بازدید 9776
۱

اعلام ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی دندانپزشکی

کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 24 September 2020

دفترچه انتخاب رشته در آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ منتشر شد و داوطلبان تا ۷ مهرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش مهر، سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹ در ۱۸ حوزه امتحانی با حضور حدود ۲ هزار و ۱۰۰ داوطلب برگزار شد.

بر اساس دفترچه انتخاب رشته در آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۴۶ نفر در ظرفیت آزاد و ۱۰۷ نفر در ظرفیت بومی و در مجموع ظرفیت ۳۵۳ نفر برای رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ اعلام شده است.

کارنامه علمی و پاسخنامه داوطلبان آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

داوطلبان می توانند از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir کارنامه خود را مشاهده و پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته / محل، تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۷ مهر ۹۹ انتخاب رشته/محل خود را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کلاه گشادی که هرسال بر سر داوطلبان سهمیه آزاد می رود!

در ظرفیت های اعلام شده برای پذیرش آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی سال ۹۹، در کل ۳۶۵ رشته/محل عنوان شده که از این تعداد، ۶۲رشته/محل بصورت شهریه پرداز میباشد و در ظرفیت پذیرش آزاد قرار دارد.
ایرادی که در اینجا به پخش ظرفیت های بومی و آزاد وارد است این مورد می باشد که سازمان سنجش پزشکی و شورای دبیرخانه محترم تخصصی دندانپزشکی، با اعمال قانون مصوب مجلس مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش به سهمیه بومی، ظرفیت دانشگاه های شهریه پرداز را نیز لحاظ کرده اند و به محدود کردن این ۳۰درصد در ظرفیت دانشگاه های دولتی بسنده نکرده است.

شایان ذکر است قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو باید محدود به دانشگاه های دولتی بوده و دانشگاه های شهریه پرداز از این قانون مستثنی شوند و سازمان سنجش پزشکی پس از کسر ۶۲رشته/محل شهریه پرداز، اقدام به اعمال قانون برقراری عدالت آموزشی کنند که بدین ترتیب از تعداد ۳۶۵ رشته/محل، ۳۰۳ظرفیت در دانشگاه های دولتی باقی میماند و سپس با اعمال ۳۰درصد ظرفیت پذیرش بومی، تعداد رشته/محلی که به سهمیه بومی اختصاص می یابد باید به ۹۰ رشته/محل محدود گردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل