ندارد.

درگیری بین نیروهای نظامی آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که روز یکشنبه بار دیگر از سر گرفته شد، تاکنون واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی گسترده‌ای به دنبال داشته است؛ در این میان سازمان ملل و بسیاری از کشورها از جمله ایران خواستار برقراری آتش‌بس میان دو طرف و حل تنش از راه دیپلماتیک شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر