بازدید 3846

تظاهرات در یمن علیه عادی سازی با اسرائیل

صد‌ها یمنی امروز، شنبه در استان ارخبیل سقطری در جنوب شرق این کشور تظاهرات، عادی سازی با اسرائیل را محکوم و تسلط شورای انتقالی بر این جزیره را رد کردند.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 19 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، تظاهرات که به درخواست چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته استان برگزار شده بود، شاهد حضور صد‌ها شهروند یمنی در جنوب سقطری بود.

آن‌ها دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: "فلسطین مساله اول ماست، نه به عادی سازی با صهیونیست‌ها"، "درخواست ما بازگشت موسسات مدنی، نظامی و امنیتی است" و "سقطری با کشور فدرال است".

نیرو‌های شورای انتقالی جنوب، حامی امارات، نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان تیر هوایی شلیک کرده و راه‌های بین روستا‌ها را بستند.

در بیانیه پایانی این تظاهرات بر حمایت از طرح دولت فدرال و محکومیت در حاشیه قرار دادن‌ها و رد طرح‌های اختلاف‌برانگیز تاکید شد.

آن‌ها خواستار بازگشت رهبری محلی به استان و بسط کنترل دولت بر تمام موسسات و پایان پدیده‌های مسلحانه و برچیدن پادگان‌های نظامی و نقاط ایجاد شده خارج از چارچوب دولت مستعفی یمن شدند.

معترضان همچنین کنترل عملیات ورود و خروج به استان براساس قانون و تسریع در بازگشت خدمات و پرداخت حقوق کارمندان غیرنظامی و نظامیان و کنترل قیمت‌ها را خواستار شدند.

آن‌ها خواستار اجرای فوری توافقنامه ریاض بین دولت مستعفی و شورای انتقالی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها