بازدید 4312

برگزاری مسابقات کشتی ۲۰۲۰ قهرمانی جهان نزدیک به محال

کد خبر: ۱۰۰۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 21 September 2020

بعد از تعویق بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا اتحادیه جهانی کشتی با اصرار و حمایت برخی کشورها از جمله روسیه طرح برگزاری مسابقات جهانی بزرگسالان در این سال را پیگیری و برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در اولین گام اتحادیه جهانی صربستان را به عنوان میزان این مسابقات انتخاب و آذرماه را به عنوان زمان برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

اما در آخرین جلسه کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی به منظور بررسی شرایط و تصمیم‌گیری درخصوص رویدادهای برنامه‌ریزی شده، با توجه به تحت کنترل نبودن شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و رشد فزاینده آن در بسیاری از کشورها، تصمیم به لغو مسابقات امیدهای جهان (زیر ٢٣ سال) گرفته شد. 

 

پیشتر تمام مسابقاتی که برای ماه‌های سپتامبر و اکتبر ٢٠٢٠ برنامه‌ریزی شده بود از جمله مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا در مهر ماه به میزبانی لهستان و همچنین رقابت‌های قهرمانی جوانان اروپا در آبان در مقدونیه، لغو شده بود.

البته اتحادیه جهانی کشتی همچنان اصرار دارد که کماکان بر شرایط قاره‌ها و کشورها نظارت کامل دارد تا در صورت لزوم مسابقات جهانی بزرگسالان را برگزار کند. پیش از این قرار بود دهم مهرماه تصمیم نهایی در اینخصوص اتخاذ و اعلام شود، اما بار دیگر این تصمیم به چهاردهم مهرماه موکول شد تا برگزاری این رقابت‌ها بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

با توجه به شواهد موجود و از طرفی فروکش نکردن این بیماری و شروع موج سوم کرونا برگزاری مسابقات جهانی در سال جاری میلادی بسیار بعید و دور ذهن بنظر می‌رسد. از سوی دیگر به غیر از یکی و دو کشور (آنهم به صورت محدود) سایر کشورها برنامه مشخصی برای آغاز اردوهای شان ندارند. از سوی دیگر روس‌ها به عنوان حامی اصلی برگزاری این رقابت‌ها مسابقات قهرمانی کشور خود را به منظور انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی به تعویق انداختند تا احتمال عدم برگزاری مسابقات جهانی بیش از پیش داغ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار