بازدید 19907
پیمانه اقتصادی

بورس فردا مثبت است یا منفی؟ / سخنگوی دولت: برخی‌ها اجازه ندادند بورس ما رشد کند/ کارشناس صنعت خودرو: گرانی خودرو با آغاز ریزش بورس پیش بینی می‌شد / مقام مسئول: نمی‌توانیم مصداق گرانفروشی را در خودرو تعیین کنیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به کانال پایین‌تر سقوط کرد! تسلا «خطرناک‌ترین سهم» در بورس وال استریت است، طلای جهانی عقب نشست، نفت ۴۱ دلاری شد، بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا، قیمت محصولات ایران خودرو دیزل افزایش یافت و تعداد دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 08 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به کانال پایین‌تر سقوط کرد! تسلا «خطرناک‌ترین سهم» در بورس وال استریت است، طلای جهانی عقب نشست، نفت ۴۱ دلاری شد، بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا، قیمت محصولات ایران خودرو دیزل افزایش یافت و تعداد دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن را در بر دارد.

بورس به کانال پایین تر سقوط کرد!

امروز شاخص کل با ۳۷۱۴۷ واحد کاهش معادل منفی ۲.۳۱ درصد به یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۴۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۹۷۴۳ واحد کاهش معادل منفی ۲.۳۱ درصد به ۴۱۱ هزار و ۸۲۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۵۸۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۵ درصد به ۴۳۲ هزار و ۲۵۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۳۰۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۵ درصد به ۲۸۳ هزار و ۳۹۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۰۱۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۲.۲۸ درصد به دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۱۱ واحد، شاخص بازار اول با ۳۲۶۷۵ واحد کاهش معادل منفی ۲.۷۵ درصد به یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۸۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۲۷۸۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۵ درصد به ۳ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

گزارش بورس امروز سه شنبه 18 شهریور 99/ کانال 1.6 میلیون واحدی هم از دست رفت

گزارش بورس امروز سه شنبه 18 شهریور 99/ کانال 1.6 میلیون واحدی هم از دست رفت

سخنگوی دولت: برخی اجازه ندادند بورس ما رشد کند

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت از دارایی‌های مردم در بورس حمایت می‌کند، گفت: حمایت از بازار سرمایه و دارایی‌های مردم استراتژی دولت است. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «علی ربیعی» افزود: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است، اما بورس معمولا فراز و نشیب دارد و مطالعات تاریخی اقتصاد ایران نشان می‌دهد، ارزش بورس هیچ وقت پایین نیامده، بلکه بالا رفته است. سخنگوی دولت تاکید کرد: فراز و نشیب‌ها در بازار بورس عوامل متعددی دارد و قطعا حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است و ما باید از دارایی‌های مردم حفاظت کنیم. ربیعی یادآور شد: عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز و طلا در میزان افزایش و یا کاهش ارزش بورس تاثیرگذارند و هر چه قیمت ارز بالا برود ارزش سهام در بازار بورس افزایش و هرچه قیمت ارز پایین بیاید ارزش بورس کمتر می‌شود. سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی‌ اجازه ندادند بورس ما رشد کند، اظهار داشت: دولت در بازار بورس دخالتی ندارد، اما با یک اتفاق ساده و مانور رسانه‌های خارجی سبب شد که آثار روانی بیشتری بر جامعه و بورس تحمیل شود.

بورس فردا مثبت است یا منفی؟

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر همین ریزش‌ها از اول بدون دخالت اتفاق می‌افتاد و سعی نمی‌کردند شاخص کل را با حمایت بی‌فایده از نمادهای شاخص‌ساز مثبت نگه دارند، قطعا بازار زودتر به روند تعادلی و بعد صعودی خود بازمی‌گشت. چیزی که در بازار مشهود است، بی‌اعتمادی و جو هیجانی در بازار است که باعث صف‌های فروش طویل شده است، اخبار حمایتی دروغ و بی‌اعتماد کردن مردم  از سوی مسئولان به شدت روی روند منفی بازار تاثیر گذاشت، ولی اگر از همان روز اول بازار دستوری حمایت نمی‌شد و حقوقی‌ وارد بازار نمی‌شدند شاید بازار زودتر به روند تعادلی خود بازمی‌گشت. او در رابطه با بازار فردا و حمایت از بازار گفت: فردا صف‌های فروش ادامه دارد و بازار فعلا روی روند منفی حرکت می‌کند، اما فکر می‌کنم اگر قرار است از بازار حمایت شود، باید اول از سهم‌های غذایی، دارویی و یا سیمانی حمایت شود، زیرا سهم‌های بنیادین و شاخص‌ساز قدرت نقدشوندگی زیادی دارند و خرید و فروش بیشتری دارند ولی این سهم‌ها بیشتر از دو ماه رشدی نداشته و توجهی به آنها نشده است. به نقل از تجارت‌نیوز، این کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها چیزی که می‌تواند کمک کند این است که بازار دیگر دستوری نباشد و اگر حمایتی قرار است، انجام شود از طریق صندوق توسعه انجام شود. مردم فکر می‌کنند دولت کارش با بازار سرمایه تمام شده؛ اما اینگونه نیست و بازار در بلند مدت بهتر می‌شود.

تسلا «خطرناک‌ترین سهم» در بورس وال استریت است

کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری اعلام کردند، هم اکنون سهام شرکت تسلا خطرناک‌ترین سهمی است که در بورس وال استریت معامله می‌شود. ارزش سهام تسلا طی دوازده ماه گذشته ۸۰۰ درصد رشد کرده و ممکن است طی ماه‌های آینده نیز رشد بیشتری را تجربه کند. کارشناسان هشدار داده‌اند این سهم خطرناک‌ترین سهم بورس آمریکاست، چون افزایش ارزش آن از نظر بنیادین و ارزش شرکت منطقی نیست. دیوید ترینر، مدیرعامل مؤسسه نیوکانستراکتز، معتقد است، شاید سهام تسلا یکی از آن‌هایی باشد که رشد قابل توجهی در آینده خواهد داشت. وی تاکید کرد بدون توجه به نقشه راه شرکت تسلا قیمت آن نشان می‌دهد که ارزش این سهم در حال افزایش است. علیرغم هشت برابر شدن ارزش سهام تسلا طی یک سالی که گذشت، اما هفته گذشته سهام این شرکت نوسان قابل توجهی را تجربه کرد و در بورس فرانکفورت ۴ درصد ریخت و ۳۸۷.۵۴ دلار قیمت گذاری شد. شرکت بیلی دیفورد که بزرگترین سهامدار تسلا در خارج از این شرکت در جهان به شمار می‌رود هم اخیرا حجم سهام تسلا تحت مالکیت خود را کاهش داده است. کارشناسان می‌گویند ممکن است ارزش سهام تسلا برای ماه‌های آینده تا ۴۰۰ درصد دیگر هم افزایش یابد.

افزایش قیمت دلار در صرافی های مجاز و بازار آزاد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۲۲۶۵۰ تومان از مردم خریداری شد و در مقابل به قیمت ۲۲۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۸۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان افزایش نرخ دارد. رشد شاخص ارزی در صرافی‌های مجاز در حالی است که در بازار آزاد ارز، امروز دلار در کانال ۲۵ هزار تومانی در نوسان بود.

فروش سکه به نرخ ١١ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (سه شنبه) با رشد همراه شد و به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. به گزارش ایرنا،‌ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در ساعت ۱۴ امروز (سه شنبه) به بهای ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ٢۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۹ تومان به فروش رسید.

طلای جهانی عقب نشست

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش ارزش دلار کاهش یافت؛ اما تردیدهای فزاینده در خصوص احیای اقتصادی از تبعات شیوع پاندمی، کاهش میزان افت این فلز ارزشمند را محدود کرد. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۲۵ دلار و ۶۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۹۳۴ دلار و ۶۰ سنت ایستاد. شاخص دلار ۰.۲ درصد در برابر سبدی از رقیبان بزرگ افزایش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر کرد.

نفت ۴۱ دلاری شد

به دنبال نگرانی در مورد افزایش ابتلا به بیماری کرونا پس از تعطیلات طولانی روز کارگر در آمریکا و پایان یافتن فصل سفر در این کشور که می‌تواند تقاضا برای سوخت را کاهش دهد، قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی کاهش یافت. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۳۸ دلار کاهش ۳۸.۳۹ دلار فروخته و هر بشکه نفت برنت با ۶۵ سنت کاهش ۴۱.۳۶ دلار معامله شد. نفت برنت دیروز ۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا

تولیدکنندگان نفت در مناطق شیل آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نگرانی نسبت به احتمالا محدودیت حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، به دنبال دریافت مجوزهای حفاری فدرال هستند. به گزارش ایسنا، دریافت مجوزهای حفاری در پرمیان باسین واقع در تگزاس و نیومکزیکو ـ که بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکا محسوب می شود ـ در سه ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است. تحلیلگران این افزایش را به نگرانی شرکت های حفاری نسبت به محدود شدن حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت می دهند، در نظرسنجی ملی اخیر از دونالد ترامپ پیش افتاده است. بایدن تاکید کرده، نمی خواهد فرکینگ را کاملا تعطیل کند و این وعده وی را با بسیاری از مدافعان محیط زیست و فعالان حزب دموکرات دچار اختلاف نظر کرده است. با این حال، برنامه جوی بایدن شامل ممنوعیت مجوزهای جدید نفت و گاز در زمین های فدرال است. گروه های صنعتی می گویند چنین اقدامی به اقتصاد ضربه خواهد زد و رونق انرژی که آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرده بود از بین می برد. انقلاب شیل سال های اخیر، تولید نفت آمریکا را در سال گذشته به حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز رساند. با این همه فناوری فرکینگ که مستلزم پمپ آب، ماسه و مواد شیمیایی درون سنگ در فشار بالا برای استخراج نفت یا گاز طبیعی است، مورد اعتراض مدافعان محیط زیست قرار دارد.

قیمت محصولات ایران خودرو دیزل افزایش یافت

بر اساس جدیدترین اطلاعیه های فروش ایران خودرو دیزل، قیمت تولیدات این شرکت خودروساز افزایش یافته است.

بر این اساس، قیمت جدید محصولات ایران خودرو دیزل به شرح زیر است؛

 مقام مسئول: نمی‌توانیم مصداق گرانفروشی را در خودرو تعیین کنیم

سیدیاسر رایگانی گفت: زمانی گران فروشی مصداق پیدا می‌کند که سقف قیمت کالا و خدمات، مشخص باشد. وی افزود: مبنا برای عرضه خودروساز، قیمت اعلامی شورای رقابت است و در عرضه، متاسفانه با توجه به اینکه سقف قیمت، مشخص نشده، نمی‌توانیم در خودرو مصداق گرانفروشی را تعیین کنیم؛ هر چند گرانفروشی وجود دارد، چون سقف قیمتی برای خودرو تعریف نشده است؛ بنابراین از نظر قانونی، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به عنوان گرانفرشی، بسته است. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اختلاف قیمت بازار و خودروساز نشان می‌دهد نه خودروساز از این قیمت‌ها راضی است و نه مردم، اما در این میان عده‌ای به عنوان دلال و واسطه در حال مدیریت بازار هستند و سود اصلی به جیب آنها می‌رود.

کارشناس صنعت خودرو: گرانی خودرو با آغاز ریزش بورس پیش بینی می‌شد

«امیر حسن کاکایی» مدرس دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو با اشاره به عبور قیمت پراید از مرز ۱۰۰ میلیون تومان، می‌گوید: اگر قیمت ۲۰ میلیون تومانی پراید در سال ۹۶ را بر دلار متوسط سه هزار و ۵۰۰ تومانی آن زمان تقسیم کرده و در قیمت امروز دلار ضرب کنیم، قیمت منطقی پراید به دست خواهد آمد. وی یادآور شد: در ماه های گذشته، بازار بورس به شدت فعال بوده و پول های سرگردان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. پیش بینی می‌شد اگر ریزش بورس آغاز شود، قیمت سایر کالاها از جمله خودرو افزایشی شود. این استاد دانشگاه معتقد است: اگر شاخص بورس در روزهای آینده به تعادل برسد، سرمایه‌گذاران تصمیمات جدیدی خواهند گرفت و اگر قیمت دلار نیز حول و حوش ۲۴ هزار تومان تثبیت شود، قیمت خودرو باز هم پتانسیل بالاتر رفتن خواهد داشت، اما برعکس اگر دلار ناگهانی افت کند، خودرو با یک وقفه شروع به ارزان شدن می کند. وی در این زمینه، به سال ۹۸ اشاره کرد که در آن در مقطع پراید تا قیمت ۹۰ میلیون تومان نیز بالا رفت، اما پس از آن با یک سرعت کند پایین آمد. /ایرنا

تعداد دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن

بانک مرکزی اعلام کرد: تاکنون تعداد ۲۳۵۸ پرونده در بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات بانکی کمک ودیعه مسکن تشکیل و از تعداد یاد شده، ۱۶۳۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۸۵.۲۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
بورس فانتزی و صوری روز به روز بیشتر فرو خواهد ریخت و ملت همیشه صحنه دوباره حمله می کنند سمت دلار و طلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
الان همه دارند دلار وسکه میخرند....فردا افزایش دلار گرانی بیشتر را باعث میشه تورو خدا دلار را تک نرخی کنید حالا با هر قیمتی فکر ما کارگران وافراد ضعیف هم باشید
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
حمله کردن
محمد
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
به زودی بسیاری از دوستانی که اینجا علیه بورس سخنرانی میکنند رو در صف های خرید سهام خواهیم دید.
دوستان واقعیتی رو خدمتتون عرض کنم: بنده تا یک سال قبل مخالف سرسخت بورس بودم و تا حد ممکن علیه آن تبلیغات میکردم ولی بعد از صحبت با یک فرد خبره جذب بورس شدم و بعد فهمیدم داخل بورس خیلی متفاوت از صحبت های خارج آن است.
بله رانت و سفته بازی و حق و ناحق در بورس وجود داره ولی شما بفرمایید کجا وجود نداره؟
پولی که وارد بورس بشه به مراتب پاک تر و بهتر از پولهایی هست که وارد بازارهای دلار و طلا و حتی مسکن میشه.
مسیر حرکت مشخصه و حرف های کوچه بازاری و حسادت ها نمیتونه جلوی این حرکت رو بگیره
هیچ اتفاق خاصی در بازار ارز و دلار اتفاق نیافتاده. در واقع باید گفت مکانیزم عرضه و تقاضا همانطور که همین قلم بارها از دو سال پیش در همین ستون نظرات یاداروی کرده به صورت بسیار دقیقی عمل کرده. بارها گفتیم که قیمت دلار به عنوان ارزشاخص بین المللی در اقتصاد ایران برابر است با نسبت بین نقدینگی کل ریالی منتشر شده در پایان دوره یکساله و کل درامد ارزی کشور در همان دوره یکساله که معمولا بعد از تاخیری ششماه این نسبت در اقتصاد ایران حاکم می شود. فقط زمانی که درامد ارزی بسیار بیشتر از مصارف ارزی است دولت و بانک مرکزی با تزریق ان می تواند از وقوع این نسبت چند ماه یا حتی سال جلوگیری کند ولی به محض پایان ان درامد سرشار ناگهان به قول دوستان فنر در می رود. در اسفند نقدینگی ریالی ایران 2400 هزار هزار میلیارد تومن بود و درامد ارزی یکساله 80 میلیارد دلار . بارها از فرودین گفتیم که هیچ نیرویی چه بانک مرکزی و چه ترامپ برای مهرماه 99 نمی تواند قیمت دلار را پایین تر از 25 هزار تومن یا بالاتر از 35 هزار تومن کند. چرا دلار 60 هزار تومن نمی شود؟ چون قیمت ارز از بنیانهای اقتصاد مانند قانون جاذبه است و هیچ سلطان سکه یا دلار یا ترامپی نمی تواند ان را تغییر اساسی دهد. ولی از حالا هشدار می دهیم که با توجه به افزایش نقدینگی در شهریور به حدود 2900 هزرا میلیار میلیارد تومن و کاهش بیشتر درامد ارزی یکساله منتهی به شهریور باید انتظار نسبت های بزرگتری را در دی یا اسفند و بخصوص ابر نسبت در سال اینده داشته باشیم. تمام تلاشهای بانک مرکزی برای توقف این روند مانند دستکاری در بورس یا خودرو یا بگیر و ببند بیهوده است و فقط ان بازارها را هم به هم میزند و کارکردهای انها را از بین می برد. فقط باید این میزان کم ارز و افزایش شدید نقدینگی را مدیریت کرد. راه دیگری ندارد.
سخنگوی دولت: "برخی ها اجازه ندادند بورس ما رشد کند"
این دولت همش نق می زنه و ناکارامدی و ضعف خودش رو می اندازه گردن این و اون
بسه بابا
نمی تونید بکشید کنار
خسته شدیم از این همه نا کارآمدی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
دقیقا... فقط بلدن نق بزنن عین بچه ها... هیچ کاری بلد نیستن بکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
اون موقع که توی بورس سود میکردید میگفتید از نبوغ خودتون و دانش بالاست الان که دارید ضرر میدید شده ناکارامدی دولت اتفاقا دولت بسیار زیرکانه پول مردم رو جمع کرد تا هم کسری بودجه خودش رو تامین کنه هم نقدینگی تو جامعه کم بشه فقط یه مشت سودجو که دنبال پول مفت میگردند این وسط بدبخت شدند
کارشناسان شما همیشه گفتند که قیمت طلا و دلار و یورو حباب است قیمت اینها خیلی هم واقعی است این که حباب بورس ایران است و هر چقدر هم سعی کنید زمین خواهد خورد و پول این افراد به باد خواهد رفت،بنشینید و ببینید
بورس بای بای

پولهای مردم بای بای

تجمع مالباخته های بورس مقابل تالار شیشه ای بزودی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
امان از دست شما دلال های دلار و طلا
دولت باید شرکتهای کاذب شاخص ساز که در کمتر از شش ماه با حجم فوق القاده و بدون هیچ تحرک اقتصادی چند صد درصد رشد کاذب ناشی از حمایت‌های بی جا داشتن رو به مدت شش ماه تعلیق کنه و اجازه بده بازار بسمت سهام واقعی با عملکرد مناسب برگرده و سهام با p/e بالا رو هم از بورس خارج کنه، یعنی چه که شرکت بورسی اصلا درآمد نداشته باشه و یا ناچیز باشه پس چه ارزشی برای حضور در بورس داره؟
این دولت هم دورانش تمام خواهد شد و روزی میرسه که برا کسی مهم نباشه چه بلایی سرمایه های ملت نگون بخت اومد. فقط ما مردم میمونیم و یک عبرت بزرگ
اعتماد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
اینا میرن وپول ما هم رفت خدا حافظ 50سال زحمت کشیدن
سه شنبه ۱۸ شهریور
درادامه ریزش های سهمگین ۵۰۰ هزارواحدی هفته های اخیر بورس امروز نیزشاخص کل ۴۰ هزارواحددیگر سقوط کرد وبه کانال یک ونیم میلیون واحدی پرتاب شد !!!
صف های فروش بسیارپرتراکم هستند اما خریداری نیست دیگرهیچ چیز حتی حمایت حقوقی ها نمیتواند مانع از ادامه سقوط بورس شود
روندنزولی بورس وتخلیه حباب ان تارسیدن شاخص کل به کانال ۴۰۰-۵۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
خب اینجوری سکته میزنیم تورو خدا نگو
این کاملا درسته : گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر همین ریزش‌ها از اول بدون دخالت اتفاق می‌افتاد و سعی نمی‌کردند شاخص کل را با حمایت بی‌فایده از نمادهای شاخص‌ساز مثبت نگه دارند قطعا بازار زودتر به روند تعادلی و بعد صعودی خود بازمی‌گشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
بازار را اعضا وسهام داران مشخص میکنه وقتی کد بورس زیاد دادند وهمه تاجر ومعامله گر شدند این اتفاق افتاد
مصداق گرانفروشی در خودرو گران شدن 130 درصدی کارخونه ای وانت آریسان است که به یکباره از 52 میلیون به 120 میلیون افزایش یافت.
با سلام
اینکه نگذارند بورس ما رشد کند نشان از توانایی آنهای مجهول نیست بلکه از ناتوانی شمای معلوم است.
سنخگوی دولت هنوز تراز افزایش نرخ ارز با افزایش بهای بورس را نمی داند و عنوان می کند هر وقت نرخ ارز بالا می رود بورس هم بالا می رود !!! الان ارز بالا کشیده ولی بورس در پایین تر حد خود قرار دارد و قرار نیست مردم فرصت فروش و خروج از بورس را پیدا کنند.
لطفا اجازه دهید هر چیزی مسیر خودش را طی کند و با دخالت بی مورد و از روی بی اطلاعی فاتحه همه چیز رو نخوانید.
نمی دانیم به این دولتی ها به انجام چه کار اجازه میدهند تا برای بورس کاری کنید؟
گراني دلار و خودرو ...گويا دولتی وجود ندارد
یکجوری حرف میزنند که انگار این و آن باید اجازه رشد بورس را بدهند
در همه جای دنیا بورس آینه ای از اقتصاد است حالا این اقتصاد چه وضعیت خوبی دارد و چه رشدی دارد که بورس نیز در کنار آن رشد داشته باشد
تا یک سهم سوددهی مناسب نداشته باشد رشد آن دورغین و حباب است
عامل گرانی خودرو پایین بودن آمار تولید خودرو است نه بالا رفتن یا پایین رفتن بورس
این حرف اصلا منطقی نیست که اگر بورس ربزش کند خودرو افزایش قیمت خواهد داشت . این تحلیل از یک استاد دانشگاه بعید است . همین تحلیلها باعث آشفتگی بازار میگردد . دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت ارز نبمایی از ۱۸۰۰۰ تومان تا ۲۱۸۰۰ تومان امروز میباشد که در طول یک ماه صورت گرفت و باعث افزایش مواد اولیه چه فلزات از جمله مس و فولاد و چه محصولات پتروشیمی گردیده است . آقای همتی وقتی در طول یک ماه باعث افزایش ۲۰ درصدی کلیه اقلام چه صنعتی و چه خوراکی شده اید چگونه میخواهید به تورم سالیانه ۲۲ درصدی دست یابید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
منظور این است که اگر بورس ریزش کند و مردم پول خود را از بورس بیرون بکشند به سمت مسکن و خودرو و ... می روند و با افزایش تقاضا قیمت آنها بالا خواهد رفت
دولت از این حمایت ها از جیب مردم دست بردارد هر زمان که باید دولت از مردم حمایت کند میگه نداریم
اگر تمام ثروت کشور را در بورس بریزید عاقبتی جزء سقوط ندارد حمایتها فقط باعث تاخیر در سقوط میشود
با توجه به اینکه افسار گرانی ها از دست خارج شده است فروپاشی اقتصادی نزدیک تر از آن چیزی است که فکر می کنیم
به امیدخدا همچنان منفی است !
انهایی که بخاطرداشتن رانت روزانه ۴-۵درصد سود مفت به جیب زدند حالا هرچی خودند باید پس بدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
دلال ارز هستی یا طلا بدون شک
به امید خدا بورس راه خودش رو پیدا میکنه و از این فراز و نشیب ها زیاد داشته و خواهد داشت
مهم اینه که برایند نهایی و بلند مدت مثبته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
1226
چرا هر کسی واقعیت اقتصاد ناکارامد ایران رو میگه سریع مگیید دلالی
مهم اینه تا این شرایط سیاسی در کوتاه مدت و بلند مدت بورس ریزشی است مگر در سیاست تغییر بنیادی ایجاد شود
بورس فردا خفن مثبت میشه!!!!!!
در امریکاش هم نمی توانند پیش بینی کنند بورس شان فردا چه جوری است و ذات بورس همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
همین سوال که مثبت است یا منفی خیلی غیر کارشناسانه همراه با عوام فریبی است
در عجبم از این کارشناسان. اگه قرار باشه قیمت پرایدی که نزدیک ۲۰ ساله تولید داخل میشه و همه جوره ازش حمایت شده رو بر اساس قیمت دلار بسنجیم همون بهتر که در کارخونه اش رو ببندیم که بعد از ۲۰ سال از تولید داخلی و خودکفایی هنوزم صدرصد وابسته به دلاره. یه نگاه به صنایع نظامی بندازید که در اوج تحریم با تکیه به دانشگاهیان و مهندسان داخلی چطور پیچیده ترین فناوریها رو بومی سازی کردند. واقعا صنایع خودروساز باید از خجالت آب بشوند که با این همه حمایت، و حتی ارتباط با شرکت های خارجی و ادعای انتقال دانش فنی حتی از ساخت یک خودروی بومی سازی شده داخلی و مستقل از نوسانات ارز عاجز مونند
سخنگوی دولت : برخی ها اجازه ندادند بورس ما رشد کن !!!! تا چقدر باید شاخصش میرفت که شما بالاخره اسمشو بذاری رشد ؟ سیصد هزار تریلیارد تریلیارد تریلیارد تریلیارد واحد ؟ آره ؟ خوب حالام طوری نشده . از شدت حباب بجای فتح قله داره فتح دره میکنه
گران فروشی در چی رو تعیین کردید که در خودرو بخواهید تعیین کنید
چقد خوب قیمت پراید رو حساب کردین، با همین روش کارگری که تو ۹۶ مبلغ ۲ میلیون حقوق میگرفته باید الان ۱۲.۸ میلیون حقوق بگیره ! مواد اولیه هم که برای ساخت اون از دولت میخرن باید همونطوری پولش حساب کنن، انرژی ( گاز و برق و ..) که تو تولید استفاده میشه همونطوری حساب بشه، مالیاتی هم که میدن به همون روش حساب بشه.
وام ودیعه مسکن هم با قولنامه های صوری به کام افراد زرنگ ریخته میشه نه مستاجر بدبخت!
بنابر گفته آقای رایگانی الان پراید باید 142 میلیون باشد!!!...... این هم معنی گشایش اقتصادی رئیس جمهور !!!!
پاسخ ها
محمود آهنگران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
خطاب به اون مسئول محترم (سید یاسر رایگانی) که میگه قیمت خودرو مشخص نیست که جلوی گرون فروشی اون رو بگیریم، قیمت بقیه مایحتاج مردم که مشخص شده، برای اونا چرا کاری نمیکنین، مثلا تخم مرغ که کیلیویی 11.000تومان تصویب کردین به 30.000تومان رسیده، اونم تو همه فروشگاه ها نه یکی دو جا که شما نتونی ببینی عزیزم، لطفا مسئولیت پذیر باشید.
نمی توانید استعفا بدهید.
کی اجازه نداد خود رو دقیقا راهی را رفته که پتروشیمی ها وبعد فولادی ها رفتن مواد اولیه را به تولید کم یا نمی فروختند وبعد برای سود بیشتر در بازار آزاد میفروختند .....حالا قبلا از طریق نمایندگی وحال با دلال بازی .....در ضمن دلار را تک نرخی کنید همه چیز درست میشه
اول بگو چرا باید بورس رشد کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
وقتی همه چیز رو به رشد هستند شما بگو که چرا نباید رشد کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
بورس از جنس همه چیز نیست1342
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
همه چیز روبه رشد بوده و 5 برابر شده، بورس 15 برابر و نیم هست هم اکنون

زمین بایر رشد نمی کنه

قیمت یک زمین 200 متریدر شهر های کوچک و محروم کویری اگر قبل از تحریم بالا رفته، قیمت بورس هم به همون میزان باید بالا بره
...عزیزمن به سوابق رجوع کن.در سال 1384قیمت برگ سهام سایپا500تومن و برگ سهام ایران خودرو470 تومن بود...حالا در همون سال قیمت پراید6900000تومن دلار900تومن سکه تمام 107000 تومن حالا خودت ماشین حساب در بیار امروز قیمت اینهایی که گفتم چند هست؟!! حالا کدوم حباب داره؟!!...عزیز من انصاف داشته باشید سهام شرکتها در بورس به شدت مظلوم واقع شدن و از رشد به شدت عقب هستن ...توضیح از این روشنتر؟!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
حرف شما وقتی درست است که سرمایه شرکت های خودرو ساز تغییر نکرده و اصطلاحاً افزایش سرمایه داده نباشند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
اولا سهام خساپا سال 84 زیر 400 بوده
دقیقا مورخ 1384/12/28 مقدار 3896 ریال بوده

دوما بازار باید راه خودش رو پیدا کنه تا قیمت واقعی مشخص بشه

سوما سایپا یک شرکت ورشکسته با زیان انباشته بسیار هست که با پول نفت زنده بود (الان خدا می دونه چی میشه)

چهارما باید بعد از تحریم ها به ارزش واقعی خودش برسه!!! از سال 84 تا 97 ارزشش نواسان داشته و نسبت به بازار موازی ضرر نسیب سهام دار می کرده و حالا باید به نسبت قیمت دلار 25 برگشت بخوره؟؟؟

شما مشکلت اینه که بازار سهام رو یک فضایی غیرواقعی و مجهول بدون توجه به کلیت بازار و اقتصاد می سنجی

اصلا کل سهام سایپا برای شما و شما با 2.5 میلیارد دلار کل سهام سایپا رو خریدی و تا 30 سال نمی تونی اون سهام رو بفروشی! حالا شما به من بگو سرمایت نسبت به ضرر سایپا باید بالا بره یا باید پایین بره

با این زیان انباشته، سرمایه شما دود میشه چون تو 30 سال اصلا تکنولوژی نمی تونی بخری! و بعد از 30 سال کلیه دستگاه های فرسوده رو باید بندازی دور
در اقتصاد چیزی بنام گرانی نداریم این دلار و پراید و سکه نیست که گران می شوند «این ریال است که دارد سقوط می کند». شما حتی نمی دانید چه اتفاقی دارد می افتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
ای گاش فقط سقوط ریال بود در کنار سقوط ریال دولت مردان ما نمی خواهند بپذیرند که ریال سقوط کرده و روی همه جیز تاثیر خودش را می گزارد و همه چیز را می خواهند دستوری کنترل کنند و در یکجا موفق و در جای دیگر ناموفق هستند و باعث ورشکستگی در یک جا و سودهای بادآورده در جای دیگر می شوند و عامل هرج و مرج شده اند
اینها همش بهانس همه دیگه میدونن خودرو ساز یه سری خودرو رو خیلی غیرمنطقی افزایش داده و واسه همین بازار آزاد و ملتهب کرده تا این قیمت بی منطقش و توجیح کنه دیگه خیلی دسته اینارو خوندن
چند روز دیگم تثبیت شد قیمت دنا پلاس اتومان بازار میاد پایین
امروز بورس مثل بچه ای بود که پدر و مادر خودش را گم کرده بود و آنهم بخاطر این بود که سهام شرکت هایی مثل خودرو و پالایشی ها که لیدر بازار هستند بسته بود
اصلاً چیزی بنام حمایت در بورس بی معنا است چون بازار بورس بازار هوشمندی است که نسبت به واقعیات اقتصاد عکس العمل نشان می دهد نه به ظواهر و سخنان کسانی که از بورس سررشته ندارند چنانچه دیدیم که هیچ کدام از صحبت ها و تصمیمات دولت تاثیری در روند بورس نگذاشت و اساساً اگر دخالتی هم توسط دولت در بورس انجام شود اشتباه است و بورس باید با توجه به عرضه و تقاضا و شفافیت شرکتها روند خودش را در پیش بگیرد و به جای حمایت از بورس مردم باید بدنبال قانون مداری در بورس باشند
عامل گرانی خودرو و بسیاری از کالاهای دیگر نبودن یک مدیریت جامع و کامل در نرخ ارز و صادرات و واردات است. ارز در کشور ما غیر واقعی است و دلیل آن هم این است که دو نفر که یکی از آنها در آمریکا و دیگری در ایران هستند اگر دو کار یکسان انجام می دهند باید قدرت خرید یکسان در کشورهایشان داشته باشند و متاسفانه سیاست مداران و اقتصاددان دخیل در تصمیمات دولتی یا اراده ای در نگه داشتن نرخ ارز بر مبنای واقعیت ندارند و یا اینکاره نیستند و همچنین صادرات و واردات ما یلخی و کنترل نشده است در حالی که صادرات و واردات باید بر اساس مقدار تولید داخل و نبود کالا در داخل باشد بگونه ای که بتواند هم از تولید داخل حمایت کند و هم جلوی کاهش کالا و بالا رفتن قیمت آنها را بگیرد.
ما در کشور با دو بحران مهم در نظام پولی درگیر هستیم 1- کاهش ارزش پول ملی 2- نوسان غیر قابل پیش بینی در ارزش پول ملی / کاهش ارزش پول ملی نشاندهنده ضعف در تولید کالای باکیفیت در گشور و عدم استفاده بهینه از مواد اولیه خام است اما نوسان غیر پیشبینی در ارزش پول ملی حاصل مدیریت ضعیف در نظام پول ملی است و این درحالی است که یک تولید کننده و اقتصاددان حتی نمی تواند ارزش ریال را در هفته آینده و یا روز بعد پیش بینی کند چه برسد به ده سال آینده و این حالت حتی بدتر از کاهش ارزش پول ملی است و اگر کاهش ارش پول ملی در یک شیب ثابت بود با تمام بدی هایش باز اوضاع بهتر وضعیت فعلی بود.
اگر قرار بود کشور ما نفت و گاز و بسیاری از معادن سرشار را نداشته باشد واقعاً در چه وضعیتی بودیم؟! یعنی نه تنها منابع حاصل از نفت و گاز نداشتیم بلکه باید یک پولی هم برای واردات گاز و بنزین و ... هم پرداخت می کردیم. واقعاً کشورهایی مثل کره جنوبی و ترکیه که نفت و گاز ندارند چطوری کشورشان را اداره می کنند؟! و جالب تر اینکه بر اساس شواهد و قرائن سطح رفاه آنها بهتر از ما است یا اینکه من اشتباه می کنم؟! ما قیام کردیم و شهید دادیم که هم در معنویات و هم مادیات بهتر شویم نه اینکه یک عده فقط به فکر جیب خود و زرق و برق دنیوی خود باشند و یک عده دیگر در فقر و نداری زندگی کنند.
بیشتر مشکلات ازجایی شروع شد که سودهای بانکی را دست کاری کردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر