بورس چه زمانی صعودی خواهد شد؟

عظیم ثابت گفت: پیش بینی من این است که بازار مدتی متعادل خواهد بود و بعد یک نیم نگاهی هم به قیمت دلار و انتخابات آمریکا خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 24 September 2020

معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که شاخص کل در کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی قرار داشت. ریزش شاخص کل از همان اولین روز معاملات هفته جاری آغاز شد.

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شاخص کل در روز شنبه مورخه 29 شهریور 1399 با ریزش 4597 واحدی به کانال یک میلیون و 699 هزار و 510 واحدی وارد شد. در روز یکشنبه مورخه 30 شهریور 1399 در حالی که بازار شاهد عرضه اولیه وسپهر، آخرین مهلت پذیره نویسی دومین صندوق ETF و خبر فعال شدن مکانیسم ماشه بود شاخص کل با ریزش 47240 واحدی به کانال یک میلیون و 652 هزار و 253 واحدی سقوط کرد. روز دوشنبه مورخه 31 شهریور نیز باز هم ترس بر بازار حاکم شد و این بار شاخص کل بیش از 57 هزار واحد سقوط کرد و دوباره به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی سلام کرد. سه شنبه مورخه 1 مهر هم بازار همچنان رنگ قرمز به تن کرد و با ریزش حدود 14 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 581 هزار و 182 واحدی عقب گرد کرد. چهارشنبه مورخه 2 مهر بعد از چهار روز قرمز پوشی سرانجام بازار رنگ سبز به خود دید و با رشد بیش از 30 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 611 هزار و 454 واحدی بازگشت.

بورس هفته آینده چه خواهد شد؟

با توجه به معاملاتی که در روز چهارشنبه 2 مهر انجام شد، سهامداران به معاملات هفته آینده امیدوار شدند. حالا پرسش این است که بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟

عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس در پاسخ به این پرسش گفت: بازار از لحاظ قیمتی اصلاح خوبی را انجام داده است اما از لحاظ زمانی هنوز اعتماد لازم به بخشی از سرمایه گذاران باز نگشته است وگرنه دلیلی برای این میزان شتاب جهت فروش وجود ندارد. البته بسیاری در این یکی دو ماهه ضرر و زیان های سنگینی را متحمل شدند و به همین دلیل از بازار می ترسند. وی افزود: یادمان باشد که بازار در همین حالت ترس ممکن است برگردد، چرا که قیمت ها اصلاح خوبی کردند، قیمت دلار رو به افزایش است، قیمت های جهانی نیز در حال رشد می باشند و حمایت های خوبی توسط سازمان بورس، حقوقی ها و صندوق ها از بازار در حال شکل گیری است. ثابت ادامه داد: به نظر یک همگرایی خوبی وجود دارد که بازار از همین نقطه باز گردد ولی در کوتاه مدت بعید می دانم که بازار به صورت تند و شارپ بالا رود. البته دلیلی هم ندارد که بازار یا صف خرید و یا صف فروش باشد بلکه بازار باید متعادل باشد.

مدیر عامل کارگزاری سپه اظهار داشت: پیش بینی من این است که بازار مدتی متعادل خواهد بود و بعد یک نیم نگاهی هم به قیمت دلار و انتخابات آمریکا خواهد داشت. به نظر من فصل آخر سال بازار بهتر خواهد شد.

ثابت گفت: هم اکنون مقداری نوسانات ادامه خواهد داشت به این دلیل که بازار هنوز به آن اعتمادی که بخشی از سهامداران باید به آن برسند نرسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل