بازدید 3556
بهروان:

فیفا مدتی است که به ایران زور می‌گوید

کد خبر: ۱۰۰۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 15 September 2020

غلامرضا بهروان در مورد شایعه‌ای که گفته می‌شود انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در آذرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: من بعید می‌دانم در آذر بتوانیم انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم و برای این حرف هم چند دلیل دارم. اول اینکه هنوز اساسنامه در فیفا به تأیید نرسیده و ما براساس کدام اساسنامه می‌خواهیم انتخابات برگزار کنیم؟

به گزارش تابناک ورزشی، بهروان افزود: دلیل دیگر این است که بعد از اینکه فیفا اساسنامه را تأیید کرد باید این اساسنامه حداقل به مدت 20 روز در اختیار اعضای مجمع و کارشناسان قرار بگیرد تا آن را مطالعه کنند و سپس به تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال خودمان برسد و سپس به فیفا هم گزارش بدهیم که این اساسنامه در مجمع فدراسیون فوتبال هم تصویب شده است. این یک پروسه زمان‌بر است و نمی‌توان در کمتر از سه ماه آن را به سرانجام رساند.

رئیس هیأت فوتبال استان مازندران تصریح کرد: هنوز نمی‌دانیم که فیفا اساسنامه ما را تأیید کرده یا بخشی از آن تأیید شده یا نظر خاصی در این مورد دارد. از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل مجمع عمومی فدراسیون هم کار دشواری است و مشخص نیست مجمع به صورت وبینار برگزار شود یا شرایط دیگری دارد و مهم‌تر از همه اینکه باید ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون فوتبال دوباره انجام شود و مهلتی برای آن باید در نظر گرفت.

بهروان تاکید کرد: با این شرایط بعید می‌دانم آذرماه بتوانیم انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم مگر آنکه بخواهند تصمیم عاجلی بگیرند و شرایط فورس ماژوری پیش بیاید.مهم‌ترین مسئله برای پیشرفت فوتبال ما این است که همه بدانیم به آموزش نیاز داریم. همانطور که داوران و ناظران لیگ نیاز به آموزش دارند و همانطور که بازیکنان فوتبال ما در جلسات تمرینی آموزش می‌بینند مدیران فوتبال و باشگاه‌های ما هم نیازمند آموزش هستند. آموزش حلقه گم شده فوتبال ما است.

بهروان در مورد اینکه پیش‌بینی می‌کند چه زمانی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، گفت: واقعاً این مسئله قابل پیش‌بینی نیست باید ببینیم فیفا چه خواهد کرد. البته متأسفانه مدتی است که فیفا به ما زور می‌گوید و معلوم نیست چه زمانی می‌خواهد اساسنامه‌ای که در اختیار آنها است را به ما بازگرداند. ما براساس کدام اساسنامه باید انتخابات برگزار کنیم زیرا از اساسنامه قبلی فدراسیون ایرادهای ساختاری و ماهیتی زیادی گرفته شد. در این شرایط به نظرم هیأت رئیسه باید با فیفا مکاتبه کنند و خواهان تعیین تکلیف اساسنامه شوند. باید منافع ملی را در نظر گرفت.

وی در مورد اینکه ورزشگاه نساجی به چمن طبیعی مجهز خواهد شد یا نه، گفت: استاندار و مدیرکل محترم استان به دنبال این هستند تا چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر تبدیل به چمن طبیعی شود. اما با توجه به اینکه لیگ فصل گذشته طولانی شد و زمان شروع لیگ بعدی هم خیلی زود است اگر چمن ورزشگاه نساجی دست بخورد بعید می‌دانم این ورزشگاه برای فصل آینده آماده شود. با توجه به تجربه و تخصص من اگر بخواهیم یک زمین چمن طبیعی خوب داشته باشیم به 4 تا 6 ماه زمان نیاز داریم که این مدت زمان را در اختیار نداریم.

بهروان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر دست بخورد نساجی مجبور خواهد شد حداقل نیم‌فصل در خارج از قائمشهر بازی کند که این مسئله به هیچ عنوان مورد خواست هواداران و خود باشگاه نیست و ممکن است تبعات فوتبالی اجتماعی زیادی به همراه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر