رئیس جمهور گفت هم تخت هست هم همه چی عادیه پس جای نگرانی نیست
پاسخ ها
B
||
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
توو کشور خودش آره.. نه اینجا
ناشناس
|
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
2
21
پاسخ
روحانی که همین پریروز گفت تخت های بیمارستانی خالی مونده! بالاخره کدوم رو باور کنیم؟! یا روحانی داره راست نمیگه یا وزارت بهداشت!
ناشناس
|
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
7
پاسخ
درود بر کنترلکنندگان
علی
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
7
13
پاسخ
وقتی مینالین تخت آی سی یو نداریم وای برعاملان اخراج پزشکان بدون مرز رو. یعنی نمیتونستن جان یک نفر رو نجات بدن؟ حرف از جان یک انسانه تابناک. میدونم ایمیل میزنی غیر قابل انتشار است.
پاسخ ها
علی
||
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
سانسورش کردین. خخخ
ناشناس
|
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
29
پاسخ
چی شد پس آقای رییس جمهور که گفتی " ما ۲۰ هزار تخت خالی داریم " . ببینید ما رییس جمهور می خواییم نه یکی که بیاد برای ما چاخان کنه . لطف کنید اگر می تونید به اندازه یه ارزن راست بگید.
بی نشان
|
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
1
پاسخ
نشر نکنید.
کرونا و ضرورت توازن در سلامتی و اقتصاد
هنوز در مجامع علمی دنیا درک و شناخت مشخصی از ماهیت ویروس کرونا جز حدسیات غیرمتضاد نیست البته برخی علایم و شواهد مستند وجود دارد که در بین علمای علم از جمله ضرورت استفاده از ماسک بر سر ان اختلاف است. با وجود این آشفتگی و ناشناس بودن ماهیت ویروس کرونا، هیچ مرجع علمی نیست که بتواند به یقین بگوید که دقیقا چه زمانی ویروس کرنا قابل مهار و غیر قابل واگشت است در نتیجه کشور نیازمند یک استراتژی میان و بلند مدت دارد که هم سلامتی مردم را تضمین کند و هم پیامدهای اقتصادی وبروس کرونا را در شرایط تحریم های اقتصادی کاهش دهد.
طبیعی است با وجود تحریم های کشور، پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا دو چندان شود و گذشته از بی تدبیری های دولت در عدم قرنطینه به موقع شهر قم لاجرم شیوع کرونا در کل استان های کشور، بنظر می رسد بانیان تحریم ها و شرکای انها بر روی پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا در ایران حساب باز کرده اند و در محاسبات شان بر این موضوع بطروق مستقیم و غیر مستقیم متمرکز هستند.
در طرح جدید فاصله گذاری دولت به منظور تضمین سلامتی مردم و براه انداختن چرخ اقتصاد کشور در عمل حفره ها و موانع جدی وجود دارد که چشم انداز ان نتیجه ای جز وخیم تر شدن بحران کرونا و آسیب بیشتر به اقتصاد کشور نخواهد داشت.
تهدید ویروس کرونا تنها سلامتی بشرنیست بلکه اقتصاد جهانی را به چالش کشیده است و این موضوع با توجه به تحریم ها مصداق بیشتری در ایران دارد که نیازمند جدی گرفتن پیامدهای ویروس کرونا در هر دو عرصه سلامت و اقتصاد است و این دو قابل تفکیک از یکدیگر نیستند و مکمل یکدیگر می باشند.
به زعم اختلافات بین علما و مراجع علمی آخرین بررسی ها و شواهد مستند نشان می دهد که ویروس کرونا از طریق هوا قابلیت انتقال دارد. من از توضیحات و استدال ها در این باره پرهیز می کنم چونکه ما را از موضوع اصلی این نوشتار منحرف می کند اما توضیح دو نکته در این باره ضروریست اول اینکه سرعت بالای تکثیر و شیوع و گستردگی ویروس کرونا در ابعاد جهانی هیچ علت دیگری جز از طریق انتقال ویروس کرونا از هوا نمی تواند داشته باشد دوما ویروس کرونا بخشی جدایی ناپذیر از خانواده هفت گانه آنفلونزا و سرماخوردگی های رایج در جهان است که به تناسب وضعیت سیستم ایمنی افراد، مدت زمان و میزان آلودگی و ابتلای آنها علایم متفاوتی از خود بروز می دهد.
در همین رابطه من به مطلبی از یورنیوز در تاریخ ۶/۴/۲۰۲۰ تحت عنوان چرا آمریکا می گوید ماسک بزنیم و اروپا می گوید نزنیم اشاره می کنم. اخیرا دانشمندان ژاپنی هم بنوع دیگری بر این موضوع تاکید کردند که ویروس کرونا از طریق صحبت و گفتگو (هوا) از فرد بیمار و ناقل به دیگران منتقل می شود. تغییر رویه دولت آمریکا بر اساس اطلاعاتی صورت گرفته است که می گوید مبتلان که علایمی نشان نمی دهند ناقلان بالقوه هستند و ارزیابی ها نشان می دهد از هر چهار مبتلا به کرونا یک نفر هیچ علایمی نشان نمی دهد که در توضیح این علت در سطور فوق به آن اشاره کرده ام.
در ادامه این مطلب مقامات بهداشت چین و کره جنوبی ماسک زدن را در اماکن عمومی اجباری کرده اند اما در اروپا با این استدال بسیار نازل و غیر علمی که زدن ماسک سبب کاهش حساسیت مردم به رعایت نکات بهداشتی و مصونیت کاذب آنها می شود و تنها بیماران و کادر پزشکی ضرورت دارد از ماسک استفاده کنند مخالف زدن ماسک در اماکن عمومی هستند.
با این وجود کشور اتریش از مردم خواسته که در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنند. دکتر هاروی فاین برگ آکادمی علوم آمریکا به شماری از پژوهش های اخیر به کاخ سفید نوشت شواهدی وجود دارد که ویروس کرونا با تنفس خالی (هوا) و یا هنگام گفتگو از فرد بیمار و ناقل به دیگری منتقل می شود لذا استفاده از ماسک جراحی ان ۹۰ می تواند مانع انتشار ویرس کرنا شود.
راهکارها و طرح جامع عبور از بحران نامعلوم ویروس کرونا، تضمین سلامتی مردم در کنار کاهش پیامدهای اقتصادی: ۱- افزایش ظرفیت تولید انبوه ماسک های باکیفیت ضروریست و حتی برای صادرات ۲- استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله ایستگاه های مترو و واگن های متروها، اتوبوس ها، تاکسی ها، مراکز خرید خصوصا سوپر مارکت های مواد غذایی، نوانایی ها، قصابی ها، بانک ها، مراکز اداری ، تولیدی اعم از دولتی و خصوصی، بازارها، پاساژها، و مراکز پر تردد در خیابان ها در کنار فاصله گذاری فیزیکی اجباری شود.
اتوبوس ها و واگن های مترو تنها به اندازه تعداد صندلی ها مسافر سوار کنند لذا بودن افرادی از سوی شهرداری ها در هر واگن ضروری است که در هر ایستگاهی بر حسب ظرفیت واگن ها مسافر سوار شوند و افرادی در ایستگاه ها مراقبت کنند اولا همه مسافرها ماکس داشته باشند دوما فاصله فیزیکی را در صف ها برای سوار شدن رعایت کنند. تاکسی ها حق سوار کردن بیش از سه مسافر نداشته باشند و کرایه مسافر چهارم به تساوی بین سه مسافر تقسیم شود. ۳- سه شیفته کردن تمامی مراکز اداری، آموزشی و تولیدی دولتی و خصوصی، از آنجا که استفاده از ماسک اجباری می شود و بیش از شش ساعت بیشتر نمی توان از ماسک استفاده کرد و به منظور رعایت فاصله فیزیکی توام با چرخیدن چرخ اقتصاد کشور ضروریست با تغییر شیوه های کار، ضمن استفاده از تمامی ظرفیت ها، ساعات کاری در ادارات، مراکز آموزشی و تولیدی اعم از دولتی و خصوصی سه شیفته گردند تا از یک طرف در عمل استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی در این مراکز رعایت شود ثانیا چالش ازدحام ترددات در حمل نقل به منظور رعایت فاصله فیزیکی تسهیل گردد ثالثا با طولی شدن ساعات مراکز اداری، آموزشی و تولیدی از ازدحام ارباب رجوع اجتناب گردد. تردد خودروهای شخصی مشروط بر اینکه با راننده ۴ نفر باشند در طرح ترافیک بلا منانع شود.
با سه شیفته کردن و تغییر شیوه های کار در کشور، هم فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک بدرستی در عمل اجرا می گردد و هم مراکز اقتصادی و آموزشی کشور با تمام ظرفیت قادر می باشند در یک پروسه طولانی با زمانی نامعلوم به فعالیت های خود ادامه دهند.۴- استفاده از ظرفیت های انلاین برای دور کاری، آموزش و خرید خصوصا برای افراد کهنسال و بیماران پیش زمینه ای که سلامتی آنها بطور جدی با حضور در مراکز کار و آموزش در خطر است. ۵- شفافیت و نظارت شدید سه قوه و تمامی مراکز نظارتی در تخصیص منابع مالی به نیازمندان واقعی از جمله افراد بیکار، دهک ها، صنوف، واحدهای تولیدی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی با توجه به سوء مدیریت ساختاری و قبیله ای در دستگاه های حاکمیتی و خصیصه منافع جویی عموم مردم در شرایط های سخت و بحرانی از موضع حق به جانب و طلب کارانه، که نه تنها حاضر نیستند به عنوان یک وظیفه ملی سهم و مشارکتی در این شرایط داشته باشند و منطق شرایط بحرانی که همه در آن قرار دارند را درک کنند بلکه بدنبال تیغ زدن و سوء استفاده از این شرایط بحرانی هستند. ۶- تجمید تمامی منابع مالی کشور اعم از بخش های دولتی، خصولتی، خصوصی، بنیادها، اوقاف، اماکن مذهبی، کاهش هزینه های غیر ضروری و در صورت لزوم تجدید در بودجه کشور و متوقف کردن پروژه های عمرانی ۷- انتشار اوراق قرضه با سود بالا و تضمینی دو یا سه ساله به منظور تجمید سرمایه های کوچک و خُرد مردم، بخش خصوصی، مدیریت ارز، نقدینگی، تورم، تولید تضمینی و اشتغال. ۸- درخواست وام از کشور چین به منظور تهاتر با نفت در قرادادهای راهبردی. ۸- جمع آوری معتادها ناقلان فیزیکی و محیطی ویروس کرونا.
ناشناس
|
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
3
14
پاسخ
اگر تخت و تجهیزات آی سی یو کم دارید چرا کمک های خارجی را رد میکنید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اون هایی که خودشان کم دارند پز کمک میدهند به ما. اگه راست میکن تحریم ها را موقتا لغو کنند
ناشناس
|
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
4
19
پاسخ
مرگ بر چین و
ناشناس
|
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
3
29
پاسخ
راستی ازاجنه چه خبر؟من که موقع آب خوردن حتما بسم الله میگم چون توش دوتا هیدروجن ویه دونه اکسیجن داره!!