ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
میدونستید در کشورهای پیشرفته صنعتی روند واگذاری و انتقال واحد صنعتی زیر یکماه و با دو سازمان سروکار دارید
حالا اینجا میخواهید یک واحد صنعتی بخرید تا سند بخوره یک سال بیشتر زمان میبره .
باید از اداره راه – سازمان آب – اداره برق – سازمان کشاورزی - منابع طبیعی –ثبت – گاز - سازمان تامین اجتماعی – اداره دارایی و .... به ته خط که میرسی اعتبار اولین استعلام منقضی میشه
جای سواله برای چه با وجود اینکه یک زمین یا واحد صنعتی بیش از یک دست گشته نیاز هست همه استعلامات مجددا گرفته بشه ! و مدیران درگیر پروسه بسیار طولانی و اعصاب بر هر ادراه بشوند
چرا برای انجام امور در هر اداره یک مدت زمان معین تعیین نمیشه و آیا سرعت کار روی پرونده سازمانها بررسی میشه , خواب هر پرونده روز =(حاصل جمع تعداد پرونده * تعداد روز/ تعداد کل پرونده ها ) , چقدر کنده ؟
امید است با رراه حلی یکی ازمشکلات تولید کم بشه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
یه سوالی که مطرح میشه اینه که چرا تجهیزات و خدمات مپنا با ادعاهایی که داره، ۲۵ تا ۳۰ درصد گرانتر از نمونه های خارجی است؟ و یا اینکه چزا قراردادهایی که مپنا با بخش خصوصی می ینده کاملا ارزی است؟! در صورتیکه قرارداد با پیمانکارهای دست دوم خود را ریالی منعقد می نماید!!!
بهتر است فضای رقابت پذیری را در تولید محصولات و بازار برق گسترش دهیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
معلومه وقتی یک شرکت ایرانی بخواد با شرکت خارجی تو بازار داخل ایران رقابت کنه، به دلیل عوارض و حقوق قانونی قرارداد که باید به عنوان شرکت ایرانی به دولت ایران پرداخت کنه (مالیات، بیمه، عوارض و ...) نسبت به شرکت خارجی که هیچکدوم از این پولها رو تو بازار ایران نمی‌ده، تعرفه گمرک واردات توربین و ژنراتورش به ایران هم که صفره با با ترفندهایی دور زده میشه، تازه از کشور مبدأ خودش هم مشوق‌ صادراتی می‌گیره، همون 25 تا 30 درصدی که گفتی از شرکت خارجی عقب‌تره.
از اون طرف، همین شرکت ایرانی مپنا، وقتی در بازار خارجی تو مناقصات بین‌المللی به صورت عادلانه شرکت می‌کنه، بدون رانت به راحتی برنده میشه و حتی به دلیل قیمت ارزانتری که می‌ده، باعث شکستن قیمت رقبای خارجی میشه.
پس این ادعای شما اصلا صحت نداره که قیمت مپنا 25 تا 30 درصد گرانتر از نمونه‌های خارجیه مطلقاً درست نیست. این رو اهل فن خیلی خوب بهش واقف هستن.
محمد مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
لطفا کلان به موضوع نگاه کنیم:
* مدیریت مپنا مثل ایرانخودرو غیر اقتصادی و بر پایه سود و زیان نیست.
* حمایت یعنی چه؟ پول تزریق کردن و ایجاد انحصار و رانت از دید من تنبل کردن تولید کننده است و سودی برایش ندارد.
* آیا فقط از تولید کننده باید حمایت کرد؟ مصرف کننده حق و حقوقی ندارد؟