بازدید 25849

قدرت‌نمایی ناو هواپیمابر چینی در «دریای چین جنوبی»

وزارت دفاع چین از رزمایش شماری از جنگنده‌ها و بالگرد‌های ضد زیر دریایی خود مستقر در ناو هواپیمابر «لیائونینگ» در دریای چین جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵ 07 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارتش چین در اقدامی برای نمایش قدرت خود به آمریکا جنگنده‌های مستقر در عرشه ناو هواپیمابر «لیائونینگ» را به پرواز درآورد.

به نوشته وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» به نقل از وزارت دفاع چین، این ناوهواپیمابر به تازگی ماموریتی را با اسکادرانی از جنگنده‌های «شنیانگ جی-۱۵» خود در دریای چین جنوبی انجام داد. در این تمرین هوایی جنگنده‌های جی-۱۵ به اهداف از پیش تعیین شده با موشک‌های واقعی شلیک کردند و تمرین سوختگیری هویی را نیز با موفقیت به اجرا گذاشتند.

به گفته وزارت دفاع چین، در این رزمایش شماری ار بالگرد‌های مجهز به موشک‌های زیر دریایی، چهار فروند هواپیمای گشت دریایی و چند فروند بالگرد «زی-۹» ویژه عملیات امداد حضور داشتند.


قدرت‌نمایی چین با پرواز جنگنده«جی-۱۵» از ناو«لیائونینگ»


این ناو قادر است تا ۵۰ فروند جنگنده در خود جای دهند. جنگنده شنیانگ جی-۱۵ نیز بسیار شبیه به «سوخو-۳۳» روسیه است که در یک ساعت ۲۴۱۰ کیلومتر را طی می‌کند. وزارت دفاع چین به دلیل مسائل امنیتی به جزئیات بیشتر این رزمایش اشاره نکرده است.

رسانه‌ها چندی قبل نیز از اجرای رزمایش چین با مهمات واقعی در دریای چین جنوبی پس از رزمایش پدافند هوایی ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» آمریکا حاضر در منطقه خبر دادند. به نوشته وبگاه «استرایپس» چین فیلمی منتشر ساخت که در آن شلیک سلاح‌ها از روی عرشه، شلیک اژدر و فرود بالگرد‌ها بر روی عرشه کشتی‌های جنگی نمایان بود. ارتش چین این رزمایش را پس از عملیات پدافند هوایی ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» آمریکا انجام داد. این ناو آمریکایی پس از اجرای این رزمایش در منطقه عازم دریای فیلیپین شد.
قدرت‌نمایی چین با پرواز جنگنده«جی-۱۵» از ناو«لیائونینگ»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۲
عجب سیستم های پیشرفته ای
چین تازه الان به تکنولوژی ده ها سال پیش آمریکا دست پیدا کرده
شما فکر می کنید آمریکا نشسته اونجا و فقط نگاه می میکنه که دیگران دارن پیشرفت می کنن و خودش هیچکار نمی کنه
آمریکائیها عمدتا دست خودشون رو به راحتی رو نمیکنن و مطمئن باشید اونها به تکنولوژیهای خیلی جدید تر و پیشرفته تر دست پیدا کرده اند که سری نگه داشته اند
ضعف تکنولوژیک آن کاملا مشهود است.
آمریکا ، دقت کن تک قطبی تمام شده !
ناو هواپیمابر چینی ! خودش یه جوکه !!!!!!
چاپلوسی برای چین.
حالا شما چرا پز اونا رو میدین. ما تا الان چه کرده‌‌ایم؟ جنگنده سنگین ساختیم؟ یا ناو هواپیمابر؟
بی شک چین ابر قدرت بعدی خواهد بود و بهترین فرصته تا از روابط خوب با چین بهره برداری لازم رابنماییم .
بعنوان کسی که قبلا چشم امید به کمک از آمریکا برای پیشرفت کشور را داشتم باید بگم آمریکا هم از نظر قدرت رو به افول است و هم از لحاظ اطمینان غیر قابل اعتماد است . پس بهتره تا تنور چین داغه نان را بچسبانیم !
شما چینی نیستین که با این حرفها قیافه میگیرین .سرخط خبرها شده پیشرفت چین و روسیه.منم پسر عموم خیلی پول داره باید قیافه بگیرم پس.قیمت برنج هندی چنده این مهمه
گیرم پدرت فاضل ازفضل اوتوراچه حاصل...یرزو سنگ چین رو به سینه بزنید یکروز هم سنگ روسیه خائن ترن کشور ازروز الست تابه امروزرو..خائنین خائن پرور
این خبرها هیچ اهمیتی برای مردم ایران نداره مطمئن باشید میلیونها چینی آرزوشون اینه تو آمریکا زندگی کنند اما شما یه آمریکایی پیدا نمیکنی که به چین مهاجرت کنه
خائن تر از چین و روسیه خودشان هستند راستی از مسلمانان ایغور چه خبر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی