قبل از آنکه شباهت یا عدم شباهت برخی از سکانسهای سریال پایتخت با فیلمها و سریالهای پنجاه سال پیش مهم باشد، جنبههای اخلاقی و بدآموزی سریالها مهم است. واقعاً چه اشکالی دارد که یک زن و شوهر را سوار بر موتورسیکلت نشان دهیم اینجوری که نباید هیچ سریالی ساخت! ما اینجوری نقد بکنیم که سریال چه بدآموزیهای اخلاقی و اجتماعی داشت.
ناشناس
|
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
5
پاسخ
خدارو شکر
ریشه تمام مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی مملکت پیدا شد
ناشناس
|
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
3
5
پاسخ
تنابنده در این سری از پایتخت ، حاشیه های زیادی درست کرده که تقلید از فیلمهای همسفر و ممل امریکایی کمترین اونهاست. شخصیت هما سعادت در تمام قسمتهای قبلی نمادی از فکر صحیح و انسجام خانوادگی بود که در این سری جدید تبدیل به آدمی به منطق و حسود شد. ارسطو عضو همیشه مثبت خانواده تبدیل به یه لات قاچاقچی شد. سارا و نیکا تبدیل به همون چیزی شدند که در عالم واقعیت هستند! بهبود تبدیل به شخصیتی روانی شد. بهتاش شد نماد نسل جوانی که توهین به نسل قبلی براش عادی شد. فهیمه که در سری قبلی نسبت به عکس همسرش هم غیرت داشت حالا با شنیدن خبر برگشت بهبود باز هم به عروسی رحمت حسودی میکنه. تنابنده اینطوری ساختار خانواده دوست داشتنی سریال پایتخت رو به هم ریخت.
طنزی که فکر سازنده ای پشتش نباشه ، فقط یه جلف بازی بیهوده است. کارهای چاپلین رو نگاه کنید و ببینید در دل طنز بسیار مبتکرانه ، چگونه مفاهیم بزرگ انسانی و اجتماعی رو برای جامعه معنا و منتشر میکرد
ناشناس
|
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
6
پاسخ
تا بحال ندیدین که زن و مردی روی موتور در حال حرکت در خیابانها شهرتون در حرکت باشند؟همه اونها از بهروز وثوقی و گوگوش الگو گرفته اند؟
ناشناس
|
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
5
پاسخ
بهترین سکانس همون سکانس آخر بود
ناشناس
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
10
پاسخ
اگه از عمد این کارو کردن که دمشون گرم!
چلسی
|
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
7
پاسخ
خدا شفاتون بده
ناشناس
|
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
3
پاسخ
تنهاکسی که فیلم همسفر وممل امریکایی را ندیده ودیالوگ داخل قایق رانشنیده خواجه حافظ شیرازی بوده وبس !!!