بازدید 3741

نسخه دارو‌های شیمی درمانی، الکترونیک می‌شود

رئیس و دبیر شورای عالی بیمه سلامت وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای نسخه نویسی الکترونیک دارو‌های شیمی درمانی و الزامات در نظر گرفته شده برای بیمارستان‌ها و مراکز شیمی درمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷ 27 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر سجاد رضوی از اجرای نسخه نویسی الکترونیک در حوزه دارو‌های بیماران شیمی درمانی خبر داد و گفت: اقدام دیگری که پیگیری می‌کنیم این است که بتوانیم خدمات شیمی درمانی را حوزه تحویل دارو از طریق نسخه الکترونیک انجام دهیم؛ به طوری که مراکز شیمی درمانی موظف شوند که دارو‌ها را دریافت کرده و طی نسخه الکترونیک به بیماران تجویز کنند تا بیماران برای دریافت داروهایشان سرگردان داروخانه‌ها نشوند.

رضوی ادامه داد: بر این اساس خود بیمارستان و یا مرکز شیمی درمانی باید خودش دارو را تهیه کند و با رعایت استاندارد‌ها در اختیار بیماران قرار دهند. در عین حال بیمه‌ها هم مشوق‌هایی را برای این مراکز قرار می‌دهند. به عنوان مثال مطالبات آن‌ها را زودتر پرداخت می‌کنند. بر این اساس قرار است بیمه‌ها یکسری مشوق‌ها قرار دهند تا مرکز خودش داروی بیماران شیمی درمانی را از طریق نسخه الکترونیک برای بیماران تجویز کرده و در اختیارشان قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما موافق این نیستیم که بیمار برای دریافت داروی شیمی درمانی به داروخانه‌ها مراجعه کند، این کار علمی نیست و در جهت رفاه بیماران نیست؛ بنابراین ما دنبال این هستیم که بیمه‌ها کمک کنند و بیماران بتوانند دارویشان را از داروخانه بیمارستان و مرکز شیمی درمانی دریافت کنند.

رضوی گفت: چند روز قبل بازدیدی در این زمینه از بیمارستان امام حسین (ع) داشتیم که تقریبا سیستم‌های این بیمارستان برای آغاز این کار آماده بود و فکر می‌کنم تا یک ماه آینده می‌توانیم این اقدام را به صورت پایلوت در بیمارستان امام حسین (ع) آغاز کنیم تا بعدا به تدریج کشوری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان