بازدید 8964
۶

ترامپ:بعدانتخابات، شروط توافق باایران راسخت‌تر می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، شرایط را برای توافق با ایران و ونزوئلا «بسیار سخت‌تر» خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴ 26 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با طرح یک ادعای جدید، از دشوار شدن شرایط ِ توافق با ایران و ونزوئلا در صورت پیروزی خود در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا سخن گفت.

وی که درجمع شهروندان لاتین‌تبار در شهر «دورال» ایالت فلوریدا سخنرانی می کرد، گفت: «این را به شما بگویم خواه ایران باشد یا ونزوئلا، آنها می‌خواهند [با آمریکا] وارد گفت‌وگو شوند. همه می‌خواهند گفت‌وگو کنند».

وی اضافه کرد: «من می‌خواهم تا بعد از انتخابات صبر کنم، چون گفته‌ام صبر کنید. یک سال پیش گفتم یک انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید الان گفت‌وگو کنید یا بعد از انتخابات. اما بعد از انتخابات، توافق بسیار سخت‌تر خواهد بود».

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می شود که وی ظاهراً در راستای عمل به وعده های انتخاباتی خود، در هجدهم ماه مه ۲۰۱۸ بطور رسمی از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد.

دولت آمریکا نه تنها به این خروج اکتفا نکرد، بلکه با پیگیری سیاست «اعمال فشار حداکثری» بر ایران کوشید تا تهران را برای عقد توافقی جدید و مورد پسند واشنگتن به پای میز مذاکره بکشاند؛ تلاشی که تاکنون با ایستادگی ملت ایران ناکام مانده است.

همچنین از دیگر اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه ایران می توان به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

در عرصه داخلی آمریکا نیز ترامپ به دلیل نداشتن راهبردی مشخص در قبال تهران، انجام اقدامات تنش آلود در رابطه با ایران و یکه تازی و جدایی از متحدان اروپایی خود بارها مورد حمله منتقدان قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
راحت ترش هم بکنی خبری نیست
دیگه این ملت و هیچ دولت بر آمده از این ملت، با کشوری که به راحتی آب خوردن معاهده را پاره می کنه، مذاکره و توافق نمی کنه
از این سختتر؟
ترامپ آدم بد عهدی است توافقش ارزشی ندارد
تا زمانی که ایشون و امثالهم به جای استفاده از ادبیات احترام آمیز از تهدید و تطمیع و تحمیق با ادبیات توهین آمیز استفاده می کنند، ایشون و امثالهم باید این آرزو رو به گور ببرند. (امثالهمش نکته داره!)
خدا نابودت كنه اي جرثومه فساد و تباهي
ایستادگی ملت ؟؟؟؟
ملت چه گناهي كردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر