بازدید 6656
۴

دستمزد مدیران فوتبالی چقدر است؟

قراردادهایی که این روزها در فوتبال ایران منعقد می شود، بار مالی بسیار بالایی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 13 September 2020


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ رقم هایی که در فوتبال ایران این روزها جا به جا می شود، هوش را از سر انسان می برد! پول هایی کلان و قراردادهایی غیرقابل باور که با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی کشور، اصلا نمی تواند مورد قبول قشر وسیعی از مردم باشد. در این میان سوالی که پرداختن به آن می تواند جالب باشد این است که آیا مدیران عامل باشگاه ها هم که نقش اول این تراکنش های عظیم مالی را برعهده دارند و با بازیکنان چنین قرارداد هایی امضا می کنند، خود چه میزان حقوق می گیرند؟این ارقام بالا در بین مدیران هم رواج دارد یا خیر؟

برای این سوال پاسخی دقیق و قطعی وجود ندارد چرا که دستیابی به فیش حقوقی مدیران طبعا به این آسانی ها نیست. با این حال یکی از معدود دفعاتی که رقم دریافتی مدیران به دست رسانه ها رسید، مربوط به حقوق مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال است.

اردیبهشت ماه 1399 بود که رسانه ها خبر از حقوق 15 میلیونی احمد سعادتمند در باشگاه استقلال دادند. خبری که واکنش او را برانگیخت تا در جواب این خبر بگوید:« در جلسه هیئت‌مدیره بنده تقاضای حقوق ۱۵ میلیونی ندادم، بلکه جناب منزوی که به بنده لطف داشتند، فرمودند حقوق مدیرعامل قبلی ۲۵ میلیون تومان هست و شما هم طبق قانون و عرف باید ۲۵ میلیون تومان دریافت کنید، اما بنده عرض کردم طبق قانون تجارت، حقوق پایه مدیرعامل از ۱۵ میلیون شروع و با کسر ۱.۵ میلیون تومان مالیات و بیمه جمعا می‌شود ۱۳.۵ تومان که من هم کمترین مبلغ یعنی همان ۱۳.۵ میلیون تومان را نوشتم. من خدا را در همین ایام عزیز شاهد می‌گیرم نه تقاضایی دادم نه به دنبال حقوق حتی ۱۳.۵ میلیونی هستم و خدا را شکر آن قدری دارم که نیازی به این حقوق نباشد و درواقع بنده دقیقا ۱۱.۵ میلیون تومان کمتر از مدیر محترم قبلی قرارداد بستم، چراکه ایشان از شهرداری و باشگاه حقوق می‌گرفتند که حق ایشان خیلی هم بیشتر بود، ولی بنده دیگر حقوقی از وزارت ورزش دریافت نمی‌کنم.»

این صحبت ها اما واکنش تند امیرحسین فتحی،مدیرعامل سابق استقلال را به دنبال داشت و او قویا رقمی که سعادتمند به او نسبت داده بود را رد کرد و دریافتی اش از استقلال را کمتر از رقم درخواستی سعادتمند دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
خدایی برای کشوری که اغلب کارمند و کارگرش زیر 3ملیون حقوق میگیرند و 70 درصد مردمش در فقر بسر می برند دادن این حقوق ها نجومی به فوتبالیست و ... چه معنایی دارد متاسفانه همه باشگاه ها هم که دولتی هستند پس دولت به چه حقی پول بیت المال رو که حق همه مردم بخصوص اون روستایی بدون آب و غذا در کرمان و هرمزگان و ... رو فقط به کسایی میده که براحتی میتونه با مثلا ماهی 5 تا 10 کلیون اون ها رو به خدمت بگیره . واقعا اگه کسی هنری داره میتونه از ایران بره و پول از باشگاه خارجی بگیره اما اگه نداره مجبوره مثل بقیه مردم زندگی کنه . اگر بحث سرگرمی و تفریح مطرح است که با حقوق کم مردم ازفوتبال لذت خواهند برد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
کارمندان بالای 5 میلیون می گیرند و کارگران هم بالای 3 میلیون به بالا
این مبالغ درکنار دریافتی از دلالان خیلی بیشتر از این حرفهاست مردم رو عینه خودتون فرض نکنید
با توجه به قانون، مالیات 15 میلیون تومان حقوق می شود 2025000 تومان و همچنین بیمه آن می شود حدود یک میلیون تومان. در نتیجه جمع بیمه و مالیات می شود حدود 3 میلیون تومان.لذا جمله جناب سعادتمند یعنی "حقوق پایه مدیرعامل از ۱۵ میلیون شروع و با کسر ۱.۵ میلیون تومان مالیات و بیمه جمعا می‌شود ۱۳.۵ تومان که من هم کمترین مبلغ یعنی همان ۱۳.۵ میلیون تومان را نوشتم" واقعیت ندارد و اساس صحبت ایشان قابل اعتماد نیست!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان