بازدید 35381
۸

تحویل ۴ هواپیمای جنگی به افغانستان

نیروی هوایی افغانستان ۴ فروند هواپیمای تهاجمی سبک A-۲۹ سوپرتوکانو را تحویل گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 20 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مشرق، با تحویل این ۴ فروند مجموع سوپر توکانو‌های نیروی هوایی افغانستان به ۲۳ فروند رسید. از این تعداد ۱۸ فروند در افغانستان بوده و مابقی نیز در آمریکا برای آموزش خدمه افغانی به کار می‌رود. بر اساس اخبار منتشر شده قرار است تعداد سوپرتوکانو‌های اففان به عدد ۲۶ فروند برسد. این هواپیما تهاجمی سبک توسط شرکت برزیی امبرائر طراحی و ساخته شده است. این هواپیما‌ها توسط آمریکا خریداری شده و در اختیار افغانستان قرار می‌گیرد.

سیستم پیشران این هواپیما یک فروند موتور توربوپراپ مدل PT۶A-۶۸C ساخت شرکت پرات اند ویتنی کانادا با قدرت ۱۶۰۴ اسب بخار مجهز شده است. این هواپیما دارای دو خدمه بود و می‌تواند به سرعت نهایی ۵۹۰ کیلومتر در ساعت برسد. برد رزمی این هواپیما در زمان حمل ۱۵۰۰ کیلوگرم محموله در حدود ۵۵۰ کیلومتر است. این هواپیما می‌تواند به انواع توپ و مسلسل، غلاف‌های پرتاب راکت‌های هدایت شونده و غیر هدایت شونده و بمب‌های لیزری، هدایت ماهواره‌ای یا سقوط آزاد و موشک‌های سطح به هوا مسلح شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸
اینا که مال جنگ جهانی دومه !!!!!
علی برکت الله!!!
موشک سطح به هوا؟!
چرا راه دور رفتن اونم توربوپراپ خریدن! میدادن پژوهشگاه هوافضا براشون توربو جت می‌ساخت،
واقعا یعنی اینها حتی نمیتونن هواپیمای رزمی با موتور توربوفن داشته باشن؟؟؟ تحقیر تا به کی... هواپیمای استایل چنگ جهانی دوم/.
عاقبت تسلیم...
بیایند از ایران بخرند تا هواپیما های با موتور جت با سرعت یک ماخ بهشون بدهیم.
سوپر توکانو مخصوص جنگ با تروریسم می باشد سپاه هم چند پله پائین ترشو داره خود کشورهای درگیر با تروریسم و قاچاق مواد مخدر از اینا استفاده میکنن ولی خوب بود آمریکا چند فروند اف۱۵ ایگل به افغانستان میداد بدلیل کوهستانی بودن افغانستان هر جنگنده و بمب افکنی در آنجا کاربرد موثری ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها