بازدید 39875
یک فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌‌وگو با «تابناک»

کاندیدا‌های اصلاح‌طلب به انتخابات ۱۴۰۰ دل نبندند/ اصلاح‌طلبان به دنبال مقبولیت مصنوعی نباشند / روحانی ضعیف‌ترین رییس‌جمهور تاریخ ایران است

وی تاکید کرد: حسن روحانی وزن سیاسی کافی نداشت و پس از هشت سال ریاست جمهوری نشان داد که مدیریت هم نداشت و اکنون به عدم مقبولیت اجتماعی و سیاسی نیز رسیده است. به نظر من رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم حتی با فاصله معناداری از «محمود احمدی‌نژاد» هم ضعیف‌ترین رییس جمهورِ جمهوری اسلامی ایران است...
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 22 September 2020

ثروتمندترین رئیس جمهور ایران چه کسی بود؟‌ /نگاهی به دارایی های رجایی،  هاشمی، احمدی نژاد و ... - خبرآنلاین

عملکرد حسن روحانی در هفت سال ریاست جمهوری و همچنین عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم و شورای شهر تهران سبب شده تا اکنون آنان با مقوله‌ای با نام "ریزش پایگاه اجتماعی" مواجه شوند؛ مقوله ای که به گفته سید محمود میرلوحی، عضو حزب اتحاد ملت ایران، اگر محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات هزار بار دیگر هم تَکرار کند، هم دیگر فایده‌ای نخواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ اصلاح‌طلبان با علم به همین موضوع در انتخابات مجلس یازدهم ـ که ۲ اسفندماه برگزار شدـ لیست انتخاباتی ندادند؛ هرچند آنان می‌گفتند به دلیل رد صلاحیت‌ها لیست نداده‌اند، اما در لیستی که برخی احزاب اصلاح‌طلب ارائه کرده بودند، مجید انصاری، عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز (تشکل مهم و تصمیم‌گیری که رهبران اصلاحات در آن عضویت دارند) کمتر از ۷۰ هزار رای آورد.

اصلاح طلبان یک دوره هشت ساله یا ده ساله سکوت کنند و در انتخابات‌ شرکتی نداشته باشند

«مهدی آیتی»، عضو سابق حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره همین وضعیت فعلی اصلاح طلبان در گفت‌ وگو با «تابناک» عنوان می کند: قبل از انتخابات مجلس یازدهم، در نظرخواهی که از دوستان اصلاح‌طلب برای مشارکت صورت می‌گرفت، تاکید داشتم که اصلاح طلبان یک دوره هشت یا ده ساله سکوت کنند و در انتخابات‌ها شرکتی نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که یعنی شما می‌گویید، اصلاح‌طلبان فعالیت سیاسی‌شان را تعطیل کنند، افزود: نه؛ تعطیل نکنند بلکه بیشتر نظریه پردازی، نقد اندیشه و سیاسی کنند و حضور اجرایی سیاسی نداشته باشند‌.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: بنده در انتخابات مجلس یازدهم هم همین نظر را داشتم که اصلاح‌طلبان کاندیدا شوند و لیست بدهند؛ اما در مباحث نظری سیاسی حضور داشته باشند.

آیتی خاطرنشان کرد: ما شاید در بین اصلاح طلبان، اقلیتی بودیم که این نظر را داشتیم، چون اکثریتی از اصلاح‌طلبان تاکید داشتند که باید اصلاح‌طلبان در صحنه‌ های اجرایی و سیاسی حضور داشته باشند که به میدان آمدند و لیست دادند و در نهایت باختند.

اصلاح‌طلبان در صورت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ می‌بازند

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در صورت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند باخت، گفت: دهه پیش روی، دهه اصولگرایان خواهد بود. همینطور که اکثریت قریب به اتفاق کرسی‌های پارلمان ملی در اختیار اصولگرایان است، ریاست جمهوری سیزدهم و شوراهای شهر و روستای ششم نیز در اختیار اصولگرایان قرار خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: اصلاح‌طلبان فرصت خوبی برای تنفس، استراحت، بازسازی یا نوسازی سیاسی دارند تا برای دوره‌های آینده آماده شوند. در این هشت تا ده دوره استراحت اصلاح‌طلبان باید در سایه قرار گرفته و به نظریات و نقد اصولگرایان بپردازند و در نهایت بعد از این دوره با یک شعار جدید به میدان سیاست ورود کنند.

وقتی یک حزب یا جناح سیاسی پایگاه اجتماعی خود را اینگونه لاغر و شکننده می‌بیند نباید بر ماندن اصرار داشته و مقبولیت مصنوعی ایجاد کند

وی معتقد است که اصلاح‌طلبان در هشت سال اخیر به ویژه در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، جایگاهشان به شدت ضعیف شده و پایگاه مردمی آنان ریزش پیدا کرده است؛ بنابراین وقتی یک حزب یا جناح سیاسی، پایگاه اجتماعی خود را این گونه لاغر و شکننده می‌بیند، نباید بر ماندن اصرار داشته و مقبولیت مصنوعی ایجاد کند، بلکه باید به سمتی برود که خود را بازسازی و نوسازی کند.

آیتی تاکید کرد: اگر قرار شد اصلاح‌طلبان بعد از یک دهه دیگر به صحنه سیاست برگردند، آنگاه حتما باید با شعار، پیام‌ها و تابلوهای جدید بیایند. در دنیا هم این گونه است؛ وقتی مردم از شعارها و پیام‌ها خسته می‌شوند، سازمان‌ها با آرمان‌ها، شعارها و پیام‌های رنگ و لعاب جدید می‌دهند.

عضو سابق حزب اعتماد ملی گفت: ما دو تا سه دهه است که شعار اصلاح‌طلب را به خورد مردم داده‌ایم و اکنون احساس می‌شود، مردم از همه شعائر و پیام‌های اصلاح طلبی خسته شدند.

اصلاح طلبان از همین الان هم دیگر هیچ اعتقادی به روش‌ها، منش‌ها و شعارهای حسن روحانی ندارند؛ البته سال ۹۶ هم اصلاح‌طلبان مردد بودند و این اعتقاد پنجاه، پنجاه بود

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما ارتباط اصلاح‌طلبان با «حسن روحانی» پس از پایان ریاست جمهوری وی چگونه خواهد بود، تصریح کرد: اصلاح طلبان از همین الان هم دیگر هیچ اعتقادی به روش‌ها، منش‌ها و شعارهای حسن روحانی ندارند؛ البته سال ۹۶ هم اصلاح‌طلبان مردد بودند و این اعتقاد پنجاه، پنجاه بود.

آیتی با تاکید بر اینکه کمتر از ۱۰ درصد از اصلاح‌طلبان اکنون همچنان از روحانی حمایت می‌کنند، اضافه کرد: روحانی اکنون نه در میان اصولگرایان جایگاه و پایگاه دارد، نه در بین اصلاح‌طلبان.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روحانی هیچ وقت در عالم سیاست بازیکن اصلی و شخصیت درجه یک سیاسی نبود. او همیشه نفر دوم بود. اعتبار و شخصیت سیاسی حسن روحانی همیشه مرهون و مدیون مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است. حسن روحانی وزن سیاسی کافی نداشت و پس از هشت سال ریاست جمهوری نشان داد که مدیریت هم نداشت و اکنون به عدم مقبولیت اجتماعی و سیاسی نیز رسیده است.

رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم حتی با فاصله معناداری از «محمود احمدی‌نژاد» هم ضعیف ترین رییس جمهورِ جمهوری اسلامی ایران است

آیتی بر این باور است که رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم حتی با فاصله معناداری از «محمود احمدی‌نژاد» هم ضعیف ترین رییس جمهورِ جمهوری اسلامی ایران است.

عضو سابق حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فاصله گذاری برخی از حامیان درجه یک آقای روحانی همچون برخی از اعضای حزب اعتدال و توسعه گفت: روحانی همان اشتباهی که احمدی نژاد کرد، انجام داد. احمدی نژاد با یک اقبال عمومی وارد صحنه سیاست شد و با یک تنهایی و انزوا و غربت، فضای سیاسی را ترک کرد و امروز می‌بینید که تعداد دوستان احمدی نژاد از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

وی ادامه داد: آقای روحانی نیز با یک اقبال عمومی وارد میدان اصلی سیاست شد و البته جبهه اصلاحات هم برای روحانی سنگ تمام گذاشت و از او حمایت کرد و انتظار داشتند که روحانی هم در همه تصمیمات مواضع اصلاح طلبی را لحاظ کند؛ اما روحانی با روش اطلاعاتی و امنیتی، سبب شد ریزش آرا پیدا کند و اکنون برخی از دوستان روحانی همچون اکبر ترکان و اسحاق جهانگیری فاصله گذاری سیاسی خود را با روحانی آغاز کرده‌اند و روحانی در میدان سیاست تنها و غریب است و از نظر افکار عمومی مقبولیت و محبوبیت ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۶۵
بهتر
کاشکی حداقل به اندازه یک پر جو غیرت داشت استعفا میداد
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
بزرگوار بنده هم مثل شما معتقد بودم این فرد باید استعفا می داد ولی الان میگم نه چون اگه استعفا بده اونموقع طرفدارهای بسیار بسیار اندکی هم که داره میگن این در آخر سالش میخواست کار کنه اما نزاشتنش کار بکنه این اصلا برنامه ریزیش برای سال آخر بود.بزار این یه سال هم میدونم سخته سپری بشه تا تموم بشه بره .من نمی دونم این ملت در درگاه الهی چه گناهی کرده بودند که این فرد شد رئیس جمهور
کشور یک ماه دیگه اش قابل پیش بینی نیست شما صحبت از ۱۴۰۰ میکنید ، انتخابات تموم شد ؟ انتخابات میان دوره ای مجلس مشتی است نمونه خربار؟؟؟؟؟طلا تو یک روز گرمی ۵۰ هزار تومان امروز طی ۳ ساعت بالار رفت شما دارید با مباحث انحرافی به ملت توهین میکنید ؟؟ چرا به فکر چاره ای برای برون رفت از این اوصاع نیستید ؟؟ نابود شدیم رفت
تمام کالاها از سه ماه پیش حداقل ۲ تا ۳ برابر شدند سفره مردم هر روز داره کوچک میشه ..... ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
حماقت پایانی ندارد
سامان
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
خربار؟!؟!؟
روی همه ی این مشکلاتی که نوشتی، کم سوادی مردمِ شریفمون رو هم بذار که درباره ی همه چیز هم نظرِ تخصصی میدهند...خربار!!! خخخ
من برای انتخابات 1400 لحظه شماری میکنم، تا 4 ساعت در صف منتظر رای دادن باشم و با دستام مشت محکمی بر دهن امریکا بزنم. به نظرم بهتره هر سال یکبار انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنیم که هر سال بتونیم مشت محکم به دهن امریکا بزنیم.
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا
تابناک ماموریت داری با طرح مباحث انحرافی مثل انتخابات و انتقال پایتخت ملت رو سرگرم کنی ؟؟؟
از روزی که فرمانده محترم سپاه برای ترامپ شاخ و شانه کشید دلار از ۲۲هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده ؟؟ راستی چه کسی باید تاوان این همه زجر و بدبختی رو بده ؟؟ بدون شک انتخابات تو کشور تموم شد .
پاسخ ها
با روحانی تا ۱۴۰۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
اولا این افزایش دلار سیب و گلابی برجام است
ثانیا ما داریم تاوان زجر و بندهای رای شما رو می دیم
دیگه کلا رای بی رای
مگر مهمه کی رئیس جمهور باشه؟
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
والسلام رای بی رای
بر خلاف نظر شما 10 سال دیگه هم رایی ندارند و این 8 سال را کسی فراموش نخواهد کرد
دیگه این حرفا که به ما رای ندادید
و اینطور شد
و اصولگراها اومدن و بدتر شد و به ما رای دهید تا درستش کنیم را کسی
از شما نخواهد خرید
حرفی برای گفتن ندازید همین الان ریاست جمهوری و شورااهای شهر دستتونه اگر کاری بلد بودید الان انجام می دادید
با 10 برابر کردن نرخ دلار کسی دیگه به شما رای نخواهد داد
روحانی را اوردید این وضعیت را درست کردید که در تاریخ ایران بی سابقه است
گروهای که معتقده رئیس جمهوری اختیارات ندارد و تدارکاتچی است چرا باز باید بیاد و در انتخابات کاندید معرفی کند؟
هر دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب یک تیم هستند
هیچ شعار جدیدی هم ندارید و کسی هم شعار های به ظاهر جدید شما را باور نخواهد کرد
اصلاح طلبان کلا ورشکسته سیاسی هستند
20 سال مردم بهتون رای دادند چه چیزی تغییر کرد؟
سه شنبه
دلار ۲۷۶۰۰تومان
سکه ۱۳میلیون و چهارصد
دنا پلاس ۵۰۰میلیون
غیرت مسیولین صفر
غیرت رسانه زیر صفر و ماموریت سانسور مسایل اصلی و پرداختن به مباحث انحرافی مثل انتخابات و انتقال پایتخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
غیرت مسؤولین صفر؟
ای کاش صفر بود
اگر منهای 100 باشه چطور؟
به دلیل خدمات شایان و به زیر خط فقر رساندن اکثریت جامعه در دوره های که مجلس و دولت در اختیار هر دو حزب بزرگ کشور بوده ,, بهتر است هیچ کدام فعالیت نداشته و مردم رو به حال خود رها کنن
گرچه اینکار سبب اجرایی شدن قانون جنگل میشود امااااا بهتر است
بازم هم تکرار میکنم این بهتر است گرچه بگم بگم ها فایده ای ندارررد
برای روحانی نتیجه مهم هست نه خوشامد هم حزبیها همه نشستن بیرون گود میگن لنگش کن
حسن روحانی را رفسنجانی اورد سال 88 هم موسوی را اورد الان که رفسنجانی نیست این ادم هم وزن خود را از دست داده نشان داده که فاقد توان مدیریتی است
تمایل به رای دادن هم کم شده چون مردم می گویند رای دادن یعنی تایید این وضعیت نابسامان کشور و شاید هم حق داشته باشند
در هر حال به جایی رسیده ایم که باید تجدید نظری کلی صورت گرفته شود و وضع کنونی را نمی توان ادامه داد
ضمن اینکه 4 نفر خودی را تایید کنی بگویید که بهش رای دهید بعد که رای اورد بگویید همه تقصیرها گردن او است هم دیگه بسیار نخ نما و تا حد زیادی کلیشه ای شده چون طرف خودی از خودتون بوده و این حرف که رای اشتباه و حرام داده اید اونم به یک فرد روحانی پذیرفته نیست
تغییرات اساسی نیاز است و وضعیت متاسفانه بن بست شده
تفییر از اصولگرا به اصلاح طلب و..هم یه حدی داره این بازی را نمیتوان مدام انجام داد
مهدی تاج چرا بازداشت نشده هنوز؟ برای قوه قضائیه اینقدر سخته بازداشت این آقا؟ از دو حالت خارج نیست که هر دو مشمول بازداشت و کیفر حقوقی ست: 1. یا سهل انگاری شده در متن قرارداد 2. یا عمدی در کار بوده و منافع شخصی
بنده رأی نمیدم برای این کارم هم تایید یا رد دیگران،هیچ اهمیتی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
دمت گرم
خیلی به روحانی نتازین...این دولت خیلی درفشاربودوانصاف نیست همه کاسه کوزه هارا سر اون بشکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
این دولت مقصر است چونکه از منافع مردم هیچگاه دفاع نکرد.
رای بی رای
خداوکیلی احمدی نژاد برای قشر محروم و ضعیف قدمهای مثبتی برداشت که این دولت فعلی یک صدمش رو هم برنداشت همین سهام عدالت رو ببینید از هیچی یه سرمایه اندک برای مردم بی بضاعت ایجاد کرد حالا دولت فعلی داره آتیشش میزنه تا خاکسترشو بده دست ملت
سه شنبه اول مهر ساعت ۱۵:۵۵
دلار دراین لحظه ۲۷۷۰۰ تومان است
بزودی زودچشممان به دلار ۳۰ هزارتومانی هم روشن خواهد شد
علی برکت الله !!!
به نظر میرسد اکثر سیاستمداران ایرانی در فضای تخیلی خود سیر میکنند.

این آقایان با هدف قرار دادن یک فرد سعی در پوشاندن ضعف سیستم دارند به گمان اینکه مردم نمی فهمند.

آقای آیتی من مثل شما سیاستمدار نیستم و ادعای سیاستمدار بودن را هم ندارم اما شما جدا بر این تفکر هستید که با تعویض ریاست جمهوری در ایران سیاستهای کلی هم تغییر میکند؟

چرا قبول نمیکنید که مسبب وضعیت فعلی نه دولت حسن روحانی بلکه سیاستهای مرگ بر این و نابودی این کشور و آن کشور است؟

اگر به جای آقای روحانی آقای رییسی رییس جمهور میشدند در سیاستهای کلی تغییری حاصل میشد؟

تا وقتی این نگرش در سیاستهای کلی این کشور وجود داشته باشد همین وضعیت را ادامه خواهیم داد تحریم تخریم و تحریم.

تحریم باعث جلوگیری از ورود ارز به کشور میشود نتیجه نداشتن پول در دستگاه اجرایی برای اداره کشور. چاره؟ چاپ اسکناس، سوق دادم بیرویه به سمت بورس ، سفته بازی و نتیجه تورم تورم و اینک ابر تورم.

اگر در کشور اقتصاددانی این مسئله ساده را درک نکند که وای بر ما.

آقایان فکر میکنند با تعویض ریس جمهمور اقتصاد کشور شکوفا میشود. با کدام ورودی؟ با کدام صادرات؟ نشستن به امید انتخاب شدن بایدن خود نشاندهنده اوج عجز در حل کردن مشکلات کشور از طریق راه کارهای داخلی است.

شرایط فغلی نتیحه دل بستن به روسیه است که بدون سلاح هسته ای کشوری است فقیر با سلاح های متعارف 3 دهه عقب تر از غرب و دارای اقتصاد در حال فروپاشی.

روسیه با هر کشوری در تعامل باشد تنها یک هدف دارد. استفاده کامل از منابع انسانی، مالی جغرافیایی و اقتصادی چرا که در تمامی این موارد دچار بحران است.

و در آخر اینکه حقیقت تلخ این است:

"دولتمردان ما شیفتگان قدرت هستند نه تشنگان خدمت، اگر غیر از این بود با مهاده عملکرد خود در چهار دهه اخیر جای خود را به گروهی دیگر میدادممد . اما به نظر فرستادن فرزندان به خارج از کشور و به وجود آوردن زندگی مرفه برای خودشان اهمیت بسیار بیشتری دارد تا آینده یک کشور و مردمان ان تا جایی که برای رفتن به مناطق محروم خودرو شاسی بلند نیز درخواست میکنند"


امام علی(ع) سخنی دارد در نهج البلاغه عظیم:"الناس علی دین ملوکهم"؛ یعنی مردم به روش و طریقه حاکمان و پادشاهان خویش زندگی می کنند.
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
به نظرم تو از اون آدمایی هستی که چاره حل مشکل رو در اطاعت از کدخدا میبینی. کاری که رئیس جمهور منتخبت بهش اعتقاد داشت آخرشم هیچ غلطی نکرد..اقای باهوش بیشتر بدبختی ما بابت بی کفایتی و بیخیالی مسولین ماست. بخاطر باند بازی و مافیا بازی تو این کشوره. وقتی کل محصولات کشاورزی کشاورزامون پوسیده میشه از بین میره چه ربطی به تحریم داره آقای بنفش که که قبلن سبز بودی. تقیصر مسولین بی لیاقت نه سیاست های کلی کشور. تحریم ها هم به اندازه خودشون اثر گذارن اما مقصر اصلی رئیس جمهوره مسؤلیت اجرای قانون بعهده رئیس جمهور جنابعالیه.
من مهندس ۵۴ ساله هستم متولد ۱۰ تیر ۱۳۴۵ برابربا اول جولای ۱۹۶۶ (روزملی کانادا) همسرم هم پزشک فوق تخصص هست برادم ۲۰ سال پیش به کانادا مهاجرت کرد کلی اصرارکردبیا نرفتم ولی سال ۹۵ به این نتیجه رسیدم که بایدرفت و الان کارت اقامت دایم کانادا را دارم وبزودی برای همیشه ایران راترک خواهم کرد میخوام ۲۰-۳۰ سال باقیمانده عمرم را«زندگی» کنم اینراهم میدونم که نه خودم ونه همسرم کارتخصصی نخواهیم داشت و خودم رااماده کردم تا با رانندگی در اوبر امرارمعاش کنم اینجا نسبتادرامدخوبی داریم اماهمه چیز پول نیست ازپول مهمتر ارامش وامنیته ازحالا به بعد میخوام درارامش و امنیت وبی دغدغه زندگی کنم وهرروزصبح که ازخواب بیدارشدم با یک شوک خبری جدید روبرونشم
تاالان زنده مانی کردم حالا میخوام «زندگانی» کنم
گفته دهه پیش رو دهه اصولگرایان خواهد بود! دهه؟ به نظرم بهتره برنامه ریزی های بلند مدت نداشته باشید و در حد روز، هفته و ماه صحبت کنید. دیگه تمومه ماجرا
اقای روحانی اصولگرایی در لباس اصلاح طلبان که با برنامه قبلی نسخه اصلا ت را پیچید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
پس چرا دوبار برای او تکرار کردید؟
حالا کت مملکت را به پرتگاه برده شده اصولگرا؟؟
همه مسئولین ، چه اصلاح‌طلب چه اصول‌گرا با هم اقوام نزدیک هستید که! خونه یکیتون یه مجلس برگزار کنید و اونجا چندتا نماینده مطمئن بگذارید توی مجلس. اینجوری دیگه از گوشگیر بودن نماینده مطمئن میشوید و همچنین دیگه نیازی به آرای مردم بی بصیرت و تمامیت‌خواه و صغیرالعقل ندارید که در هر انتخابات تن و بدن تان بلرزد!
بیاین تکلیفو یکسره کنین. شورای نگهبان بیاد احمدی نژاد و خاتمی رو تایید کنه. بزارین مردم انتخاب کنن. اگه به دموکراسی و رای مردم اعتقاد دارین. بعد از انتخابات دیگه به هیچ کسی توهین نشه و همه از رییس جمهور حمایت کنین. باور کن کشور درست میشه
روحانی جز حرف زدن چیزی بلد نیست
سوال: در این کشور و مرز و بوم چه نتیجه ای باید رقم بخورد تا کسی بفهمد که نمیتواند و از عهده بر نمی آید!!!!
امیدوارم کودکانی در این خاک متولد شوند که در 50 ساله آتی بتوانند متحد و متفق باشند. سیر بزرگ شده باشند.
شعار رییس دولت باید رنج کشیده باشد از اول نیز ناکارآمد و پوسیده بود.
هیچ یک از پیامبران از فقرا و خانواده های پایین نبودند. آنها انتخاب کردند که فقیرانه زندگی کنند. نگاه به کلمه چشم و دل سیر باید تغییر کند. بنظر من رییس دولت میتواند از پولداترین و کارآفرین ترین مردم باشد که باعث افتخار نیز است.
سوالی که مطرح است این است کسی که خودش را نتوانسته اداره کند و ارتقاء دهد چگونه مملکتی را میتواند مدیریت و توسعه دهد.کار آفرینی که گردش اموالش مونیتور و ( بالای 80 درصد ) سالم باشد بسیار هم عالی است.
یعنی چی دهه اصولگرایان دهه اصلاح طلبان ؟ اقا به فکر مردم باشید که خربزه آب است
مردم نه فقط از اصلاح طلب یا اصولگرا بلکه از کل مسئولان مایوس و دلسرد شده اند.
تریبون را انحصاری در دست گرفته ای!
اولا روحانی هیچگاه اصلاحطلب نبود ،اصلاحطلبان واقعی یا در حصر و یا ممنوع صحبت وعکس و یا در زندانند.
دوما احمدی نژاد بدترین و تحمیلی ترین رییسجمهور تاریج ایران است
سوما انتخابات را برداشتن و یا اینچنین محدود کردن را به خواست مردم تبدیل نکنید چونگه هیچکس انرا باور نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
اولا چرا برای او تکرار کردید آنهم دوبار؟
ثانیا مگه همین وزرا عضو ستاد میرحسین و کروبی نبودن؟
ثالثا تمام اصلاح طلبان انگشت کوچیکه احمدی نژاد هم نمیشن
با بخشی از سخنان این فعال اصولگرا به لحاظ انطباق با واقعیتهای موجود موافق هستم. مشک اصلاح طلبان این است که یک طیف گسترده هستند که در حال حاضر تابع و پیرو شخص خاصی و یا هیئتی از اشخاص خاص نیستند. اصلاح گری در عرصه سیاسی ایران با شخص آقای خاتمی شروع شد ، مقبولیت یافت و گسترده شد. گستردگی آن ریشه در ذات اصلاحات که معتقد به تکثر گرایی است دارد اما این تکثر باید در قالبهایی که خاص ادامه حیات و زایندگی آن است رشد و نمو یابد. این قالب چیزی نیست جز احزاب واقعی و ریشه دار . تا وقتی زیر ساخت لازمه به شرحی که رفت نباشد اصلاحات در کشور ریشه دار و با دوام نخواهد شد. به فرض ظهور شخص با کاریزمای بالا و اقبال عمومی ناچاراً و ناگزیر اصلاح گری با اتمام دوره ریاست جمهوری این شخص نیز افول و دچار تکثر مجدد و مشکل در قبولی فردی به عنوان رهبر اصلاحات پیدا خواهد کرد و این دور باطل ادامه دار خواهد بود. معرفی و یا تلاش برای جا انداختن دکتر عارف به عنوان مجمع همه طیفهای اصلاح طلب به ثمر ننشست و بحق هم ننشست چرا که ایشان نه کاریزمای یک رهبر را‌دارد و نه قدرت و تسلط اجرایی آن و‌نه مقبولیت عامه. بر عکس اصلاح طلبان طیف اصولگرا معتقد به تکثر در و یا بقای خودرا منوط به رأی حداکثری در عرصه سیاسی نمیدانند. گرچه چند پاره هستند ولی مجموعه اصولگراها از رأی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون رأی با کنترل متمرکز را دارا هستند و همواره به لحاظ تأیید صلاحیت دغدغه ای ندارند و هم برای ائتلاف و رسیدن به شخص واحد برای کاندیداتوری مشکل کمتری دارند. چون بهای کمتری به جمهوریت در مقابل اسلامیت می‌دهند رأی حداقلی را به عدم مشروعیت معنی نکرده و به همان میزان رأی هم بسنده میکنند. اگر به ذائقه مردم که نمود آن در انتخابات مجلس بروز کرد توجه کنیم پیش بینی پیروزی جناح اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰ و حتی ۱۴۰۴ حتمی است و تا سال ۱۴۰۸ هم راه درازی است که فقط توجه به تشکیل احزاب قوی‌و فراگیر و عملیاتی کردن آن امکان رشد تکثر گرایی و آمادگی چهره های اصلاح طلب امکان تغییر ذائقه انتخاباتی مردم فراهم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
هوووو..... خلاصه بگو چرا اینقدر طول و تفصیلش می دهی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
شما فکر می کنی که اگر اصلاحات دارای یک کاریزمای قوی شود به او اجازه فعالیت می دهند؟ اگر اینطور بود رهبران اصلاحات را خانه نشین نمی کردند.
اقای روحانی کاش فقط ضعیف بود اعتماد و امید و تدبیر و حتی صداقت را از بین برد .
فردی که همه اش دروغ می گوید و می خندد دیگه ضعیف نیست خودتان یک اسم دیگر پیدا کنید
باور بفرمایید همه دولت های قبلی حداقل سعی می کردند تا حدی به خواسته ها و معیشت مردم توچه کنند ایشان همه چیز را به مسخره گرفته است.
این هم از جشن خیالی ایشان!!!!!!!!!
رسانه های ایران فقط بلدند در مورد مجلس و دولت صحبت کنند در حالیکه ایرادات اصلی و مقصران اصلی جای دیگه هستند اینجوری نمیشه تا ابد ادامه داد بالاخره یه روزی همه باید جواب پس بدهند
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
کاملا موافقم.
هرسال دریغ از پارسال
یه چند وقت دیگه با روی کار اومدن نفر بعدی، همونطور که الآن تعریف احمدی نژاد رو میکنید، تعریف روحانی رو خواهید کرد
چرا اینقدر گیر اصولگرا و اصلاح طلبید. هر دو گروه هم مجلس داشتن و هم ریاست جمهوری یکی بدتر از دیگری عمل کردن.
کدوم یک قویترین بودند؟
هر کی آمد وضعیت را بدتر کرد و بعدش ممنوع التصویر شد
این یکی که البته گل سر سبدشون بود
دروغ و نگاه لبریز از غرور و خودشیفتگی و اعتماد به نفس کاذب و طلبکاران به دوربین ها
و زدن قحقحه و تکرار روزهای هفته از جمعه تا یکشنبه و ....
بیچاره مون کرد
دیگه رای نمیدیم حتی ب اجبار.... ب اشنایان هم دارم این توصیه رو میکنم
تابناک چرا به کنایه سخن می گویی بگو که روحانی از بنی صدر هم بی کفایت تر است و باید استیضاح شود.
بنظر شما در روز انتخابات ۱۴۰۰ دلار و سکه چند خواهد بود؟ شاخص بورس چی؟
اگه قراره رییس جمهوری انتخاب بشه حتما فرمالیته ونمایشی خواهد بود،کسی رأی نمیده دلخوش نباشن کاندیدا
وقتی سطح اعتماد عمومی کاهش چشمگیر پیدا نماید و استقبال از انتخابات غیرآزاد و غیردمکراتیک در رکود کامل به سر ببرد پرواضح و مبرهن است که در این وضعیت {به دلیل مشارکت بسیار ضعیف مردم در انتخابات} اصولگرایان برنده از پیش تعیین شده انتخابات هستند!!! وقتی شرایط رقابت عادلانه و آزاد بین نمایندگان اصلی دو طیف سیاسی کشور {اصولگرایان و اصلاح طلبان} فراهم نباشد معلوم است که اصولگرایان برنده از پیش تعیین شده انتخابات غیرآزاد و غیردمکراتیک هستند!!! مانند انتخابات مجلس یازدهم!!! از نظر قاطبه مردم به لحاظ هدف و استراتژی سیاسی فرق معنا داری بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نیست و هر دو زیر یک بیرق حرکت می نمایند اگرچه ممکن است از لحاظ تاکتیک سیاسی تفاوت هایی بین آنها وجود داشته باشد. هر دو طیف سیاسی دعوای خدمت به مردم را ندارند بلکه دعوایشان ماندن بر مسند قدرت است!!!
من به عنوان یک شخص از درون جامعه (اکثریت جامعه نه برج نشینانی که دور خودشان حصار کشیدن و مردم رو نمی بینن ) می گم که بازم تو این چل سال فقط احمدی نژاد به فکر مردم ضعیف بود و اگه انتخابات آزادی بشه بازم احمدی نژاد از همه این شخصیتهای اصلاح طلب و اصول گرابیشتر رای داره
گریه دار ترین خنده آقای روحانی خنده های ایشان در جمع سرپایی رییس جمهوری فرانسه، نخست وزیر انگلیس و چند وزیر خارجه بوده هست که اولاً نشان از انفعال ایشان داشت و ثانیاً اینطور که به نظر میرسید از موضوع صحبت هم چندان سر پر نیاورده بوده است . این خنده بیجا در حالیکه مخاطبانش کوچکترین لبخندی به لب نداشتند برای کنف شدن خودشان و کنف کردن کل کردم ایران کافی بود و البته گریه اور.
دکتر روحانی ضعیف ترین رییس جمهور ایران نیست؛ بلکه بدترین رییس جمهور بوده و هست زندگی مردم را طوری فلج کرده که فکر کنم اگه برای سال 1400شخص امیرالمومنین: علی: هم رییس جمهور بشه نتونه ایران را سروسامان بدهد
آخه روحانی رو با احمدی نژاد مقایسه میکنی
عکس خاتمی رو بعد سالها دیدم یادم رفت چی میخوام بگم!
اتتفاقان تمام رئیس جمهورهای جمهوری اسلامی عملکردشان مثل هم بوده.
فرقی نمیکنه ، اصلاح طلب یا اصول گرا(هر دوتاشون یکیند).............................................
كدوم اصولگرا و کدوم اصلاح طلب همش دروغه همه همدستن.
دارن سر مردم کلاه میزارن..................
روحانی حتی رو دست خاتمی را هم در بی کفایتی زده
احمدی نژاد قویترین و پر کارترین رئیس جمهور جمهوری اسلامی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار