بازدید 5040

چین «آسه‌آن» را به مخالفت با آمریکا فراخواند

«وانگ یی» وزیر خارجه چین از گفت و گو میان کشورهای عضو «آ سه آن» و تلاش های آنان برای مخالفت با مداخله جویی آمریکا استقبال و این کشورها را به استمرار همکاری و مقابله با نفوذ منطقه ای واشنگتن و هر نیروی خارجی دیگر دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 04 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تلویزیون مرکزی چین روز جمعه با اشاره به استقبال وزیر خارجه این کشور از نتیجه مثبت گفت و گوهای چین و "آ سه آن" برای حفاظت از دریای جنوبی آورده است: چین و اعضای اتحادیه جنوب شرقی آسیا متعهد به اجرای کامل بیانیه مرتبط با فعالیت ها در دریای چین جنوبی هستند و برای پیشبرد همکاری ها در این عرصه به رایزنی هایشان ادامه خواهند داد.

در همایشی که توسط وزارت خارجه و موسسه مطالعات دریای جنوبی چین در پکن برگزار شد، سیاستمداران، مقامات و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف منطقه و فرا منطقه از جمله روسیه، تایلند، اندونزی، سنگاپور، کامبوج، لائوس و بریتانیا شرکت کردند.

"وانگ یی" در این همایش از کشورهای منطقه خواست برای مقابله با مداخله خارجی همکاری کنند و افزود: برخی از کشورهای خارج از منطقه در راستای منافع ژئوپلیتیکی خود به دنبال دامن زدن به اختلافات در دریای جنوبی چین هستند و هدفشان مختل و مخدوش کردن ارتباطات کشورهای همسایه است.

"لو جایو هویی" معاون وزیر خارجه چین هم در همایش چین و "آ سه آن" برای حراست از ثبات منطقه و دریای جنوبی گفت: مداخلات آمریکا منبع اصلی خطر در دریای چین جنوبی است او از کشورهای منطقه خواست به طور مشترک این خطرات را برطرف و صلح و ثبات را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش پیش از نشست وزرای خارجه در مورد همکاری آسیای شرقی و جنوب شرقی در یک هفته آینده و دربحبوحه تنش ها میان آمریکا و چین برگزار می شود.

به گفته معاون وزیر خارجه چین، مواضع و تعهدات این کشور در مورد دریای چین جنوبی تغییر نکرده است و پکن «به همکاری با کشورهای آ. سه. آن ادامه خواهد داد تا دریای جنوبی به دریای صلح، دوستی و مشارکت تبدیل شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار