بازدید 5039
۱

نخست‌وزیر ژاپن: آماده دیدار با رهبر کره شمالی هستم

نخست‌وزیر جدید ژاپن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آماده دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 26 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «یوشیهیده سوگا» در سخنرانی ویدئویی بامداد شنبه خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دیدار بدون پیش‌شرط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

سوگا همچنین به رغم نبود هرگونه روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، تاکید کرد که ایجاد روابط سازنده میان توکیو و پیونگ‌یانگ نه تنها به نفع دو طرف است، بلکه در صلح و ثبات منطقه‌ای نیز نقش خواهد داشت.

وی به «اعلامیه پیونگ‌یانگ» میان ژاپن و کره شمالی اشاره کرد و گفت که براساس این اعلامیه، توکیو به دنبال عادی‌سازی روابط با پیونگ‌یانگ از طریق حل جامع نگرانی‌ها مثل موضوع آدم‌ربایی، مسایل هسته‌ای و موشکی و حل و فصل گذشته ناخوشایند است.

ژاپن و کره شمالی در حال حاضر هیچ رابطه دیپلماتیکی ندارند، اما مذاکراتی میان دو کشور در ارتباط با ربایش شهروندان ژاپنی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی و برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ میان دو طرف صورت گرفته است.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن که ماه گذشته به دلیل بیماری استعفا کرد، بارها آمادگی خود را برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های کره شمالی اعلام کرده بود، اما چنین اتفاقی هرگز نیافتاد.

سوگا همچنین در ارتباط با المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت که ژاپن مصمم است به طور قطع این بازی‌ها را در تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار کند تا نشانه پیروزی بشریت بر همه‌گیری کرونا باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ژاپن دلواپس نداره؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان