بازدید 8903

رئیس اقلیم کردستان عراق به ترکیه سفر کرد

«نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان امروز (جمعه) به ترکیه سفر کرد. بارزانی قرار است با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهوری و «مولود چاووش‌ اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند. ۲۱ مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 04 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع کردی، بارزانی در راس هیاتی بلندپایه ساعتی پیش وارد آنکارا شد.

«کریم شنگالی» رئیس دفتر، «سفین دزیی» مسئول اداره روابط خارجی اقلیم کردستان و «فلاح مصطفی» مشاور بارزانی در این سفر وی را همراهی می‌کنند.

بارزانی قرار است با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهوری و «مولود چاووش‌ اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر نچیروان بارزانی به ترکیه پس از گفت‌وگوهای چهارشنبه گذشته وی بغداد با مقامات عراقی و رئیس جمهوری فرانسه انجام شده است.

منابع اقلیم کردستان عراق به اهداف سفر بارزانی به ترکیه اشاره نکرده‌اند.

سفر بارزانی به ترکیه در حالی انجام می شود که آنکارا از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر پ.ک.ک آغاز کرده است.

۲۱ مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه اعلام کرده که هدف از عملیات موسوم به "پنجه ببر" در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان