بازدید 7356

ریزش معدن طلا در کنگو جان حداقل ۵۰ نفر را گرفت

در پی ریزش معدن طلا در بخش شرقی جمهوری کنگو تا کنون دستکم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 12 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، در حادثه ریزش معدن طلای در نزدیکی کامیتوگا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو دستکم ۵۰تن کشته شدند.

"امیلیان ایتونگوا" رئیس حمایت و نظارت اجتماعی گفت: به دنبال باران شدید، ریزش معدن در ساعت عصر جمعه (به وقت محلی) صورت گرفته است.

به گفته ایتونگوا، چندین معدنچی در این حادثه گرفتار شدند و هیچ‌کس نمی‌توانست از آنجا خارج شود.

در آذرماه سال گذشته نیز بر اثر وقوع حادثه در یک معدن طلا در منطقه واتسا در شمال شرقی این کشور٬ ۳۰ کارگر جان خود را از دست دادند.

جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز آفریقا دومین کشور بزرگ این قاره و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید. کنگو با جمعیت بیش از ۸۹ میلیون نفر شانزدهمین کشور پرجمعیت جهان، و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است.

ارزش منابع معدنی کنگو ۲۴ تریلیون دلار برآورد شده ‌است که برابر با تولید ناخالص داخلی آمریکا و اروپاست. تصاحب این ثروت غیرعادی زیرزمینی انگیزه اصلی جنگ داخلی در این کشور بوده ‌است.

این کشور ۸۰ درصد ذخایر سنگ‌های کولتان (دو فلز با ارزش و شبیه به هم تانتالوم و نیوبیوم) را در خود جای داده‌است و بزرگترین تولیدکننده کبالت در دنیا، دومین تولیدکننده بزرگ الماس در دنیا و بزرگترین تولیدکننده مس در آفریقاست.

این کشور دارای ذخایر قابل توجهی از معادن قلع، روی، طلا و نفت است و ذخایر بزرگی از اورانیوم نیز در این کشور قرار دارد. اورانیومی که در پروژه منهتن برای ساخت نخستین بمب‌های اتمی دنیا استفاده شد.

جنگل‌های وسیع این کشور نیز بیش از نیمی از ذخایر الوار آفریقای جنوب صحرا را در خود جای داده ‌است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان