بازدید 12919
۶

معاملات الگوریتمی در بورس ممنوع شد

مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ممنوع کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 23 September 2020

به گزارش تابناک، در اطلاعیه محسن خدابخش به کلیه شرکت‌های کارگزاری اعلام شده است که به منظور حفظ شرایط تعادل عرضه و تقاضا در بازار بر ورود سفارشات و معاملات، کلیه مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی (به جز بازارگردانان دارای مجوز که با شناسه مشخص شده برای معاملات اقدام به ارسال سفارش می کنند) در خصوص امکان انجام معاملات الگوریتمی در همه نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس تا اطلاع ثانوی غیرفعال شود.

همچنین تقسیم سفارشات به هر روشی توسط مشتریان برخط اعم از حقیق و حقوقی در تمامی نمادهای معاملاتی در سمت فروش، ممنوع است.

در همین راستا باید در اسرع وقت تنظیمات لازم در کلیه سامانه‌های برخط کارگزاران جهت جلوگیری از تقسیم سفارشات در هنگام ورود سفارش توسط مشتریان برخط و همچنین عدم استفاده از الگوریتم‌های معاملاتی انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
متاسفانه شما فقط دارید صحبتهای اینها رو می نویسید یکبار پای درد دل مردم بشینید ببینید اینها چه کارهایی در بورس کردن.بیش از 100 هزار ملیارد در سقف و همونجا که روحانی گفت همه چیز رو به بورس بسپارید فروختن و حالا که قیمتها 50 درصد کم شده حاضر نیستن خرید کنن.حقوقیها هرکاری کنن سازمان بهشون کاری نداره و هر روز از سهامدار خرد ملیاردی نوسان می گیرن.اگر مملکت اینطوری نبود می دیدید همینهایی که در بورس هستن چطور با حقوق کارمندی ثروتهای افسانه ای کسب کردن.مگه همینها نمی گفتن روزانه 10 هزار میلیارد در بورس خرید می کنیم چی شد؟
لطفا توضيح دهيد معاملات الگوريتمي به چه معني است و چه كاربردي دارد و آيا مجاز است يا تخلف ؟
سپاس
معاملات الگوريتمي برای همه در دسترس نیست و تا زمانی که برای همه سهامداران امکان استفاده نباشد باید غیر فعال بماند تا همه سهامداران شرایط یکسان داشته باشند
همه جای دنیا 99% محاسبات به صورت الگوریتمی انجام می شود، حالا مسئولان بورس ما، با طرز فکر مشعشعشان، قسم خورده اند بورس را تا جایی که می توانند از استانداردهای جهانی دور کنند.
تنها بورسی که دامنه مجاز نوسان و صف نشینی دارد. مبنای بورس بر مبنای کشف قیمت براساس مکانیسم بازار است حالا ما بریم برای کسی که در بورس های سایر کشورها تعریف کنیم در بورس ما دامنه مجاز نوسان وجود دارد و صف خرید و صف فروش تشکیل می شود، حتما به می خندد و بیشتر برایش شبیه این است که ما یه چیز مزخرفی ساختیم و بهش می گیم بورس و اصلا با بورس واقعی هیچ آشنایی نداریم.
عجب! مگر این بورس قانونی هم دارد!؟ ببخشید، الگوریتم «فردا ارز رو می کشیم پایین هرچی داری بفروش» و یا الگوریتم «هفته بعد تعرفه فولاد رو زیاد می کنیم و قیمت فولاد رو می بریم بالا هرچی فولادی بخر» چطوری میشه؟
حرفی می زنید آ.
چرا جلوی رشد فناوری بورسی رو میگیرند؟ اینطوری از روند روز بورس های جهانی عقب میمونیم بدون اینکه دستاورد ملموسی داشتن باشیم. بهتر هستش بجای حذف این فناوری، و از میان بدر کردن استارت آپ ها و شرکت های فناوری اطلاعات و بیکار شدن برنامه نویسان کشور، قواعد محکمی رو وضع و بدون جانب داری پایش کنند‌. اگر این طور پیش بریم دوباره معاملات کاغذی در تالارهای بورس رو جایگزین معاملات آنلاین خواهند کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس