بازدید 8629

جزیره موریس ۳.۴ میلیارد ین از ژاپن غرامت می خواهد

مقامات موریس کشوری کوچک و جزیره ای واقع در حاشیه اقیانوس آرام از دولت ژاپن خواستند به منظور پرداخت خسارت به ماهیگیرانی که به دلیل نشست نفت از یک کشتی ژاپنی، قایق و همچنین شغل خود را از دست داده اند ۳.۴ میلیارد ین (۳۴ میلیون دلار) خسارت پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 02 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری کیودو، بر اساس طرح پیشنهادی کشور جزیره ای موریس این خسارت برای ساخت ۱۰۰ قایق ماهیگیری، آموزش ۴۷۵ ماهیگیر و ۶۰ قایقران هزینه خواهد شد.

کشتی واکاشیو اواخر مرداد سال جاری هنگامی که از چین به مقصد برزیل در حرکت بود به یک صخره دریایی برخورد کرد گزارش ها حاکی است بیش از هزار تن روغن از این کشتی باری متعلق به یک شرکت خصوصی ژاپنی به دریا نشت کرده است.

این کشتی باربری که در آب های ساحلی این جزیره به گل نشسته بود چند روز به دو نیم تقسیم و غرق شد.

ژاپن امروز اعلام کرد برای ارزیابی مفصل تری از خسارات وارد آمده به اکوسیستم دریایی محلی که در اثر آلودگی نفتی از یک کشتی باری ایجاد شد، کارشناسان بیشتری به کشور موریس اعزام خواهد کرد.

وزیر محیط زیست ژاپن روز چهارشنبه سه کارشناس را برای بررسی دقیق تر جزئیات تاثیرات این آلودگی نفتی بر جنگل های حرا و صخره های مرجانی به این جزیره اعزام خواهد کرد ژاپن پیشتر برای ارزیابی این وضعیت و کمک به عملیات پاکسازی، گروه هایی از مقامات این وزارتخانه و کارشناسانی را به محل اعزام کرده بود.

این وزارتخانه گفت که گروه های یاد شده تأیید کرده اند که صخره های مرجانی پس از اصابت این کشتی به آنها آسیب دیده اند آنها همچنین تایید کردند که اگر به جنگل های حرا رسیدگی نشود این آلودگی نفتی می تواند آنها را در معرض خطر از بین رفتن قرار دهد.

کوایزومی شینجیرو، وزیر محیط زیست به خبرنگاران گفت که دولت در نظر دارد به جزیره موریس کمک بیشتری ارائه دهد و او روز چهارشنبه در مورد این اقدامات با کاوی رامانو، همتای موریسی خود گفت و گو خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر