بازدید 29710
آقای اسلامی، نیمه اول سال به پایان رسید

وعده‌های وزیر و معاونش محقق نشد؛ واگذاری واحد‌های مسکن ملی، شاید وقتی دیگر

حالا که متقاضیان مسکن ملی با وعده‌های مختلف روزگار می‌گذرانند، پیشنهاد می‌شود وزارت راه و شهرسازی، گزارش تصویری کامل از روند ساخت و ساز واحد‌های مسکن ملی ارائه کند تا مشخص شود چند درصد از پروژه پیش رفته و آیا می‌توان امیدوار به تحویل واحد‌های مسکن ملی تا پیش از زمستان بود یا خیر؟!
کد خبر: ۱۰۰۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 23 September 2020

نیمه اول سال 99 به پایان رسید، وعده های تحویل اولین واحدهای مسکن ملی چه شد؟

تابناک اقتصادیدر شش ماه نخست سال جاری، بازارها با تکانه های شدیدی رو به رو بودند؛ یکی از این بازارها، بازار مسکن بود که قیمت ها در آن روند رو به رشدی را تجربه کردند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ البته وضعیت رشد قیمت‌ها در بازار مسکن به شش ماه اخیر بازنمی‌گردد، بلکه از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تقریباً قیمت‌ها در بازار مسکن شروع به رشد کردند. کارشناسان عمده، دلیل افزایش قیمت در بازار مسکن را کاهش میزان تولید مسکن در سال‌های اخیر عنوان کردند.

دولت تدبیر و امید در حالی در مردادماه ۱۳۹۲ سکان قوه مجریه را در اختیار گرفت که در حوزه مسکن اعلام کرده بود، طرح مسکن مهر را تعطیل خواهد کرد و تنها در این طرح به تحویل مسکن‌های متعهد شده اکتفا خواهد کرد. البته قرار بود، طرح مسکن اجتماعی جایگزین طرح مسکن مهر شود که این طرح تنها روی کاغذ ماند.

به هر صورت با استعفای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی، محمد اسلامی سکان این وزارتخانه را در دست گرفت. در ابتدای امر اسلامی نیز نسبت به ساخت مسکن تمایل چندانی نشان نداد، اما در زمستان سال ۱۳۹۷ بود که زمزمه‌های طرحی با عنوان طرح مسکن ملی برای ساخت مسکن به گوش رسید.

این طرح شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بود که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

اوایل شهریورماه سال ۱۳۹۸، ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد. از هجدهم آبان ماه ۱۳۹۸ نیز دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ده استان دیگر آغاز شد. به مرور ثبت نام از متقاضیان مسکن ملی در استان‌ها انجام شد و به پایان رسید.

وعده های تحویلی که عملی نشد

در ابتدا محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در مورخه ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۸ با اشاره به این‌که اردیبهشت یا خردادماه سال آینده (۱۳۹۹)  اولین پروژه طرح ملی مسکن را افتتاح کنیم، افزود: برنامه‌ریزی ما بسیار دقیق است تا بتوانیم در زمان اعلامی کارها را انجام دهیم.

سپس محمد اسلامی حدود سه هفته بعد از سخنان معاون خود یعنی در سوم فروردین ماه ۱۳۹۹ درباره زمان تحویل واحد‌های طرح ملی مسکن گفت: در این طرح فرض برنامه ۱۸ تا ۲۴ ماه است. وی افزود: به نظرم تا پایان سال و در بعضی از استان‌ها که پروژه ۵۵ درصد پیشرفت داشته، حتی زودتر بتوانیم تا تابستان کلید خانه ها را تحویل دهیم.

در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۹، محمود زاده با اشاره به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن که به عنوان اولین واحدها قرار است خرداد یا تیر ماه تحویل متقاضیان شود گفت: این پروژه خرداد سال گذشته شروع و اتفاقاً به یک تعاونی هم واگذار شد اما با توجه به اینکه اعضا، آورده خود را بموقع پرداخت کردند، ظرف دوازده تا سیزده ماه آماده شده است.

همچنین در بیستم خرداد ماه دوباره معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در تابستان امسال اولین افتتاح‌های اقدام ملی مسکن انجام می‌شود که تاثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت.

تیرماه فرا رسید و خبری از تحویل واحدهای مسکن ملی نشد.

نیمه اول سال 99 به پایان رسید، وعده های تحویل اولین واحدهای مسکن ملی چه شد؟

بیشتر بخوانید:

در اوایل مرداد محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از سایت ۷۰ هزار هکتاری طرح اقدام ملی مسکن گلشهر زنجان گفت: اولین سری از واحدهای ساخته‌شده طرح اقدام ملی از اواخر مردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد و به‌ تدریج تا اجرای این برنامه ـ که دو ساله است ـ مردم منازل خود را تحویل خواهند‌ گرفت.

در ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ معاون وزیر راه و شهرسازی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: نخستین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن به زودی و پس از دهه اول محرم تحویل متقاضیان می‌شود.

همچنین در ۲۵ مرداد ماه سال جاری، دوباره وزیر راه و شهرسازی طی مصاحبه ای گفت: امیدواریم تا یک یا دو هفته آینده اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف را به متقاضیان تحویل دهیم.

با نزدیک شدن به موعد وعده داده شده برای تحویل اولین واحد‌های مسکن ملی، محمد اسلامی در سوم شهریور ۱۳۹۹ باز هم تاریخ جدیدی برای تحویل اولین واحد‌های مسکن ملی اعلام کرد! وی گفت: نخستین سری واحد‌های «طرح اقدام ملی مسکن» در استان‌های پیشتاز ماه آینده به مردم تحویل خواهد شد.

در ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ نیز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد نماینده تازه منصوب ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص دلیل تاخیر در افتتاح واحد‌های مسکن ملی، اظهار داشت: واحد‌های مسکن ملی آماده و قابل افتتاح است، مراسم افتتاح بعد از تحویل و با پایان ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

حالا فردا سوم مهر ۱۳۹۹ دقیقاً یک ماه از وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحویل مسکن‌های ملی در استان‌های پیشتاز گذشته است و تا این لحظه هیچ خبری از تحویل واحد‌های مسکن ملی مخابره نشده است. باید منتظر ماند و دید که آیا باز هم وزیر راه و شهرسازی و معاون او تاریخ جدیدی را برای تحویل اولین واحد‌های مسکن ملی می‌دهند یا اینکه سرانجام قفل تحویل اولین واحد‌های مسکن ملی در همین روز‌های مهرماه با همان ۵ هزار واحدی که به گفته محمد اسلامی در حال تحویل هستند، شکسته خواهد شد. به هر حال، کسانی که در این طرح مشارکت کردند، از مستاجران و یا خانه اولی‌هایی هستند که هم اکنون با این وعده‌های مسئولین مبنی بر تحویل واحد‌های مسکن ملی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

حالا که متقاضیان مسکن ملی با وعده های مختلف از سوی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر زمان تحویل واحدهای ساخته شده، روزگار می گذرانند، پیشنهاد می شود وزارت راه و شهرسازی گزارش تصویری کامل از روند ساخت و ساز واحدهای مسکن ملی به متقاضیان ارائه کند تا مشخص شود چند درصد از پروژه پیش رفته است و آیا می توان امیدوار به تحویل واحدهای مسکن ملی تا پیش از زمستان بود یا خیر؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
بنده در این طرح ثبت نام کردم،به دلیل شیوع کرونا کارها با کمی تاخیر پیش رفته،تاحالا، پنجاه میلیون تومان ریختم،در بخش پیگیری ثبت نام پیغام اومده تخصیص پروژه،ولی زمان تحویل را نگفته
فقط پول گرفتند ولی خبری از تحویل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
اين خبر تيتر شده و اين نوشته هموطنمون چيز جديدي نيست
سالهاست اين مطالب عادي شده است
بيش از چهار دهه
نکته غمنگین این طور وعدها که مسئولین میدن این هست که شاید وعده شان روی قیمت ها تاثیر کاهشی نداشته باشه ولی به محض اینکه وعده هاشون رو عملی نمی کنن ، دقیقا قیمت ها رو بالا میبره . اصلا این مسئولین فکر می کنن حرفهایی که بدون کارشناسی میزنن چه بلایی به سر مردم میاره؟!!!
بترسید از وقتی که به خدا شکایت ببریم، گرانی از حد تحمل بسیاری خارج شده، منظورم مسکن نیست، همه چیز، از یک پیراهن ساده تا میوه و لبنیات.... اگه قراره ونزوئلا بشیم، بهمون بگید که تکلیف خودمون رو بدونیم. اگر نمی تونید کاری کنید، من جای شما بودم میگفتم ببخشین نذاشتن، ببخشین نمی تونم، ببخشین قدرت مدیریت ندارم، ببخشین، کودک سرطانی، ببخشین بازنشسته بدبخت، ببخشین معلم فقیر، ببخشین کارگر با حقوق 2 میلیونی، ببخشین دانشجوی نا امید از آینده، ببخشین مهندس بیکار، ببخشین دکتر عمومی با حقوق پایین، ببخشین ملت من اشتباه کردم، من توانایی ندارم و میخوام استعفا بدم. آقای روحانی، آقای مجلس، آقایان دیگر، درد مردم رو میشنوید؟؟؟
حالا حساب کنید این اقایان وزیر و وکیل و نماینده و مسئول و مقام و ... پس از مسئولیت چقدر به اموالشان اضافه می شود اما هیچ مشکلی از مردم حل نمی شود.
کدام وعده حضرات محقق شدکه این یکی بشود؟؟!!! ازوعده درست کردن اوضاع مملکت در صد روزاول ریاست جمهوری تا وعده های بیشمار برای کنترل نرخ ارز و غیره وغیره
کدوم وعده های روحانی و دارو دستش محقق شده که این محقق بشه
مسولان گرامی دولت و مجلس لطفا سریعتر واحد های مسکن ملی در شهرهای بزرگ مثل مشهد و تهران و ... تحویل بدهید تا این التهاب مسکن گرفته شود
در این چند ساله ساخت مسکن از میزان نیاز واقعی بسیار عقب افتاده بود و غفلت صورت گرفته بود باید سریعا جبران شود
به نظرم باید نمایدگان مجلس در روند ساخت مسکن ملی که تنها طرح دولت در این 8 سال بوده و تا الان بسیار کند پیش می رود باید ورود کنند
دوستان دولت مسکن و سایر امور را به حال خود رها کرده این دولت کاملا منتظر انتخابات امریکا نشسته که بایدن انتخاب شود بعد بگوید که امریکا شکست خورد و ما پیروز شدیم و... اگر هم ترامپ ببرد مطمئن باشید تا 4 سال همین درگیری با ترامپ را ادامه خواهند داد و 4 سال سخت دیگه هم در انتظار همه است
حتی بایدن هم انتخاب شود باز شرایط مثل قبل نخواهد شد و در اخر دوره اش چون دوستان میخان به همین روشها ادامه دهند باز تحریم خواهیم شد
دولت و اصلاح طلبها کاملا به امید انتخاب بایدن نشیسته اند شک نکنید
برنامه هم ندارند
نهایتا اگر بایدن انتخاب شد دلار از 30 تومن میارن رو 15 تومن میگن پیروز شدیم و...
دلار رو از3500 رسوندن به اینجا
یادتون باشه
تا اون موقع هم همش حرف درمانی و حرفای نامربوط خواهند زد
کشور بدون دولت هم به کار خودش و راه خودش ادامه میده

استعفای دولت کمک بزرگی است به جلوگیری از هدر رفتن پول بیت المال
خوش باوریدا! با اینهمه فشار اقتصادی بین اللملی هیچ قولی اجرایی تخواهد ببببببببوووووودددددددد
باشید تا صبح دولتتان بدمد
اگه دنا پلاس سوار بشین، مشکلات حل میشه، اگه شاسی بلند سوار بشین، دیگه مشکلات 2 برابر حل شدنی تر میشه
توی این چهل سال کدام وعده محقق شده ؟
مردم در تموم ناکارآمدیهای دولت بی مسئولیت ،کمرشون خم شده برای همه هم شاخ و شونه میکشند ،و حرف از مقاومت و جنگ اقتصادی میزنن بابا ما نخواهیم تو این جنگی که فقط ملت تاوان میدن شرکت کنیم چیکار کنیم
بیچاره مردم
تاکنون کدام وعده به نفع مردم به اجرا درامده است
زیاد این حرفها و وعدهای مجازی را با این شرایط اقتصادی نباید جدی گرفت
من مسکن اولی هستم و نزدیک یکسال هست ثبت نام کردم ولی در سایت هنوز زده در انتظار بررسی؟!!! مگه قرار این بررسی چقدر طول بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ما هم تا چند روز پیش در انتظار بررسی نوشته بود..اماحضورری رفتم اداره راه شهر سازی زد سیستم گفت باید مدارکتون رو ببربد دفاتر پیشخوان دولتی حالا وضعیتمان شده در انتظار دریافت استعلام...تاکی منتظر بمانیم خدا عالمه ..ی
با سلام
در بقیه شهرستان ها رو نمیدونم ولی در الیگودرز همون مسکن مهر اند
اگر از همون اول می گفتن مسکن مهر مردم هم تکلیف خودشون رو میدونستن و یک سال چشم انتظار این موقعیت نمیموندن اینهمه تسهیلات واقعا"شرم آوره
پولهای پرداختی مردم که به احتمال زیاد رفته اند در چاه ویل کسر بودجه ی دولت . این وعده دادنها ها هم برای کشاندن کار به 1400 است بعدهم که خداحافظی می کنند و میروند و وعده های دولت قبلی را کی داده کی گرفته
وزارت راه و شهرسازی دچار گفتار درمانی شده اگر اظهارات اسلامی محمود زاده و اصلانی را در مورد مسکن ملی کنار هم مقایسه کنید از این همه ناهماهنگی و وعده وعیدهای توخالی مختان سوت می کشد. مجلسی ادم ها هم که دغدغشون گرفتن دناپلاس و شاسی بلند برای خودشون و خانواده هاشونه ... شیر تو شیره خلاصه. به نظرم متقاضی ها باید پولشون را با خسارت پس بگیرن تنها راه عاقلانست
اینها وعده است تا مردم بگویند دولت دارد کار می کند ولی به دلایل تحریم و نبود مواداولیه و گرانی و .... دستش بسته است و کسی انتظاری از آنها نداشته باشد. یادتان نرود دولتمردان نامیده می شوند نه ملت مردان!!!!!!!!!!!! آنها فقط برای دولت و به نفع دولت کار می کنند و کاری به کار و مشکلات مردم ندارند.
اگر دولت راست میگه بانکها با پول مردم خانه ساختن وقیمت مسکن را به اینجا کشیدن حالا نوبت دولت میباشد که با ورود به رانت مسکن مسکنهای خالی که در دست آنهاست به مردم تحویل دهد
زمین اطراف شهرها بدهید و با ریل برقی به شهر وصل کنید ، اپارتمانهای بیست ، سی متری ساخته شود .
بابا چقدر ناسپاسیم ما مردم ایران. کمتر جایی در دنیاس که دولت زمین رایگان بده، وام کم درصد بده که بسازی. بعد بازم ناراضی هستیم. دولت قبلی این همه زمین داد وام داد که بسازیم. بازم ناراضی هستیم میگیم استحکام نداره خونه هاش. بابا دیگه خونه خودت بود میرفتی بالا سر مهندس، معمار بنا وایمیسادی نمی ذاشتی شل بسازه. دولت مگه چقدر کارمند داره که همه کارا رو خودش انجام بده؟ برید خودتونو شماتت کنید بگید چرا مهندس کار خودشو درست انجام نداده؟ چرا بنا، کارگر کار خودشو درست و سروقت انجام نمیده؟ تا خونه ها سریع ساخته بشه. کار رو دولت قرار نیست انجام بده. ما مردم تنبل و تن پرور قراره انجام بدیم. پس اگه تأخیری در انجام کاری صورت میگیره اول خودمونو سرزنش کنیم. شماها اگه راست میگید برید کمک کارگرا بکنید تا زودتر ساخته شه خونه ها. اگه پوست دستاتون مور مور نمیشه. اولش انقد اعتراض کردیم که قراره کم باشه متراژا. خب برادر من خواهر من شما که خونه 100 متری مفتی میخوای، دو روزه که ساخته نمیشه.
پاسخ ها
حسین محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
حرف شما درسته ولی اگه یه مدیریت قوی بالا سر کار باشه باید بتونه یه پیش بینی دقیق داشته باشه تا به مردم بگه تا کی تحویل میدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار