به جای سرمایه گذاری در تولید ارابه های مرگ و این بار غول پیکرش تریلی و کامیون ، بهتر بود در زمینه ی راه آهن و لکوموتیو و واگن سرمایه گذاری می کردند . اشتباه تا کی ؟
Sadla
|
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ
چینی درجه سه
مرتضی
|
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
1
پاسخ
عزیز چاپار اسم ترکمنی هست نگو ایرانی نیست
ناشناس
|
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ
حسن الان آماده هست چادر هرچیو بندازه حالا زیرش هرچی باشه مهم نیس فقط بگه زمان من اینکارشده
ناشناس
|
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
2
0
پاسخ
تاریخ ترکها هم بر میگرده به مغولستان تا حالا به چشمهای ابراهیم تاتریس دقت کردی؟
کوروش
|
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ
میدونی مشکل ماایرانی ها چیه این هست که به خودمون زحمت نمیدیم یه چیزخوب تولیدکنیم همیشه فقط به فکرپول هستیم یه ماشین های بی کیفیت درست میکنندمثل پرایدکه سالانه جان خیلی هارومیگیره بعدحسابی هم گرون میدنش دست مردم میگن ماتحریم هستیم یه ماشین درست حسابی نمیزنند مردم هم به ای دولت اعتمادندارند که باورش داشته باشندیه چیزخوب بده دست مردم
ناشناس
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
3
1
پاسخ
سلام - هر چند تولید یک کامیون ملی باعث افتخار هر ایرانی است . اما نام این خودرو یک نام ترکی است و نشان می دهد که تولید کنندگان این خودرو بجای عرق ملی ، عرق قومی دارند . و این یعنی سو استفاده از تولید ملی در جهت منافع قومی . چاپار یک کلمه ترکی از ریشه و مصدر چاپ یا چاپماق به معنی دویدن و تند رو است . و لذا وقتی اسم این کامیون را می شنوی به یاد ترکیه می افتی و نه ایران . می توانستند اسمی چون تیز تک - تیز رو - تیز پا - گوزن زرد -شبر ایرانی - یوز ایرانی - تیز پارس - تند رخش - رخشا تک و... که در خور و نشان دهنده زیان ملی و نام ایران باشد .
ناشناس
|
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
3
1
پاسخ
اسمشو کاملتر میذاشتید جا نمیشد حتماً رو کامیون بنویسید نه؟!!!!
مثلاً چاپار چونگ وونگ یا چانگ پار چانگ!