کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک پاسخ داد

آیا اصلاح بازار سرمایه پایان یافت؟ شاخص کل کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را خواهد دید؟

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس تابناک گفت: اینکه سهامداران تصور کنند که بازگشت بازار و روند صعودی مانند چند ماه ابتدایی سال خواهد بود اشتباه است؛ اما قطعا از این وضعیتی که الان در آن حضور داریم و شاهد صف‌های فروش در بیشتر نماد‌ها هستیم، خارج خواهیم شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 10 September 2020

آیا اصلاح بازار سرمایه پایان یافت؟ شاخص کل کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را خواهد دید؟

حدود یک ماهی است، اوضاع در بازار سرمایه بر وفق مراد سهامداران نیست. در حالی که از پنجم فروردین ماه تا نوزدهم مرداد ماه تقریباً شاهد روند صعودی در شاخص کل بودیم؛ اما یکباره اوضاع در ۱۹ مرداد ماه تغییر کرد و این روز نقطه عطفی برای شاخص کل بود.

به گزارش «بورس تابناک»؛ از ابتدای سال جاری تا نوزدهم مرداد ماه شاخص کل توانست خود را از ۵۰۸ هزار و ۶۶۰ واحد به دو میلیون و ۷۸ هزار و ۵۴۶ واحد برساند و تقریباً چهار برابر شود. با این رشد شاخص کل، بورس بازدهی ۳۰۸ درصدی در پنج ماه را برای سرمایه گذارانش به ارمغان آورد.

از نوزدهم مرداد ماه سال جاری بود که در پی یک مجموعه اتفاقات، شاخص کل روند صعودی خود را کنار گذاشت و تقریباً تا پایان معاملات، روز ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۹ یک روند نزولی را طی کرد. در این مدت شاخص کل از دو میلیون و ۷۸ هزار و ۵۴۶ واحد به یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۳۲۵ واحد سقوط کرد و می‌توان گفت در یک ماه گذشته بازدهی بورس منفی ۲۵ درصد بوده است. با این اُفت شاخص، بسیاری از سهامداران ضرر و زیان‌های ۲۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه کرده اند. بسیاری از بازار خارج شدند و بسیاری نیز با دید بلندمدت تری منتظر بازگشت بازار ماندند.

البته در یک هفته اخیر، اتفاقاتی در بازار سرمایه رخ داد که شاید سهامداران را به پایان اصلاح امیدوارتر از گذشته کرد. حالا پرسش این است که آیا اصلاح بازار به پایان رسید؟ آیا شاخص کل یک کانال دیگر عقب نشینی خواهد کرد و به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی باز خواهد گشت؟

آیا اصلاح بازار سرمایه پایان یافت؟ شاخص کل کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را خواهد دید؟

فردین آقابزرگی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک در پاسخ به این پرسش ها گفت: پس از اصلاحات حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی شاخص کل و ما بین همین شرکت‌هایی که سهام آن‌ها در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرند، شرکت‌هایی هستند که دارای سهام مناسب و ارزنده هستند، اما جو عمومی و علاقه مندی به نقد کردن سهام موجب شد تا قیمت سهام این شرکت‌ها نیز کاهش یابد و حتی ارزش بازاری آن‌ها با ارزش ذاتی شان برابر شود؛ بنابراین، با به وجود آمدن این وضعیت، هم اکنون اشتیاق فعالان بازار که در هفته‌های گذشته و یا چند روز گذشته از بازار سرمایه خارج شده بودند، تهییج می‌شود که دوباره برای سرمایه گذاری به این بازار بازگردند.

وی ادامه داد:، اما تا شکل گیری کامل صحنه عرضه‌های فزاینده در مقابل اشتیاق به خرید یک مدت کوتاهی زمان نیاز است. آقابزرگی افزود: اینکه که سهامداران تصور کنند بازگشت بازار و روند صعودی مانند چند ماه ابتدایی سال خواهد بود اشتباه است، اما قطعا از این وضعیتی که الان در آنیم و شاهد صف‌های فروش در بیشتر نماد‌ها هستیم، خارج خواهیم شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه به هر حال نوسان در ذات بازار است، تصریح کرد: این اصلاحی که شاهد آن بودیم، اصلاح چندان بدی نبود. وی ادامه داد: عملکرد بورس نسبت به دوره‌های قبل مناسب بود. بازار بدون دخالت و واگذار کردن آن به ذات اصلیش، می‌تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد. البته برخی از سهم‌ها هنوز هم می‌توانند اصلاحاتی را داشته باشند، اما به مرور زمان و به ترتیب به آن نقطه تعادل نزدیک خواهیم شد.

وی گفت: من ساعت یا زمانی را اعلام نمی کنم اما در حال نزدیک شدن به نقطه پایانی اصلاح هستیم، چون مطمئنم اغلب حرفه ای های بازار تک تک سهامی که در حال اُفت قیمت هستند را زیرنظر دارند و در بین همین سهام، سهام ارزنده ای وجود دارد که شکار خواهند شد و این پایانی بر اصلاح خواهد بود.

فردین آقابزرگی گفت: بدبینانه‌ترین حالت پیش بینی‌ها برای شاخص کل یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بود، اما به هر حال کسانی که خیلی حرفه ای‌تر و بلندمدت‌تر به بازار نگاه می‌کنند، پلکانی قبل از رسیدن شاخص کل به این نقاطی که عرض کردم، در حال ورود به بازار هستند، به خصوص حقوقی‌هایی که بخشی از سرمایه و دارایی آن‌ها تابع همین نوسانات است و به صورت خود انتظام و نه دستوری در حال ورود به بازار هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باید منتظر باشیم شاخص کل کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را ببیند یا خیر، گفت: در یک شرایط خیلی بدبینانه و حاد که کل فضا و متغیرهای اثرگذار فعلی تغییر کند، شاخص کل می تواند کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را هم ملاقات کند. البته همان طور که عرض کردم با بدبینانه ترین پیش بینی، این اتفاق رخ خواهد داد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۷
بورس بازی باز هم به نفع دولت تموم شد. نه تنها 1و 40 بلکه 400 واحدی هم خواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
نظر نده فکر کنم همین دیروز فروختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
آری آری
دلار هم به زیر هزار تومان خواهد آمد
مسکن هم قیمتش حداقل یک دهم میشود
وسکه را کسی 200 هزار تومان هم نمیخرد
باشد باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
دولت بسیار زیرک است!
ببینید خودش تصویر دو دختر را از روی جلد کتاب ریاضی پاک می کند
و خودش از همین قضیه برای کوبیدن رقبای خود استفاده می کند.
بورس هم همین است.
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
خیلی خوشحالیدبورس بیاید پایین به کوری چشم دلالان ارز وسکه که توهم یکی از اونایی بورس سریع به هدفهای دو ودو پانصد خواهد رسید تا تو وامثال تو دق مرگ شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
میدونید بورس مخفف چه کلماتیه؟
ب: بازار
و: ورشکسته
ر: روبه
س: سقوط
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
برادر کیوان آرزو بر جوانان عیب نیست شب دراز است و قلندر بیدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
مردم مشکلی با بورس ندارند موضوع اینه همه چیز گرون کردند که بورس بالا بره که همه گرونی ها باقی میمونند و بورس هم پایین میاد0206
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
هرچند امروز صبح بورس
نورچشمی بواسطه تبلیغات سرتاسری روزهای اخیربطورموقت چندهزارواحدمثبت شد ولی ازاواخر وقت روند نزولی اش مجددا شروع شد فرداقطعا سرخ پوش میشه
جواب این سوال رو بایست از اتاق فکر آقای روحانی برسید نظر کارشناس و تکنیکال رو فراموش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
تمام کسانی که اقتصاد خوندن میدونن ارزش شاخص سهام زیر 500 هزار هست اگر ملاک تورم باشه که شاخص در سال 89 حدود 18 هزار بوده اون موقع دلار بوده 1000 و باید 25 برابر بشه برای الان و رکود اقتصادی هم باید ازش کم بشه که عددی در حد 400 هزار به دست میاد
شرکتی که قیمت اجناسش بالا رفته و فروشش طبق قانون عرضه و تقاضا کم شده
چطور ممکنه سهامش رشد کنه؟
فقط تورم هست که اونم در حد 400 هزار هست(25 برابر با کم کردن رکود سنگین اقتصادی)
بدون شک بقیه بورس حباب است
ضمنا با طلا مقایسه نکنید قیمت جهانی طلاا دو برابر شده خود طلای جهانی حدود 2 برابر افزایش داشته( از سال 89 تا الان )
با 25 برابر شدن دلار از 89 تا الان مقایسه کنید سکه سال 89 دویست و 70 هزار تومن بود الان ارزش سکه طلا درسته
ولی بورس 4 برابر حباب داره
شایدم بیشتر
بر روی حباب دارن مانور میدن که ارزش سهام ما از دست رفت و.. ارزش سهام شما از دست نرفت باد جمع کرده بودید باد خریده بودید بادش داره خالی میشه
جمع و ضرب ساده ای است
ارزش سهام در سال 89 ضربدر 25 ( 25 برابر شدن دلار) منهای رکود اقتصادی چند ساله
مساوی است با
عدد شاخص سهام کنونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
همین تحلیلای مسخره و تو خالی که پر بود تو وبسایتا و شبکه های اجتماعی سرمایه مردومو به باد داد . ول نمیکنن . کاش مرجعی بود وقتی امسال اینا اطلاعات نادرست میدن و سرمایه مردومو پودر میکنن بعدا پاسخگو باشن . بخدا راهکار برون فت از این مشکلات اقتصاد کازینویی نیست . کار کار کار
دکتر ژیواگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
با گفته دوستمون موافقم . بدون ذره ای تردید شاخص بالای 400 هزار واحد تمومش حبابه . یعنی شاخصیه که مرتب دستی فرت و فرت بردن بالا و فتح قله های هیمالیا تا طماعان و رویاپردازان ثروت یکشبه ، هجوم بیارن تو کازینو . هجوم آوردن و خیلیهاشون وارد خانمانسوزترین قمار زندگیشون شدن . حالا که فهمیدن چه رکبی خوردن هر کاری میکنن سهام پاره های بادکرده پول بشه پول بشو نیست چون سهام شرکت ورشکسته ایه که 20 برابر ارزش واقعیش قیمت خورده . تموم مملکتو 7 ساله فدای بورسه جونی جونی کردین اینم اقتصاد کاملا نابود شده ایه که همه داریم می بینیم
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
در جواب ناشناس 19:28
مشکل کشور ما افرادی مثل شماست که بدون دانش و صرفا بر اساس یکسری اطلاعات خام اظهار نظر میکنید.
درحال حاضر اکثر شرکت ها در کف قیمتی خود هستند. بزارید مثالی طبق آمار خودتون بزنم آیا شما رشد تعداد کد بورسی، شرکت های ورودی به بورس، حجم پولی ورودی به بورس و ... را در نظر گرفته اید؟ در سال 89کل حجم معاملاتی یکساله بورس چیزی حدود 20 میلیارد دلار بود و اما اکنون فقط روزانی چیزی بالغ بر 500 میلیون تا یک میلیارد دلار است!
از طرفی شرکت ها به دلیل افزایش نرخ دلار و عدم طبعیت سایر هزینه مثل حقوق دستمزد و مواد اولیه از حاشیه سود بالاتری برخوردار شدند که عملا ارزش شرکت را چند برابر خواهد کرد.
نرخ سود بانکی حدود 20 درصد است اما این نرخ در یک بازه بلند مدت ثابت است اما شرکت ها در کنار توسعه خود سود مجمع خود را سالانه افزایش خواهند داد.
بزارید با یک سهم دارویی مثال بزنم. آیا شما از رشد درآمد امسال شرکت کی بی سی اطلاع دارید؟ امسال رشد درآمد این شرکت چیزی حدود 100 تا 150 درصد خوااهد بود!پارامترهای مختلفی را میتوان آورد که نشان از ارزنده بودن تعداد زیادی نماد در وضعیت فعلی دارد و پیش بینی می شود شاخص تا تابستان سال دیگه شاخص از مرز 5 میلیون عبور کند.
من شمارا جزء آن دسته افرادی میدانم که وقتی شاخص روی 600 هزار بود می گفتید دلار سه برابر شده نهایتا شاخص باید تا 300 هزار میرفت!
لطفا بدون دانش در باره هیچ موضوعی اظهار نظر نکنید. در آخر باید گفت هیچ دکترای اقتصادی را نمیتوانید در جمع1000 ثروتمند جهان ببینید پس از اتکای کامل به نظرات اقتصاد دانان جدا خودداری کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
اینهمه دلایل نمیخواد کافیه دولت دستشو از پشت بورس برداره 400 هزار رو هم نمیتونه نگه داره1928
تا زمانی که سهام هایی که بیش از 1000 درصد رشد داشتند، بازنگردند، شاخص نزولی خواهد بود

کل ارزش سهام عدالت در زمان شاخص 2 میلیونی معادل 45 میلیارد دلار بود و حالا که شاخص افت کرده 33 میلیارد دلار سهام رو چه کسی می تونه خریداری کنه؟

خود دولت می خواد بخره!؟ میشه فاجعه اقتصادی و معادل چاپ پول هست و انگار نه انگار به مردم سهام داده، بلکه پولی بدون پشتوانه داده

شاخص تا زیر 300 هزار بر می گرده

حقوقی می خواد بخره!؟ فرقی نمی کنه چون افرادی که توانایی خرید خیلی چیزها رو نداشتند، توانایی خرید پیدا می کنند و تورم افسار گسیخته ای در راه خواهد بود
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
یه کلام بگید چقدر دیگه دلار و طلا و ماشین و مسکن باید بالا بره تا شماها جیبتون به اندازه کافی پر بشه و دست از سر مملکت و مردم و بورس بردارید ؟ چشم ندارید ببینید توی همین یک ماهی که مردم پولشون رو از بورس بیرون کشیدند گرانی چه بیدادی کرده توی مملکت ؟ دهها و صدها هزار میلیارد تومن پول توی بورس تورم زاست یا وقتی که نقد توی دست مردم کوچه
و خیابون باشه؟ نه سوادشون دارید که تجزیه تحلیل کنید و نه وجدان دارید گه وقتی اینگونه تئوریهای چپ اندر قیچیتون غلط از آب در میاد اقرار کنید که اشتباه میکردید. لااقل دهنتون رو ببندید و نظاره گر باشید. آدم تاسف میخوره با شماها هموطن شده که از صبح تا شب برای منافع خودتون و گرون شدن همون چهاربرگ دلار زیر بالشتون تیشه به ریشه ی منافع کل کشور و مردمش میزنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
کدوم سهام ها 1000 برابر رشد کرده! بیشتر سهام 2/5 الی 3 برابر رشد کرده اند و چند تا سهام معدود هستند که تا حداکثر 10 الی 15 برابر رشد کرده اند که آنهم به خاطر ارزیابی مجدد سرمایه های آنها است و پس از افزایش سرمایه به قیمت خود بازگشت کرده و یا می کنند که نزدیک 40 سال انجام نشده است و سهام عدالت چه ربطی به پول بدون پشتوانه داره! و مطمئن باش تا وقتی که دلار بالای 20 هزار است شاخص سهام از 1400 پایین نخواهد آمد و این ریزش موقت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
چرخه انتقال سرمایه های سرگردان :
بورس را باتبلیغات شبانه روزی ومصاحبه های سفارشی وجهتدار انقدر سوداوروجذاب نشون میدن تا ادمهای طماع برای کسب سود کاذب روزانه ۵ درصد سرمایه هاشونو بیارن توبورس بعد که حسابی نقذینگی جمع شد انقدر بورس رو باد میکنن که باصدای مهیب بترکنه و بعدازازنکه عده معدودی که رانت داشتند وسودهای غیرقابل تصوربردن بقیه رابه خاک سیاه مینشانند و همزمان نرخ دلار را افزایش میدهند و خودرو های اماده عرضه را احتکارمیکنند تا سرمایه هاازبورس به بازار ارز وخودرو کوچ کنند بعد فیتیله دلار رامیکشند پایین تا دوباره سرمایه هابه بورس برگرده واین چرخه معیوب تا تامین کامل کسربودجه وتبخیرشدن بخش مهمی از نقدینگی سرگردان ادامه خواهدداشت !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
اگربیشترازاین بیاد پایین فاتحهه خیلی چیزاخونده میشه اون دانشجویی که سرمایه کمشوبااسنپ بدست آورده صبرشش تموم شده درسته پولای درشت وبرداشتن فرارکردن ولی حجم زیادی ازمردم عادی باسرمایه های کوچیکشون موندنن با چهار پنج میلیون نمیتونن ماشین یاحتی یه سکه بخرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
بهزاد 19:59 اتفاقا باعث شرمساریه که با تو هموطن شدیم . برو خودتو رنگ کن با این خزعبلاتت برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
کدام سهام ها 1000 درصد رشد داشته؟

شتران
شپنا
و اکثر هلدینگ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
بهزاد
1۹:۵۹

شما اگر مطمئن هستید سهامتون سود ده هست پس لطف کنید به خرید سهام ادامه بدید و صف های خرید رو جمع کنید

اون که سواد نداره شما هستی که بازار سهام رو مجزا از اقتصاد تحلیل می کنی و دیگران هر کارخانه را خارج از بورس بررسی می کنه

شما یک کارخانه بخری و ضرر انباشته داشته باشه، یعنی زمین بایر خریدی

این رو هر کسی می دونه و شما داری روی خودت رو اون طرف می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
ناشناس 23:11

مفهوم 1000 درصد و 1000 برابر رو اول متوجه بشو بعد کامنت بزار

با دلار 150 هزار شاخص روی 1 میلیون و 400 باقی می مونه

زمین کارخانه ای که قابلیت ساخت و ساز مسکن نداره افزایش قیمت بخوره چه اهمیتی به ارزش سهام داره؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
برادر من در سال ۷۸ بطور اتفاقی مالک ۸۰ هزار تومان سهام یکی از خودروسازان شدم بعد ۲۰ سال قبل ریزش یک بار چک کردم دیدم شده ۸۰ میلیون یا همان ۱۰۰۰ برابر الانم شده ۴۰ میلیون ولی خریداری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
عدد 1000 درصد یعنی 10 برابر 2311
با همین فرمون اگه پیش بره و بایدن هم پیروز بشه و خبرهای خوش و لغو تحریمها در پیش باشه به زیر ۱ میلیون سقوط میکنه و دلار هم تا حدود ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان پایین مییاد . ولی اگر ترامپ پیروز بشه بورس کلا نابود میشه و دلار به ۵۰ هزار میرسه
از انجایی که در بازار دخالت میشود هیچکس قادر به پیش بینی نیست و فرمولهای اقتصادی هیچ جایگاه و کارکردی در این بورس ندارند
اصطلاح شاخص تقریبا تمام شده و نهایتا شاخص تا حوالی ۱۴۰۰ پایین بیاد.احتمالا مقداری از ریزش های اخیر در کوتاه مدت جبران بشه.و بعد از اون بازار به تعادل برسه و چند ماه شاخص با نوسانات مثبت و منفی کارش رو ادامه میده تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص بشه.و تاثیر هیجانات سیاسی این اتفاق به طور کامل خنثی بشه.و اثرات دلار بالای بیست هزار تومن هم بر صورتهای مالی شرکت ها نمایان بشه.اونموقع دوباره حرکت صعودی یا نزولی بورس دوباره شروع میشه
اصطلاح شاخص تقریبا تمام شده و نهایتا شاخص تا حوالی ۱۴۰۰ پایین بیاد.احتمالا مقداری از ریزش های اخیر در کوتاه مدت جبران بشه.و بعد از اون بازار به تعادل برسه و چند ماه شاخص با نوسانات مثبت و منفی کارش رو ادامه میده تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص بشه.و تاثیر هیجانات سیاسی این اتفاق به طور کامل خنثی بشه.و اثرات دلار بالای بیست هزار تومن هم بر صورتهای مالی شرکت ها نمایان بشه.اونموقع دوباره حرکت صعودی یا نزولی بورس دوباره شروع میشه
اصطلاح شاخص تقریبا تمام شده و نهایتا شاخص تا حوالی ۱۴۰۰ پایین بیاد.احتمالا مقداری از ریزش های اخیر در کوتاه مدت جبران بشه.و بعد از اون بازار به تعادل برسه و چند ماه شاخص با نوسانات مثبت و منفی کارش رو ادامه میده تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص بشه.و تاثیر هیجانات سیاسی این اتفاق به طور کامل خنثی بشه.و اثرات دلار بالای بیست هزار تومن هم بر صورتهای مالی شرکت ها نمایان بشه.اونموقع دوباره حرکت صعودی یا نزولی بورس دوباره شروع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
چی گفتی!!! یکی به نعل یکی به میخ میکوبی
این خواسته ی سهامداران غیرمنطقی هست که انتظار داشته باشن هر روز سود کنن
کشوری که ارزش پول ملیش در حال سقوطه چطور انتظار دارید بورسش همش سود بده
اصلاح شاخص تازه آغاز شده.
از وقتی که ۱۵۰ مورد سرمایشان را خارج کردند دیگر امیدی به افزایش شاخص تا شش ماه آینده وجود ندارد.
شاخص کل بورس نورچشمی که در پناه بمبارات تبلیغاتی و حمایت بی چون وچرای دولتی ها (صرفابرای تامین کسزبودجه) تا دوماه پیش دراستانه فتح کانال دومیلیون و صد هزارواحدی بود اکنون با بیش از ۳۰ درصد سقوط به کانال یک ونیم میلیون واحدی پرتاب شده
صف های فروش بسیارپرتراکم هستند اما خریداری نیست دیگرهیچ چیز حتی حمایت حقوقی ها نمیتواند مانع از ادامه سقوط بورس شود
روندنزولی بورس وتخلیه حباب ان تارسیدن شاخص کل به کانال ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت
کل صنعت ایران دهه ها از دنیا عقب افتاده و با وجود تحریم ها وضعش بدتر هم خواهد شد، تعجب میکنم چطور عده ای پولشون رو در آتش میندازن؟! آیا منتظر معجزه ای هستند که آتش برای ابراهیم گلستان بشه؟!
بسلامتی
ومبارکی
ومیمنت
دراین لحظه (ساعت ۱۲:۵۷ پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹) سکه وارد کانال ۱۲ میلیون شد!!!!
دلار هم دراین لحظه ۲۵۶۵۰ تومان است
البته به قول روحانی کشوراز نظر اقتصادی درمسیر درست حرکت میکند !!!
علی برکت الله !!!!
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
سر معاندین بورس و بازار سرمایه سلامت. یه کم دیگه تلاش کنند و مردم رو بیشتر تشویق به خروج از بورس کنند به هدف نهاییشون که سقوط اقتصادی کشور هست میرسند. البته این حضرات هدفشون در اصل معاندت با دولت هست و در این راه باید اول کشور رو ورشکست کنند که ظاهرا ابایی از این کار ندارند. هدفشون وسیله رو توجیه میکنه. هرچه باشد باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
آخرش رو خوب اومدی
شاخص کل بورس که تا دومیلیون ویکصدهزازواحد پیش رفته بود تا الان حدود ۶۰۰ هزارواحدسقوط کرده وانشالله حداقل یک میلیون واحد دیگرهم سقوط خواهدکرد (:
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
خوشم میاد از اونهایی که سهم ندارن اما نظر میدن. باید بهشون یه جایی رو نشون داد که برن یه مدت تحت نظر باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
امیدوارم خوشحالیت از ضرر کردن مردم نباشه و دوست داری قیمت ها ارزنده بشن!
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
بالفرض محال اگر هم چنین اتفاقی بیفته و اون حجم عظیم نقدینگی وارد جامعه بشه، شما باید برای خرید چهارتا نون چادرسرت کنی و یک عروسک بغل کنی و بشینی گوشه خیابون گدایی کنی. وقت کردی یه کم فکر کن به حرفایی که بهت گفتند اینجا تایپ کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
من به شخصه تا تونستم با وجدان زندگی کردم نه رفتم تو صف دلار نه صف طلا نه خرید و فروش ماشین نه پول یا مفت بورس . همه تلاشمو تو کارم گذاشتم پس اندازمو رفتم ابزار خریدم تا کارم بهتر باشه .خدا هم برام رسونده. امیدوارم هرچی دلال و آدم منفعت طلبه به خاک سیاه بشینه سو مدیریت وجود داره دوستان اگر ما هر روز سرمایمونو تو دلار و طلا و ملک و مسکن و خودرو نمیبردیم دولت هیچوقت بورسو برامون جذاب نمیکرد ولی هفتاد درصد این اوضاع به رفتار ما برمیگرده چرا هیچکس به حق خودش قانع نیست و مدام میخوایم بقیه رو له کنیم که خودمون بریم بالا .همش که تقصیر بقیست پس نقش ما چیه این وسط . منم با دوستمون موافقم امیدوارم همه منفعت طلبایی که میخوان یه شبه پول مفت دربیارن سرمایشون دود شه مخصوصا دلالا . واقعا چی به سر ما اومده که از یه جامعه مولد و زحمت کش تبدیل شدیم به یه جامعه زالو صفت البته تا الان سی درصد
دلار آمریکا داره ما رو نقره داغ میکنه.آقا شما رو به خدا جلوی افزایش این ارز رو بگیرید .چون داره همزمان روی ماشین و سکه و مسکن و کالاهای اساسی مانور میده.همه فقط دارند تماشا می کنند.چرا مسئولان تماشاچی شدند.پس جوابگو کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
دولت تماشاچی
متن مصاحبه را دو بار در سایت درج کردین.


لطفا اصلاح بفرمایید
عزیزم بیخود تقلا نکن شاخث بورس ۶۰۰ هزار را هم خواهد دید این خط و این نشان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
خوشم میاد از اونهایی که خارج کشور هستن و نمیتونن اصلا به سایت کارگزاری وصل بشن و سهم ندارن اما نظر میدن. باید بهشون یه جایی رو نشون داد که برن یه مدت تحت نظر باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
چون مشاعر درستی نداری جواب دادن هم بهت بی ثمره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
تا وقتی دلار و سکه بالا است جنین اتفاقی نخواهد افتاد مگر اینکه دلار و سکه سقوط کند که باز هم غمی نیست چون با کاهش آنها ارزش ریال بالا رفته و عملا با کاهش بورس کسی ضرر نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
تو برو نوشتن شاخص را یاد بگیر، بعد بیا سخنرانی کن
معما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
عزیز جان اول بدون که شاخص رو با صاد مینویسند بعد بیا راجع به بورس نظر بده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
برادر معما تو هم کمی سواد کامپیوتریت را بالا ببر تا هم بفهمی من خارج نیستم و از فیلتر شکن استفاده می کنم هم اینکه نوشتن شاخث به جای شاخص ناشی از اشتباه تایپی است و نه دیکته ای البته حال و روز امثال شما بورسیون در این روزها قابل درک است
شاخص بورس تا آخر امسال 4 میلیون واحد را فتح خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
خخخخخخخخخخخخخخخخ . خدا خیرت بده که تموم امروزمونو کردی خنده . تا حالا اینقدر نخندیده بودم . بعد از 4 میلیون چی میشه . آهان 40 میلیون حتما خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اون ... رو لولو برد عزیزم
پیرخسته
| United States of America |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
بزک نمیر بهار میاد
این نظر شخصی و تجربی من هست: تاپایان آبان و ابتدای آذر شاخص بین1500000تا1700000نوسان میکنه تا همه ی آنهایی که در بازار بورس مردد هستند خارج شوند و علاقه مندان و ریسک پذیران در این بازار بمانند و از اواخر آذر شاخص صعودی خواهد بود و 2000000رو خواهد گذراند...با توجه به افزایش قیمت دلار، سهام صنایع فلزی مانند فولاد و محصولات شیمیایی قابل بررسی خواهند بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
آخه کل سرمایه حقیقی و حقوقی چه قدر هست که بخواد معادل سهام عدالت معادل یک سوم کل نقدینگی کشور رو جمع کنه!!!!!! خب معلومه که سقوط می کنه به زیر 300 هزار تا
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
چی زدی جونم؟
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
تجربی؟ داداش تجربه از تکرار حاصل میشه
کسی که ۲۰ سال در بورس کارکرده گفت شاخص راحت بعد از صعود ۲۵۰۰۰۰۰ را رد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
بدو دار و ندار و هست و نیستت رو سهام بخر . بدو تا جا نموندی . شاخص دو و نیم میلیون در انتظارته معطل نکن . خخخخخخخخخخخخ
همون بدبینانه اش
شاخص تا یک میلیون پائین میآد
تابناک سهم زیاد خریدی؟ درسته؟
ریزش ادامه دارد تا 400 هزار واحد این تازه شروع ماجرا هست. دلیل افزایش. بورس هوچی گری بود فقط و فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
یعنی الان دلارهات رو دستت باد کرده؟
چرا روحانیو همتی همانند سلطان سکه و دلار محاکمه نمی‌شود؟ مگر مردم ما چه گناهی کردند که شاهد دلار ۲۶۰۰۰تومانی و سیل خانمانسوز تورم شوند؟
خیلی کار سختیه که بورسی رو که حداقل هنوز که هنوزه یک میلیون واحد حباب داره جلو ببری . یعنی باید صدها هزار میلیارد چاپ کنی سهامهای بادکرده رو بخری بازم می بینی شرایطش ذره ای تغییر نکرد . بجاش برای حمایت از بورس با این کارت مهیب ترین تورم لجام گسیخته تاریخ رو بر سر یک اقتصاد تورمزده آوار کردی . راه حل بحران فعلی بورس فقط و فقط و فقط تخلیه حبابه هر کار دیگه ای بکنی فقط اوضاع رو بمراتب بحرانی تر و بدتر کردی
اندر دلایل ضررهای بورسی و دلاری و غیره

پادشاهی به وزیرش دستور داد که تمام شترهای کشور را به قیمت ده سکه طلا بخرند‌.
وزیر تعجب کرد و گفت: اعلیحضرت حتماً بهتر میدانند که اوضاع خزانه اصلاً خوب نیست و ما هم به شتر نیاز نداریم.
شاه گفت فقط به حرفم گوش کن و مو به مو اجرا کن.
وزیر تمام شترها را به این قیمت خرید.

شاه گفت حالا اعلام کن که هر شتر را بیست سکه می خریم.
وزیر چنین کرد و عده دیگری شترهای خودشان را به حکومت فروختند. دفعه بعد سی سکه اعلام کردند و عده‌ای دیگر وسوسه شدند که وارد این عرصه پر سود بشوند و شترهای خود را فروختند.


به همین ترتیب قیمت‌ها را تا هشتاد سکه بالا بردند و مردم تمام شترهای کشور را به حکومت فروختند.
شاه به وزیر گفت حالا اعلام کن که شترها را به صد سکه می‌خریم و از آن طرف به عوامل ما بگو که شترها را نود سکه به مردم بفروشند. مردم هم به طمع سود ده سکه ای بار دیگر حماسه آفریدند و هجوم بردند تا شترهایی که خودشان با قیمت های پایین به حکومت فروخته بودند را دوباره بخرند.
وقتی همه شترها فروخته شد، حکومت اعلام کرد به علت دزدی‌های انجام شده در خرید و فروش شتر، دیگر به ماموران خود اعتماد ندارد و هیچ شتری نمی‌خرد. به همین سادگی خزانه حکومت از سکه های مردم پر شد و پول کافی برای تامین نیازهای ارتش و دیوان و حکومت تامین شد.

وزیر اعظم هم از این تدبیر شاه به وجد آمد و اینبار کلید خزانه ای را در دست داشت که پر بود از درآمد قانونی و شرعی.

این وسط فقط کمی نارضایتی مردم بود که مهم نبود چون اکثراً اصلاً متوجه نمی‌شدند از کجا ضرر کرده‌‌اند.
قرار بود پول عده ای را جمع کنند که کردند
دخالتهای دولت در تمام امور پایانی ندارد کمک های بی پایان به صنعت کافی نبود تبدیل صنعت کشور به یک صنعت فشل که بدون کمک دولت بسرعت از بین میرود کافی نبود حالا بورس را هم میخواند با پول مردم سرپا نگه دارند این سیاست فاجعه بار تا کی باید ادامه پیدا کند
اگر مافياي کثيف ضدبورس و سرمايه گذاري (دلالان سکه و ارز و ربا بانکي و مسکن) را توانستيد نابود يا مديريت کنيد ميتوانيد اين بخش اقتصاد را مديريت کنيد. جالبه که دولت که ادعاي مبارزه با مافيا دارد خودش در عمل بطور وحشتناکي تسليم شد و با به اتش کشيدن بورس مافيا خشنود کرد. گفت به جهنم که به مردمي به من راي داده بودند دعوت کرذدم به بورس بيايند و حرفم را قبول داشته باشند.
شاخصی که با دستکاری ، جوسازی و تبلیغات بالا برود مشخص است دوامی ندارد
یک تصمصم اشتباه را نمی توان بایک تصمیم اشتباه دیگر درست کرد حیف و میل بیت المال تا کی؟
سقوط بورس نورچشمی باشدت بیشترادامه خواهدداشت وتوصیه ها وپیشبینی های کارشناسان سفارشی هم تاثیردر مثبت شدن ان نخواهدداشت
ایشان در خرید و فروش سهام بورس ذی نفع هستند بهمین علت با کمال معذرت حرف ها و تحلیل ها ایشان ارزش نداره چون بی طرف نیست در این قضیه و باید حرفی بزنه تا سرمایه خودش حفظ کنه و ورشکسته نشه
شاخص بورس ونزوئلا و زیمباوه هم رشد کرد ولی انها تورمهای 1000 درصدی تا 10000 درصدی داشتند اقتصادی فرو پاشیده داشته اند
کشور ما امکانات بیشماری برخوردار است و اگر درست مدیریت شود کمترین نیازی به صادرات نفت ندارد ولی تنها کاری که بلدند چاپ پول است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
ما هم به آنهاخواهیم رسید
یه مقدار زمان میبرد
خیالتان راحت
آن ها هم مثل ایران، ثروت فراوان داشتند
بورس بای بای
سلام، جمله زیر را از متن، کپی و تقدیم می نمایم، اگر این نظر ایشان، نظر کارشناسانه است! باید عرض کنم، هر غیر کارشناسی نیز این بدیهی را می داند.


" قطعا از این وضعیتی که الان در آن حضور داریم و شاهد صف‌های فروش در بیشتر نماد‌ها هستیم، خارج خواهیم شد."
بله اصلاح تمام شد و این وسط پول مردم تلف شد.
هفته اینده بورس ۱۰ میلیون واحد را هم رد می کند.
خسته نباشید
صحبتهای ایشان را دوبار تکرار کردید و البته حرف کارشناسی زده نشد این صحبتها بیشتر به صحبتهای افراد تازه کار شباهت دارد تا کارشناس
داستان ساده ست بورس ما با بضاعت اقتصادی که داریم نمیتونه اینقدر بازده داشته باشه که از 150 هزار به 2 میلیون برسه داستان نوسانات نرخ ارزه و تجدید ارزیابیهایی که صورت میگیره یه خورده منطقی فکر کنید یک شرکت تولیدی چقدر میتونه سود کنه که انتظار داشته باشیم شاخص کل همینجوری بره بالا شاخص کل به زیر یک میلیون میرسه و در کوتاه مدت تا چند ماه آینده سقوط ادامه خواهد داشت
مطالبی که عرض میکن حاصل تحلیل دقیق شاخص با نرم افزار advancedcget و dynamic trader است.
هر موج صعودی همراه با یک موج اصلاحی همراه است. صعود بازار از اول سال ۹۷ که شاخص حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بود آغاز شده و تا کنون این موج صعودی اصلی به اندازه کافی اصلاح نشده است. به اندازه کافی یعنی اینکه حدود ۳۸ درصد باید اصلاح شود. برای اینکه این اصلاح کامل شود باید شاخص تا حدود ۱۴۰۰ هزار پایین بیاید اصلاح های قبلی همگی مربوط به دوره های صعودی کوتاه مدت بودند و ملاک نیستند.. هر بازگشت قبل ار این عدد موقت بوده و مجددا بازار اصلاح خواهد کرد. به همین دلیل است که حقوق‌های بزرگ حاضر به حمایت از بازار در شاخص ۱۶۰۰ و ۱۵۵۰ هزار نبوده و نخواهند بود. اینها منتظر نوسان گیری از مردم عادی هستند. این نوع اصلاح دقیقا قبل از شروع موج صعودی در سال ۹۷ وجود داشته و بازار در ان زمان هنگامی شروع به رشد کرد که موج قبلی بلندمدت خود را ۳۸ درصد اصلاح کرده بود. اما چند بار بازگشتهای موقت ناموفق داشت.
متاسفانه این واقعیتها به مردم عادی گفته نمی شود و مردم از روز شنبه شروع به خرید می کنند و بعد از چند روز دوباره بازار به دلیل نوسان گیری عده ای که از این قوانین اطلاع دارند و شروع به فروختن سهام می کنند افت می کند و فقط مردم عادی اینجا متضرر می شوند. بهترین موقع برای خرید آن است که بازار با قدرت مرز ۱۷۵۰ هزار را بشکند و پس از آن هنگام باز گشت مجدد به این مرز دوباره صعودی شود و این مرز به عنوان حمایت عمل کند. البته چندین معیار دیگر نیز وجود دارد که از حوصله این کامنتخارج است
اما برای اتمام یک اصلاح فقط قیمت ملاک نیست و باید زمان هم به اندازه کافی سپری شود. در اینجا صحبت از ۲ تا ۳ ماه است.
شکل اصلاح هم باید حداقل به صورت یک موج ABC باشد که الان در حال ساختن موج C هستیم و باید این موج C به ۱۴۰۰ هزار برسد.البته پس از آن بازار به احتمال زیاد مدتی بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ نوسان می کند تا بتواند زمان کافی را طی کند و شروع به رشد کند.
نتیجه: تاقبل از تکمیل اصلاح مردم عادی از خرید خودداری کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
حالا من میگم
با توجه به اتفاق های اینچنینی که در گذشته برای بورس های کشورهای دیگر افتاده و تکرار همان الگو در ایران
شاخص تا 1100 پایین خواهد آمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
الان خبرگان بورس که تمام تحولات بازار آنهم در ایران را زیر نظر دارند نمی توانند پیشبینی درستی از بورس داشته باشند آنوقت شما از نرم افزاری که بر اساس بورس خارج از کشور است که کاملا با بورس ایران وشرایط ایران بیگانه
است می خواهی تحلیلی ارائه دهی که دیگران باور کنند
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
باشه بی سوادجان، درتخیلات سیر کن ..
ظاهرا پولی که نیاز داشتند جور شده که فیتیله بورس رو پایین کشیدند
بالاخره و به زودی تکلیف انتخابات امریکا مشخص خواهد شد و نهایتا نتیجه هر چه که باشد ،دوباره ،حتی با ترفندی سیاسی و کم و بیش ، دلارهای نفتی به ایران سرازیر خواهد شد و قیمت دلار هم به نرخ تعادلی خود خواهد رسید بخصوص که انتخاب رئیس جمهور جدیدمان هم در راهست و یکی از قو لهای او ، مسلما بالا بردن ارزش پول ملی کشورمان خواهد بود
اونوقت باید دید که چه بر سر بورس خواهد امد که تا همینجاش هم ، به کمک بی ارزش شدن پول ملی به اینجا رسیده بود
پیشنهاد من اینه که :
اقلا از صندوق ذخیره ملی که پس انداز کل ایرانیان است ،،بیخودی افتابه خرج لحیم نکنید که به مثابه اب در هاون کوبیدن است
بعضی به اصطلاح کارشناسان یا مامورین بهتر است حرف نزنند. آخه در کجای این اقتصاد حباب نیست . چی ارزان شده که بورس باید اصلاح شود. آیا شرکت خودرویی که تا چندسال آینده جنس تولید نکرده را فروخته و ارزش اموال و دارایی آن چند برابر بالا رفته چرا سهام آن باید سقوط کند و... آیا بجز توطئه چینی و فریب باعث ریزش بازار شده و متاسفانه کم حوصله بودن سهامداران و عجله آنها با هجوم به صف فروش به این دلالان و ماموران به اصطلاح کارشناس یاری رسانده اند
در کشوري دولت عليه سرمايه گذاران دشمني ميکند و به حرف مافياي ارز و طلا گوش ميکند بورس ملعبه اي بدست دولت نيست مانند خيلي چيزهاي ديگر نمايش است.
بابا چرا چروت پرت می‌نویسید. شاخص با 6 تا سهام پالایشی و خودرو و شستا روزی پنجاه هزار تا بالا و پایین میشه. خب اینها که رفع تعلیق شدند و صورتهای مالی خودشون رو ارائه دادند. حالا بازار با 3روز منفی سرتا سر به مرز 1400 میرسه. تمام شد و رفت. همچین میگن شاخص به 2 میلیون رسیده بوده انگار با روزی 5000 هزار تا مثبت شاخص بالا رفته. نه بابا همون موقع هم این 6 تا سهم نبودند شاخص هنوز هم به 1500 نرسیده بود. خودرو تو یه هفته 2 برابر شده حرفی نیست چسبیدن به بورس و میگن ریزش بزرگی در راهه. برید بابا شما که سهام دار نیستین ایجا چهکاری میکنید و نظر میدید.
با تصویب مالیات بر خانه و زمین های بایر در چند روز آینده چه جشنی در بورس ایران برپا میشه بعید میدونم سهمی گیر کسی بیاد.در نتیجه ظرف ۳ سال اینده باید کارگر از سایر کشورها استخدام کنیم چون در ایران نه دلالی باقی خواهد ماند و نه بیکاری همگی وارد یک کار تولیدی خواهند شد.
هر کس خرید داره شنبه بزنه ،دیگه فرصت ورود نمیده .
همکارمن یک ماه پیش ویلا خرید شمال الان بادوبرابرقیمت فروخته میخواد اول مهر بیاره توی بورس چرادارین دلالیرو ترویج میدین بعضیها دارن یک شبه میلیاردرمیشن بعضیها هم هرروز به فاکتورای خرید روزانشون نگاه میکنن ونگرانن تا کی میتونن دوام بیارن
اون دسته از احمقهایی که آرزو میکنن بورس سقوط کنه غیر از دو دسته ای که عرض میکنم نمیتونن باشن.دسته اول دلالان مسکن و خودرو و سکه و ارز که میبینیم بعداز اصلاح سنگین بازار سهام قیمت در بازار موازی چندین برابر شد پس ریزش و سقوط بازار سهام کاملا باب میل این جماعت هست و دسته دوم کسانی هستند که یا واقعا اطلاعاتی در مورد صعود و سقوط و اصلاح دوره ای بازار ندارند یا همینطوری حرف دیگران رو تکرار میکنن
زمینی در شمال داشتم که بعد از 40 سال کار و در زمان بازنشستگی میخواستم با فروش آن که تمام سرمایه من در این 40 سال کار بود برای فرزندانم کاری انجام بدم. بعد از فروش در اردیبهشت و خرداد سالجاری و با توصیه دولت بجای خرید ارز و یا سکه و یا سرمایه گذاری در مسکن و یا بانک به صورت بلند مدت برای فرزندانم ، تمام آنرا در بورس سهام خریدم. ماه اول و دوم تا اندازه ای بد نبود و حدود کمی بیش از 10 درصد سود داشتم. ولی از نیمه مرداد ماه تا به امروز بیش از 20 درصد سرمایه گذاریم را از دست دادم. خرید سهام در بورس در ابتدا به مخالفت فرزندانم بود که توصیه خرید ارز و یا سکه داشتند.. لعنت به ....
همه چیز در کشور ما تابع دستور و حکم و رانت و نفوذ است و بنابراین بورس هیچوقت نمی تواند در یک روند طبیعی عمل کند چنین بازاری ارزش سرمایه گذاری ندارد.
علت تغییر وضعیت در بورس..!!!: فروشنده ها همه فروختند و خارج شدند و احتمالا به این سادگی هم دیگه گول نمیخورن ...علی مونده و حوضش...بنده بازار را دقیقآ زیر نظر داشتم...در حال حاضر بازار ۹۰ در صد خریدار هستند و اکثرآ حقوقی مثلا در نمادی مشاهده کردم که به وسیله فقط پنجاه معامله گر یک صف خرید دومیلیونی درست شده بود و البته چون فروشنده ای نیست صف پا برجا ماند...در حقیقت این حرکت یک دام هست برای خریداران جدید دقیقآ مثل دامی که برای پرندگان میگذارند و منتظر میمانند..حواستون کاملا جمع باشه...به پی بر ای توجه شود هر چند اکثرشون اعداد را درست نمینویسند...در ضمن به دستور رئیس بانک مرکزی شرکتها مجاز به دادن سود زیاد نیستند، چون بانکها ورشکست میشوند.. و این تبلیغات برای آوردن شما به بورس برای خالی کردن جیبتان هست..
در مورد نوشته بالا که آیا یک ملیون و چهارصد را لمس میکند باید گفت که نه تنها یک ملیون و ۴۰۰ بلکه یک ملیون را قطع خواهد کرد چون نماد ها سودهایشان به اندازه سود بانکی هم نیست.
به نظر من، خریداران حقوقی تا دوماه خرید نکنند...و در این دوماه شکایات خودرا بنویسید تا رسیدگی کنند و اگر نکردند دوماه را به سه ماه بکشانید...تا به زانو در آیند....از خرید دارا دو بپرهیزید..چون سودش به اندازه اولی نخواهد بود...و ریسکش بالاست و دراز مدت نزول خواهند کرد...مگر اینکه ده سال صبر کنید...که تا اون موقع بنده زنده نیستم...که ببینم....در جائیکه دولت دست گذاشته دوری کنید...با سهام دولت را معامله نکنید...
تحلیلهای فردین آقا بزرگی خیلی به بورس ضربه زد
هر موقع که بازار میخواست مثبت بشه، اين بابا شروع به سمپاشی می‌کرد
بارهاوبارهااین اتفاق افتاده ریزش بورس.یه نگاه به سابقه بورس بندازین متوجه میشین این حمایتها،اوراق تبعی هیچ کدام کمکی نمیکنه تاحقوقی چندماه توقیمت پایین خریدنکنه وازقدرت خرید حقیقی مطمئن نشه حمایت نمیکنه واجازه افزایش قیمت نمیده حداقل تاسه ماه فقط نوسان میگیره باحقوقی بفروشید باحقوقی هم خرید انجام بدهید اگر میتونین نوسان بگیرید اگرهم بلدنیستین خرید نکنیدوواردبازارنشین چون طعمه حقوقیها میشین
این ۲۵اقتتصاددان اگه از دانشگاه اخراج بشن از گرسنگی مردن شاخص برمیگرده رو سیاهیش به ذغال میمونه دلار ۲۵ حاصل افت بورسه
پول سهام مردمو بدید چقدر باید ضرر بکنیم رسیدگی کنید اگه به تیرش قباتون بر نمیخوره
در بازار گاوی اصلاح زمانی وجود داره که بازار همچنان گاوی باشه.. وقتی بازار به خرسی تبدیل شده باشه این شکلی نزول کنه نمیگن اصلاح.. بازار نزولی هست و من حدود شاخص 400 یا 500 رو میبینم. امیدوارم این اتفاق نیوفته اگه بیوفته دلار رو هم باید 50 هزاری دید
اشتباه بزرگ دولت این بود که سهام عدالت را آزاد کرد و مشکل اصلی بورس هم دارندگان سهام عدالت هستن که همه میخواهن سهامشون را بفروشن اگر از پنجاه میلیون دارنده سهام عد الت سی میلیون نفرشان بخواهن سهامشون را بفروشن و هر نفر ده میلیون تومان از بورس خارج کنن حساب کنید چه حجمی از نقدینگی از بورس خارج میشه (یعنی سیصد هزار میلیارد تومان) و چه بر سر تورم میاره حالا بورس را که فرو ریخت مگر چقدر نقدینگی وارد بورس شده بود که بخواد این حجم پول خارج بشه اون حقوقی ها هم که هر روز دارن به هر قیمت میفروشن سهام همین دارندگان عدالت است
دلواپسا(سهامدارای ترسو) برن بازم روبراه میشه.
خداروشکر بورس دوباره به حالت قدیم خودش برگشت تخصصی شد.اینایی هم که تازه وارد بورس هستن کم کم یاد میگیرن بورس چیه .همینجوری سراغ هر سهمی نمیرن
بورس پوکید.خخخخخخ
انشالله نسل بورس بازان طمعکار بزودی باسکته ازروی زمین کنده خواهدشد
بابرنده شدن دوباره ترامپ تیر خلاص به بورس نورچشمی زده خواهدشد
اصلاح شاخپایان یافت
منتطر شنبه سبز باشید
تمام اندیکاتورها از رشد خبر میدهند
به حرف سم پاش ها و دزدها گوش نکنید
بهترین سرمایه گذاری در بورس هست
تو این بازار ترو خشک داره باهم میسوزه بعضی از نمادها به قیمتهای خیلی خوبی رسیدن اما هیجان ترس کاذب که در دل تازهواردان افتاده باعث بروز نقه بازار سراسر قرمز شده باید با یک فکر اساسی وقدرت مالی زیاد جلوی این ترس وهیجان گرفته شود وبازار متعادل وبه شکل گذشته که قرمز وسبز بود برگردد کگرنه دیگر نمیشود تواین بازار موند
از عجایب روزگار این است که قیمت خودرو نسبت به سال گذشته 4 و 5 برابر شده است و فروش آنها هم چند برابر شده است اما شرکت های خودرو ساز همچنان در ضرر هستند. من فکر کنم اگر پراید و پژو یک میلیارد هم بشود خودروسازها باز هم بهانه ای برای ضررکردن دارند و نشان می دهد در شرکت های خودروساز یا اختلاس و رانت وجود دارد یا زیرآبی می روند و گزارشات غلط ارائه می دهند
به کوری چشم دلالان دلار و مسکن و خودرو بورس رشد خود را از روز شنبه آغاز خواهد کرد..... تنها راه نجات کشور از تورم کمک به رونق بورس و تشویق مردم به سرمایه گذاری در بازار سهام تا سرمایه هاجذب تولید و اشتغال گردد
بیایید تاریخ را مرور کنیم: در زمانی نه چندان دور دلار 7 تومان بود دلار 10 تومان و سپس 20 تومان و بعد 50 و صد تومان و ... شد کافی است همین مبلغ را در 1000 ضرب کنید تا بهتر بتوانید آینده را پیش بینی کنید. و البته این موضوع تا وقتی مصداق دارد که نابغه ها و دانشمندان اقتصادی که حاکم بر اقتصاد کشور هستند همچنان پابرجا باشند.
نتیجه اینکه از آنجا که در ایران همه چیز بر اساس دلار سنجیده می شود (بجز مزد حقوق بگیر) از جمله بورس لذا نباید نگران کاهش و ریزش بورس بود و همواره ریزش در ایران موقت است.
میبینم که دلالان دلار و مسکن دل حوشی از رشد و تقویت بورس ندارن ؟!! ولی از روز شنبه کابوسشون شروع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
دولت بخواد بازم از هفته بعد فتح قله بازی رو دوباره شروع کنه تموم پول کشور رو هم صرف خرید سهامهای بادکرده بکنه بازم کم میاره .
دولت در سالهای گذشته مبتنی بر اصل 44 بسیاری از شرکت های دولتی را به نااهلان فروخت اما از 2 جنبه ضرر به بیت المال تحمیل کرد 1- ارزان فروشی آنها 2- بی ارزش شدن پول ملی که اقساطی فروختن آنها ضرر آنها را دوچندان کرد. و لذا بازگرداندن شرکت هایی که در واگزاری دچار مشکل شده اند هم به نفع کارگران شاغل در آنها است و هم به نفع دولت است که می تواند سهام آنها را به صورت بلوکی به حقوقی همگروهش در بورس بفروشد و هم بصورت سهام به حقیقی بفروشد
اکثر دوستان گفتند که بورس توسط دولت دستکاری میشه و عده ای هم رشد بورس رو به خاطر جو و هوچیگری می دانند اما چرا تصور می کنید بازار هوچیگری راه نمی افته از این دولت هر کاری بر میاد اگر تا آبان رفت رو سه میلیون واحد تعجب نمی کنم اگر اومد رو ۲۰۰هزار باز هم تعجب نمی کنم
خاک توسربیسوادتون انقدمیگین برنمیگرده خب معلومه برنمیگرده چون شمامیخوایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
جناب پروفسور باادب و باشعور برمیگرده خوبم برمیگرده . تا پاییز میرسه به 300 تریلیارد واحد شاخص جونت . قمار رو عشق است
شاخص بورس ونزوئلا و زیمباوه هم رشد کرد ولی انها تورمهای 1000 درصدی تا 10000 درصدی داشتند اقتصادی فرو پاشیده داشته اند
کشور ما امکانات بیشماری برخوردار است و اگر درست مدیریت شود کمترین نیازی به صادرات نفت ندارد ولی تنها کاری که بلدند چاپ پول است
آقایان نمیدانم متوجه بعضی نمادها شدین یانه خیلی تبعیض وجود داره نمادی مثل انرژی۳ از ۱۵مرداد دقیق اول ریزش بورس بسته شده وهنوز هم کمان بسته س درصورتیکه مردم نصف سرمایه شون پودر شده ولی این نماد هنور بسته س اگه نظارت وجود داره بس چرا اینجوری برید نگاه کنید
البته خوب بود از اون 25 اقتصاد دانها متفکر میپرسیدید.
تا این مجلس انقلابی هست بورس سقوط خواهد کرد
درود
لعنت بر من
لعنت بر من
لعنت و صد لعنت بر من ابله
دوستان و یاران گرامی به حضورتان عرض کنم بنده حقیر حدود۷الی۸ماه‌پیش،زندگی آرامی در اطراف خط فقز و گاها زیرخط فقر داشتم،که یک روز عیال بنده بعصبانیت زیادی سرم دادوفریاد کرد که تو آدم بی‌عرضه‌ای هستی ودرزندگی به فکر رفاه‌و راحتی خانواده‌ات نیستی.او تعریف کرد که دوستانش مثل اکرم‌ومریم،شهلا ومهلا،فاطی‌وساقی،پریوش‌وپریچهر،اکرم‌ومریم،بخاطر حضور همسرانشان در بورس،به‌اندازه ریگ بیابان پول پارومی‌کنندوزندگی لاکچری دارند.هرچه‌گفتم:این آقایون بالادست‌،اگر چیزی ازمون نگیرند مطمئن باش،چیزی بهمون نمیدهند.ختم کلام‌عیالم‌ودوستانش من‌رادرگرداب‌هولناک‌بورس‌گیر انداختندوعلنا نظاره‌گر نابودی سرمایه‌زندگیم‌وبرفنارفتن ثمره سالها تلاشم‌هستم.
دردناکترازهمه‌ی‌اینها دراین موقعیت‌سیاه‌زندگیم،جواب دادن به‌سوال‌همسرم‌می‌باشدکه‌دائم ازم‌ می‌پرسدکه‌چرادوستانش‌مثل فریبا ومهوش‌وشهلاو.......جواب‌تماسش را نمیدهند
حالاشماباهم‌بگید:لعنت‌برمن.لعنت ابدی‌برمن
ولی مهمتر از همه عامل حجم است، بنظرم مردم زمانی بیان که اون سهامهایی که حجم خوردن رو بخرن به صورت کوتاه مدت اونم
این دلال های کثیف دلار وطلا وخودرو که دشمن بورس هستند چقدر کامنت گذاشتن،ان شاالله به کوری چشم شما شاخص صعود خواهد کرد
چیزی بنام حباب در بازار سرمایه وجود نداره آقای به ظاهر کارشناس! یه پیرزن یا پیرمرد ۸۰ ساله هم اینو به خوبی تو زندگی واقعیش لمس کرده و میدونه که به جای ریال باید دلار و پوند و یورو تو دستش باشه پس بی خود نظر نده .این ریزش دستوری و جهت تامین بخشی از کسری بودجه بود و بازم از این اتفاقا به اشکال گوناگون دیگری توسط خود خود دولت در ادامه مسیر رخ خواهد داد!!!!!
۲۴ میلیون به روحانی رای دادید اینم نتیجش
با سلام
صندوق ثروت آفرین تمدن متاسفانه نزدیک به دومیلیون تومان بیشترازآن چیزی که درقوانین واساس نامه صندوق جهت ابطال آمده ازمن کسرکرده ومتاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.ده هابارتماس گرفتم دراینستاگرام قریب به ۲۰ پیام دادم نزدیک به۷تا۸بار ایمیل فرستادم ولی جواب دریافت نکردم.هموطن عزیزلطفا مواظب باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
نظارت در هیچ موردی وجود ندارد
عجب هجیب ۴۰۰واحدی
این افرادی که ایه یاس و ناامیدی میخانن یا یا فعال در حوزه دلار و سکه آن برا تخریب بورس و کشاندن پول به آن سمت یا پولی در بورس ندارن و خروج زده ان وگرنه قیمت محصولات تولیدی کارخانه ها و کل اجناس در حال افزایش است چطور سهام میخواهد کاهش بیشتری داشته باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
چیز مهم سود کارخانجات است نه قیمت محصولات تولیدی
بایداساسی جلوی این بورس بازهای طماع گرفته بشه
چرخه انتقال سرمایه های سرگردان :
بورس را باتبلیغات شبانه روزی ومصاحبه های سفارشی وجهتدار انقدر سوداوروجذاب نشون میدن تا ادمهای طماع برای کسب سود کاذب روزانه ۵ درصد سرمایه هاشونو بیارن توبورس بعد که حسابی نقذینگی جمع شد انقدر بورس رو باد میکنن که باصدای مهیب بترکنه و بعدازازنکه عده معدودی که رانت داشتند وسودهای غیرقابل تصوربردن بقیه رابه خاک سیاه مینشانند و همزمان نرخ دلار را افزایش میدهند و خودرو های اماده عرضه را احتکارمیکنند تا سرمایه هاازبورس به بازار ارز وخودرو کوچ کنند بعد فیتیله دلار رامیکشند پایین تا دوباره سرمایه هابه بورس برگرده واین چرخه معیوب تا تامین کامل کسربودجه وتبخیرشدن بخش مهمی از نقدینگی سرگردان ادامه خواهدداشت !!!!
این اقتصاددانهاچطورفقط برای بورس نظرمیدن برن یه نخسه همبرای بازارطلا ودلارمسکن بپیچندشاید حباب اونجاهم ترکید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
عزیز طلا و مسکن تابع نرخ دلار هستند و نرخ دلار هم تابع رشد نقدینگی و میزان چاپ پول بی پشتوانه برای پخش کردن بین مردم است ۲۰ ساله دلار ۲۵ برابر مسکن۱۷۰ برابر و سکه ۱۹۰ برابر شده است اما شاخص بورس در سهام های شاخص تا ۱۰۰۰ برابر شده است و حباب یعنی این سهام سایپا از ۷۸ تا قبل فرو ریزی ۱۰۰۰ برابر شده بود و هنوز ۵۰۰ برابر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
تا زمانی که پول چاپ میشه قیمت دلار طلا و مسکن افزایش پیدا میکند ولی جنس بورس و سهام با سه مورد قبلی متفاوت است
شاخص کل باید زیر یک میلیون باشد تا حباب بازار تخلیه شده باشد
بله همین اتفاقها باعث بی اعتمادی شد و اینکه الان دیگه نمتونیم دلار را مهار کنیم و متاسفانه خزانه ارزی کشور دلاری هم ندارد
حقوقی ها امروز می فروختن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر