بازدید 5884

مشکلات مایکروفر که باید بدانید

مایکروفر یک دستگاه گرمایشی است که با برق کار می کند و برای گرم کردن غذاها و پختن یک سری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد.این دستگاه امروزه در بسیاری از خانه ها وجود دارد و جزء دستگاه هایی است که در روز در آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 12 September 2020

مایکروفر یک دستگاه گرمایشی است که با برق کار می کند و برای گرم کردن غذاها و پختن یک سری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه امروزه در بسیاری از خانه ها وجود دارد و جزء دستگاه هایی است که در روز در آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه و دیگر دستگاه های دیگر که با برق کار می کنند جدا از برندهایشان که موقع خرید باید به آنها توجه داشته باشیم، ممکن است به دلایلی دچار مشکل و خرابی شوند و نیاز به سرویس، تعمیر یا حتی تعویض داشته باشند.

مشکلات مایکروفر که باید بدانید

به این نکات توجه داشته باشید که اولین قدم که می توانید در راستای خراب نشدن و عمر بالای آن برای استفاده مداوم از دستگاه انجام دهید توجه به برند آن هنگام خرید است، جدا از این مسائل سرویس کردن سالیانه دستگاه عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد و این امکان را به شما می دهد که به جای این که بعد از دو سال استفاده از دستگاه بخواهید آن را تعویض کنید، بالای 5 سال از دستگاه بدون خرابی و اشکال استفاده کنید.

حال اگر تمامی این نکات را رعایت کردید و باز هم دستگاهتان به مشکل بر خورد، این اتفاق یک امر طبیعی است که مربوط به برقی بودن یا بهتر است بگوییم کار کردن دستگاه با برق است که برای هردستگاه برقی احتمال افتادن این اتفاق امکان دارد و اگر چنین مشکلی پیش آمد می تواند از تعمیرات تخصصی مایکروفر دکتر آچار استفاده کنید که متخخص این کار هستند.

یکی از این اتفاقات و دلایلی خرابی دستگاه گرم نشدن مایکروفر یا گرم نکردن غذا است، این اتفاق را بسیاری از آنهایی که مایکروفر دارند تجربه کرده اند.

مایکروفر ها با نوعی تابش الکترومغناطیسی غذا ها را گرم میکنند این انرژی از کاغذ، پلاستیک، شیشه و مواد دیگر که شبیه این ها هستند عبور میکند و جذب مواد غذایی میشوند.

مایکروفر اشعه را به مولکول های آب مواد غذایی می تابد و این کار باعث میشود غذای داخل دستگاه گرم شود که این اشعه از لوله به نام مگنترون تولید می شود، اصطحکاک ایجاد شده بین مولکول های مواد غذایی باعث پختن غذا میشود، لرزش مولکول ها که توسط مایکروویو صورت می گیرد، این لرزش اصطحکاکی را که ایجاد میکند باعث گرما می شود.

مشکلات مایکروفر که باید بدانید

خرابی ها در این زمینه میتواند مربوط به :

  1. خرابی مگنترون
  2. خرابی سوئیج درب مایکروفر
  3. سوختن دیود

 

  1. خرابی مگنترون: مگنترون که اشعه مایکروفر از آن تولید میشود، برای گرم کردن غذا ها از ولتاژ و جریان بالا DC استفاده میکند به همین علت احتمال سوختن این قسمت بالاست، اگر مگنترون سوخته باشد باید آن را تعویض کنید.

این قسمت به دلیل این که با ولتاژ بالایی کار می کند و خازن بالا می تواند مدت طولانی شارژ شود و در آن ولتاژ وجود داشته باشد حتی اگر دستگاه خاموش باشد، پس تعویض این قسمت از دستگاه به حرفه و ابزار مناسب نیاز دارد.

تعمیر مگنترون دستگاه باید توسط تکنیسین های حرفه ای انجام شود و تعویض این قسمت جزو تعمیرات گران این دستگاه است و هزینه زیادی دارد.

  1. خرابی سوئیچ درب مایکروفر: درب مایکروفر هر سه یا چهار عدد سوئیچ دارد که اگر درب مایکروفر به خوبی بسته نباشد و این سوئیچ ها فعال نشوند دستگاه روشن نمیشود، در نتیجه این دستگاه هیچ اشعه ای تولید نمیکند و غذای داخل آن گرم نمیشود، حتی اگر یکی از آنها کار نکند.

برای این که متوجه شوید که سوئیچ ها سالم هستند یا خیر میتوانید از مولتی متر استفاده کنید و اگر خراب بود و نیاز به تعویض داشت با گفتن به یک تکنیسین آن را تعویض کنید و به هیچ عنوان خودتان این کار را انجام ندهید.

  1. سوختن دیود: دیود در مایکروفر برای تغذیه مگنترون است و برای خنثی کردن ولتاژ با خازن کار میکند، اگر این قسمت از دستگاه بسوزد باعث میشود حکه دیگر مگنترون تغذیه نشود و در نتیجه دستگاه گرم نمیشود.

دیود خروجی توان AC را به DC تبدیل میکند و باعث دو برابر کردن ولتاژ میشود، این ولتاژ ایجاد شده توسط مگنترون گرفته میشود و باعث گرم شدن غذا میشود، اگر دیود به هر دلیلی بسوزد، مگنترون دیگر ولتاژی که برای گرم کردن غذا نیاز دارد را دریافت نمیکند و در نتیجه باعث گرم نشدن غذا میشود، سوختن دیود را به راحتی میتوان تشخیص داد اما باید تعویض آن توسط تکنیسین ها انجام شود و نباید آن را دست کاری نمود.

مشکلات مایکروفر که باید بدانید

قبل از اینکه عیب دستگاه را بررسی کنید آن را از برق جدا کنید، در صورت مشاهده خرابی یا کثیفی در دستگاه از روشن کردن و استفاده از آن خودداری کنید، امکان دارد که اگر شیشه درب مایکروفر شکسته باشد دستگاه روشن و حتی شروع به کار کند، اما اشعه ایجاد شده اصلا برای شما مناسب نیست و به شما آسیب جدی وارد میکند، همچنین سعی کنید در صورت خرابی یک یا چند قسمت از دستگاه، اقدام به خرید دستگاه نو کند به دلیل این که هزینه تعمیرات مایکروفر بسیار بالا است.

نچرخیدن سینی داخل مایکروفر که یکی دیگر از عیب ها است هم در اکثر اوقات به کثیفی دستگاه مربوط است و گاهی نیز به دلیل سنگینی ظروف خراب شده است و باید تعویض شود. 

  اگر دستگاه شما در هنگام کار کردن دود کرد، اصلاٌ نترسید! این مشکل به راحتی قابل حل است، مشکل از باقی مانده غذای داخل دستگاه است که باعث دود کردن آن شده است، برای حل این مشکل دستگاه را از برق جدا کنید و با درست کردن محلول آب و جوش شیرین داخل دستگاه را با پارچه ای تمیز کنید و بعد از ده دقیقه از آن استفاده کنید.

چنانچه دستگاه مایکروویو شما به مشکل برخورد سریعا با تکنسین های تعمیر مایکروویو drachar تماس بگیرید.

از دیگر عیب های دستگاه میتوان به روشن نشدن آن اشاره کرد که معمولاٌ مشکل از دوشاخه است یا این که دستگاه از پریز جداست یا پریز خرابی دارد.

به نکاتی که باید توجه کنید  این است که تعمیر و تعویض قطعات مایکروفر به تخصص بالا نیاز دارد و حتماٌ باید توسط تکنیسین ها انجام شود، مایکروفر ها به ولت های بالای 220 نیاز دارند و ولت بالاتر از 30 برای انسان ها خطرناک است و باعث مرگ آنها میشوند پس اگر در زمینه ی مایکروفر و وسایل الکتریکی تخصصی ندارید سعی کنید که از هرگونه دست کاری و اقدام به تعمیرات این دستگاه خودداری کنید.

منبع این متن

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار