بازدید 4421
۱

گاوبندی جدید املاکی‌ها با فروشنده

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه با افزایش تلاطم بازار مسکن شاهد دریافت زیرمیزی از سوی برخی از مشاوران املاک هستیم، به این صورت که فرد املاکی با فروشنده به صورت پنهانی توافق می کند، که در صورت فروش ملک مورد نظر با قیمت بالاتر، سود حاصله از این افزایش را تقسیم کنند.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 26 September 2020

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره افزایش تعرفه معاملات مشاوران املاک، گفت: من از اساس با مکانیزم فعلی اخذ حق کمیسیون مشاوران املاک مخالف هستم، زیرا هیچ دلیلی وجود ندارد که املاکی ها برای انعقاد قراردادها به صورت درصدی کارمزد دریافت کنند.

مشاوره املاک جزء مشاغل خدماتی محسوب می شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمینه فعالیت مشاوران املاک جزء حوزه مشاغل خدماتی محسوب می شود، از این رو در امور خدماتی نباید در ازای انعقاد قرارداد، کارمزد به صورت درصدی اخذ شود. در شرایط کنونی در تمام دفاتر ارائه خدمات به مشتریان، تعرفه های ثابتی وجود دارد که مشتری در ازای دریافت خدمات، مبالغی را به عنوان کارمزد ثابت پرداخت می کند.

شاکری گفت: مکانیزم کنونی دریافت حق کمیسیون مشاوران املاک به صورت درصدی از کل قیمت مسکن، رویکرد بسیار اشتباهی است که تنها مشتریان و متقاضیان تاوان آن را می دهند.

دریافت زیرمیزی از سوی املاکی ها

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: پرونده مشاوران املاک تنها معطوف به مکانیزم حق کمیسیون آن ها نیست، متأسفانه با افزایش تلاطم بازار مسکن شاهد دریافت زیرمیزی از سوی برخی از مشاوران املاک هستیم، به این صورت که فرد املاکی با فروشنده به صورت پنهانی توافق می کنند، که در صورت فروش ملک مورد نظر با قیمت بالاتر، سود حاصله از این افزایش را تقسیم کنند.

شاکری گفت: من به عینه بارها شاهد بروز تخلف در دفاتر مشاوران املاک بوده ام و قطعا مسئولان اتحادیه مشاوران باید پاسخگوی وضعیت فعلی این حوزه باشند.

ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده تخلفات مشاوران املاک

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم اعضای این کمیسیون به صورت جدی به مسئله اصلاح قانون مشاوران املاک ورود خواهند کرد، زیرا با ساماندهی این حوزه، بخشی از مشکلات بازار مسکن رفع خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام
مشکل آژانس های مسکن باری مضاعف بر دوش خریداران نگون بخت مسکن است که خیلی پیش تر از این باید به آن رسیدگی می شد ولی جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید منفعت است امیدواریم نمایندگان دلسوز هر چه سریع تر این مشکل را بر طرف نمایند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل